Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتقال آب، راه آهن و دوبانده سازی جاده ها از جمله طرح های کلان استان است که با جدیت در دولت سیزدهم پیگیری شد و نتایج خوبی نیز از آن حاصل شده است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ دکتر جواد قناعت با بیان این مطلب در آیین بهره برداری از 143 طرح کشاورزی استان که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: دولت سیزدهم تلاش دارد علاوه بر اتمام کارهای برزمین مانده، طرح های جدید را به شکل انقلابی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه شاهد افتتاحیه های خوبی طی یک سال گذشته در حوزه کشاورزی بودیم، گفت: یک سال از عمر خدمت‌ رسانی دولت سیزدهم سپری شده و شاهد حضور متفاوت دولت جدید در همه عرصه ها هستیم. 

استاندار با ذکر این نکته که در یک سال گذشته شاهد انواع کارهای جدید و اتمام کارهای به زمین مانده بودیم، تصریح کرد: امروز رئیس جمهوری  داریم که از جنس مردم بوده، درد آنها را لمس کرده و از نزدیک با کارشناسان و وزرای توانمند با مشکلات روبه رو شده، لذا شاهد برنامه های متنوع در سطح کشور هستیم. 

قناعت گفت : اکنون نمی توان حوزه ای را نام برد که دولت سیزدهم دستی در آن نبرده باشد و استان یا شهرستانی را سراغ نداریم که ظهور و بروز دولت سیزدهم در آن نمایان نباشد. 

وی از دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی و دولت اقدام و عمل یاد کرد و گفت: در یک سال گذشته رئیس جمهور 31 سفر استانی را انجام داده  که هماهنگی های زیادی پیش نیاز این سفرها است. 

استاندار  سفر به 31 استان را رکوردی برای دولت سیزدهم دانست و گفت: در همه این سفرهای استانی مصوبات خوبی داشته ایم که نمونه هایی از آن تاکنون برای خراسان جنوبی رقم خورده است. 

قناعت با اشاره به سومین سفر استانی رئیس جمهور به خراسان جنوبی عنوان کرد: در این سفر 100 نوع مصوبه داشتیم که بیش از 35 نوع آن اجرا شده، بیش از 50  مصوبه در حین اجراست و بقیه در حال رایزنی برای اجرا شدن می باشند. 

وی با بیان اینکه یکی از این مصوبات مرمت و احیای قنوات است افزود : خراسان جنوبی به قنواتش معروف است و نزدیک به هفت هزار رشته قنات داریم لذا  در همان سفر اول رئیس جمهور یکی از مصوبات تشکیل ستاد احیا و مرمت قنات بود. 

به گفته وی؛ به دستور رئیس جمهور این ستاد تشکیل و جلسات بسیار متنوع کارشناسی و فنی برگزار شد و خروجی آن اعتباری است که برای احیا و مرمت قنوات در نظر گرفته شد. 

استاندار با اشاره به تصویب 120 میلیارد تومان برای این منظور ادامه داد :تاکنون 40 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده و 152 رشته قنات احیا و مرمت شده است. 

قناعت یادآور شد : یکی از قنوات احیا شده از اعتبارات سفر رئیس جمهور، قنات روستای عیلکی است، لذا اینجا به طور  متمرکز 143 پروژه حوزه کشاورزی استان به بهره برداری می رسد که امید است مبارک مردم استان و منطقه باشد. 

وی در ادامه با اشاره به عملکرد یک ساله دولت در استان گفت : در این یک سال خدمت رسانی دولت سیزدهم در کشور و استان کارهای بزرگی در دستور کار بود که رسیدگی به جاده ها یکی از آنهاست. 

به گفته وی؛ با توجه به نامناسب بودن وضعیت جاده های استان بعد از سفر رئیس جمهور احداث باندهای دوم در دستور کار قرار گرفته که 50 کیلومتر سال قبل افتتاح شده و  100 کیلومتر هم امسال افتتاح می شود آن هم  در شرایطی که برای آسفالت هر کیلومتر راه 15 میلیارد تومان اعتبار لازم است. 

استاندار با تأکید بر اینکه تمرکز بیشتر بر جاده و مشکلات بهداشت و درمان منطقه است، گفت : بحث بیمارستان خوسف نیز از موارد مهم بوده که در آینده نزدیک شاهد افتتاح آن خواهیم بود. 

قناعت با اشاره به تلاش های انجام گرفته برای رفع مشکل کم آبی در استان اظهار داشت : موضوع جدی استان بحث خشکسالی و کم آبی است لذا در قراردادی که دولت با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد کرده  حداکثر تا سال 1403 تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان آبرسانی می شود. 

وی با اشاره به مسئله راه آهن به عنوان یکی از دغدغه های مهم مردم استان گفت: از زمان شروع به کار  دولت سیزدهم بحث تسریع در روند اجرای پروژه راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد در دستور کار قرار گرفت که به همین منظور هم سندیکای بانکی تشکیل شده و به زودی با تأمین تسهیلات مورد نیاز عملیات اجرایی آن تسریع می یابد. 

استاندار اظهار امیدواری کرد با راه اندازی خط راه آهن در استان  بحث جا به جایی مسافر و ترانزیت کالا با اتصال  راه آهن غرب به شرق، تسهیل شود. 

قناعت پیگیری اجرای خط انتقال آب را از دیگر کارهای مهم در استان برشمرد و افزود :در پروژه  انتقال آب خلیج فارس پیگیری سرعت شروع خط دو از ورودی و خروجی استان هستیم که در این زمینه، تفاهم هایی با پیمانکار پروژه انجام شده و لوله گذاری آن به زودی آغاز می شود. 

قناعت اظهار داشت: خط انتقال آب دریای عمان که مصوبه مجلس دارد را پیگیری می کنیم تا از سمت زاهدان وارد نهبندان و خراسان جنوبی شود. 

وی اظهار امیدواری کرد؛ با امتداد خط دو از کرمان و خط چهار از زاهدان به نقطه مطلوبی از اجرای طرح انتقال آب به استان   برسیم.

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتقال آب هفته دولت خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۵۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم ساخته شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زهره‌ای صبح سه‌شنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی که در استانداری برگزار شد، حمل و نقل و نهضت ملی مسکن را مهم‌ترین رسالت دولت و وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد.

به وی به آمار به روز شده طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: بر اساس آخرین آمار به روز شده بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ساخته شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: مشکلات تهیه زمین و یا موانع بانکی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در برخی استان‌ها وجود دارد.

زهره‌ای در ادامه اظهار کرد: آسیب‌شناسی لازم در خصوص مشکلات اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده و در اکثر این استان‌ها حل شده اما در نهایت نیازمند عزم جدی استان‌ها هستیم.

وی بر پیگیری جدی حل مشکلات پل خندقلو و مصوبات سفر رئیس جمهور تاکید کرد .

در ادامه استاندار خراسان شمالی نیز گفت: تا کنون تعهدات استانی در خصوص مصوبات  سفر رئیس جمهور به استان محقق شده است .

محمدرضا حسین نژاد افزود: در انجام تعهدات وزارت راه و شهرسازی در خصوص سفر رئیس جمهور باید تسریع شود زیرا بیشترین مصوبات در ارتباط با این وزارت خانه است.

کد خبر 6099151

دیگر خبرها

  • دستورات ویژه وزیر نیرو برای خراسان جنوبی
  • تنظیم بازار در تحقق ابر پروژه مردمی دولت سیزدهم تاثیر گذار است
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم ساخته شده است
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است