Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر بذرافشان در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت بازار طلا و سکه، اظهار کرد: از حدود یک ماه پیش که وارد ماه‌های محرم و صفر شدیم روند تقاضا در بازار مصنوعات طلا و سکه طبق سالهای قبل، کم شد.

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: همچنین با توجه به انتشار اخبار سیاسی و اقتصادی، نوسانات بازار ارز و نوسانات بازار اونس جهانی، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز دچار نوسان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس اگر مردم بخواهند خریدی هم انجام دهند در این نوسانات دچار مشکل می‌شوند.

وی ادامه داد: در این مدت بین ۳۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نرخ سکه نوسان داشتیم؛ به گونه‌ای که در یک مقطعی ریزش و در یک مقطعی افزایش قیمت را شاهد بودیم.

بذرافشان با بیان اینکه هم اکنون نوسانات قیمتی بین یک تا ۳ درصد بوده است، گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه اونس جهانی و نرخ ارز نوسان خاصی نداشته، قیمت‌ها به حداقل و ثبات رسیده است. به نظر می‌رسد که طی روزهای آینده نوسان خاصی نخواهیم داشت و نوسان نهایتاً تا ۳ درصد خواهد بود.

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان بزرگ شد

وی در مورد میزان حباب سکه هم تصریح کرد: در حال حاضر حباب سکه یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است که نسبت به هفته‌های گذشته در حدود ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

بذرافشان یادآور شد: نوسانات نرخ ارز در این هفته موجب افزایشی شدن قیمت طلا و سکه شد؛ اما به هر حال در شرایط فعلی تقاضای خاصی در بازار طلا و سکه نداریم.

آخرین قیمت طلا و سکه

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد آخرین قیمت طلا و سکه نیز گفت: طبق آخرین معاملات هر قطعه سکه تمام طرح جدید با حدود ۳۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته، ۱۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با حدود ۲۰۰ هزار تومان کاهش ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت داشتند.

وی اضافه کرد: نیم سکه و ربع سکه به ترتیب حدود ۲۰۰ و ۱۰۰ هزار تومان تا پایان هفته کاهش داشته، به گونه‌ای که نیم سکه هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قیمت داشته‌اند.

بذرافشان گفت: سکه‌های یک گرمی با حدود ۱۲۰ هزار تومان افزایش به ۳ میلیون تومان رسید. در حال حاضر اونس جهانی طلا نیز در محدوده ۱۷۲۱ دلار قرار دارد.

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۵ هزار تومان هزار تومان افت قیمت پیدا کرد. بر این اساس هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۷۱ هزار تومان معامله شد.

کد خبر 5578068 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت سکه بهار آزادی قیمت سکه طرح جدید قیمت سکه طرح قدیم نادر بذرافشان نرخ ارز بانک مرکزی سید احسان خاندوزی اربعین 1401 هفته دولت واردات خودرو پروازهای اربعین قیمت سکه بهار آزادی دولت سیزدهم گمرک ایران نهضت ملی مسکن گندم مرکز آمار ایران فرودگاه امام خمینی ره تسهیلات بانکی ۲۰۰ هزار تومان قیمت طلا و سکه یک میلیون حباب سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۵۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۴ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، طلا در آستانه سومین ماه پیاپی افزایش قیمت به خاطر خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن قرار داشت. اما همه تمرکزها در حال حاضر به نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه معطوف شده که انتظار می‌رود سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را وضع کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.20 درصد کاهش به 2331 دلار و 4 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.73 درصدی به 2340 دلار و 40 سنت رسیده است.
طلا در آستانه یک افزایش قیمت 5 درصدی طی یک ماه گذشته قرار دارد.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/10

با توجه به نرخ بالای تورم در آمریکا، مقامات این کشور انتظار دارند کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در روز چهارشنبه سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرد و نرخ بهره را بین 5.25 تا 5.50 درصد نگه دارد.
تاجران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل دو بار در تا پایان سال جاری میلادی پایین بیاورد. نرخ بالای بهره معمولاً به ضرر طلاست چون هزینه نگهداری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
قیمت طلا بیش از 13 درصد از ابتدای سال جاری میلادی در بحبوحه خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیایی مخصوصاً چین و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی از اوکراین گرفته تا خاورمیانه افزایش یافته است.
ضعف دلار آمریکا طی روزهای اخیر هم از قیمت طلا حمایت کرده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.45 درصد کاهش به 27 دلار و 26 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.27 درصدی 949 دلار و 39 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/56

دیگر خبرها

  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • تعریف حباب قیمت به زبان ساده + فیلم
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو