Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@15:22:26 GMT

یک نماینده: مجلس باید کار نظارتی را جدی‌تر دنبال کند

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۵۳۹۲

یک نماینده: مجلس باید کار نظارتی را جدی‌تر دنبال کند

آفتاب‌‌نیوز :

سید ناصر موسوی لارگانی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اکنون استفساریه‌ای در خصوص پرداخت حداقل حقوق به جانبازان و آزادگان فاقد شغل در مجلس طرح شده که از نظر بنده جایگاه مجلس را زیر سوال می‌برد چرا که قانون مجلس شورای اسلامی کاملا شفاف است؛ چرا باید بعد از شش ماه از تصویب قانون بودجه برای روشن شدن این موضوع تازه استفساریه در مجلس طرح شود؟ بنده ضمن تشکر از هیات رئیسه برای تعیین روز سه‌شنبه برای کارهای نظارتی باید بگویم که آنطور که باید و شاید مجلس کار نظارتی انجام نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: اگر نظارت انجام می‌شد در گزارش تفریغ بودجه که از سوی دیوان محاسبات به مجلس شورای اسلامی ارائه شده شاهد ۶۰ درصد انحراف نبودیم. این موضوع شأن نظارتی مجلس شورای اسلامی را زیر سوال می‌برد و مجلس باید بعد نظارتی را جدی‌تر دنبال کند. بعضا شاهد هستیم که خود نمایندگان ریشه به تیشه مجلس می‌زنند در انجام تحقیق و تفحص‌ها و یا استیضاح‌ها این خودمان هستیم که بعضا گزارشات مجلس را زیر سوال می‌بریم. باید مجلس به گونه‌ای نظارت کند که قانون مصوب آن اجرایی شود. انجام کار نظارتی حائز اهمیت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مجلس مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۵۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رییس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 6093346

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • نماینده تبریز: شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!