Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی اجرای پروژه های آب و خاک در استان را خوب توصیف کرد و گفت : خراسان جنوبی در توسعه سامانه های نوین آبیاری جزو استان های برتر در کشور است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ فریبرز عباسی با بیان این مطلب در آیین بهره برداری از 143 پروژه کشاورزی خراسان جنوبی که با حضور ویدئوکنفرانسی معاون اول رئیس جمهور و استاندار برگزار شد، افزود : در حال حاضر 41 هزار رشته قنات در کشور وجود دارد که تاکنون 31 هزار رشته مرمت، لایروبی و  بازسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: احیا و مرمت این قنوات به معنای این نیست که دیگر نیاز به بازسازی ندارد بلکه این سازه‌ها نسبت به سیل و حوادث طبیعی آسیب‌پذیر بوده و مجدد نیاز به مرمت دارد.

به گفته وی؛ خراسان جنوبی در بین 31 استان کشور صاحب بیشترین قنوات ثبت شده با بیش از هفت هزار رشته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی جایگاه استان در خصوص تعداد قنوات را بسیار خوب توصیف کرد  و گفت:  استان خراسان جنوبی به آب قنوات و زیرزمینی وابسته است.

عباسی با اشاره به اینکه 25 درصد منابع آب استان به قنوات وابسته است، افزود : این مهم، هم مزیت بوده و هم ریسک محسوب می‌شود که در شرایط خاص با آسیب قنوات، مزارع و باغات دچار مشکل می‌شوند.

به گفته وی؛ در سیل‌های تابستان امسال در 18 استان، بیشترین خسارت‌ها را به کانال‌ها، قنوات و انهار شاهد بودیم لذا قنوات نیاز به مراقبت بیشتر دارد.

وی با تأکید بر اینکه تلاش‌های خوبی نسبت به بازسازی و مرمت قنوات در خراسان جنوبی شده، عنوان کرد: ما نیز در این سفر قول دادیم توجه ویژه‌ای نسبت به اعتبارات مربوط به قنوات داشته و اعتبار استان را دو تا سه برابر افزایش دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: طرح‌های بزرگی را در کشور شروع کرده‌ایم که طرح از آبخیز تا جالیز از خراسان جنوبی الگو گرفته شد.

عباسی عنوان کرد: طرح از آبخیز تا جالیز به‌طور مشترک بین معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اجرا می‌شود که موجب جلوگیری از خسارت‌های سیل، افزایش آبدهی قنوات و توسعه آبخیزداری خواهد شد.

وی یادآور شد: از حدود 2 هزار و 200 سازه آبخیزداری اجرا شده در استان خراسان جنوبی در پایین دست هر سازه یک یا دو قنات با استفاده از این طرح احیا و مرمت شده است.

به گفته وی؛ از استاندار خراسان جنوبی که برای بخش کشاورزی استان وقت می‌گذارد قدردانی می‌کنیم و به مردم استان بابت داشتن چنین مسئولان خوبی تبریک می‌گوییم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بازدیدهایی که امروز از پروژه‌های حوزه آب و خاک بخش کشاورزی استان داشته، خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی سال گذشته در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری جزو دو یا سه استان برتر کشور بود.

عباسی ادامه داد: این استان هنوز نسبت به اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، عقب‌ماندگی‌های تاریخی دارد ولی از سال قبل حرکت خوبی آغاز شده و در پنج ماه گذشته نیز این استان، رتبه اول یا دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه کسب این رتبه نتیجه پیگیری‌ها و تلاش مسئولان استان است، تصریح کرد: حدود 40 هزار هکتار از اراضی آبی استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده که با این سرعت و تلاش در سال‌های آینده جایگاه بهتری برای استان شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

خبرنگار: مرضیه شهریاری

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون وزیر جهاد و کشاورزی هفته دولت خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: شهرستان سربیشه، بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی در خراسان جنوبی را دارد.

محمدرضا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌جنوبی ضمن اشاره به ثبت روز ملی کاشت گل محمدی در تقویم کشور اظهار کرد: سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان سربیشه در سال گذشته حدود ۴۵۱ تن بود که پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری به بیش از ۸۸۶ تن برسد.

وی افزود: فعالان در این حوزه در سال قبل حدود ۲۲ میلیارد تومان درآمد کسب کردند و در سال‌جاری بیش از ۴۴ میلیارد تومان پیش‌بینی درآمد آن است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی مزیت کاشت گل محمدی را سازگاری مناسب با کم‌آبی و ارزش افزوده بالا دانست و گفت: کاشت این طلای معطر و نگهداری آسان می تواند به اشتغال پایدار منطقه کمک کند.

وی اظهار امیدواری کرد: با اعطای تسهیلات به کشاورزان این بخش و تشویق به ایجاد کارگاه‌های فرآوری گل محمدی، از مهاجرت روستاییان کاسته شود و تاثیر درآمدی آن برای منطقه و استان را شاهد باشیم.

کد خبر 749630

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید
  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی