Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@07:44:45 GMT

کدورت آب همدان به معنای آلودگی آن نیست

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۵۵۳۳

کدورت آب همدان به معنای آلودگی آن نیست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کدورت آبی که از مسیر لوله‌کشی وارد منازل می‌شود به معنای آلودگی آب نیست. - اخبار استانها -

فاطمه ترکمان اسدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: کمبود آب و افت رعایت مسائل بهداشتی و تقارن آن با فصل گرما، احتمال ابتلا به بیماری‌های اسهال و گوارشی را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه همه تانکرهای ثابت و سیار توزیع آب در همدان از نظر سلامت آب و شاخص‌های سلامت پایش می‌شوند، تصریح کرد: تمام تانکرها شناسنامه دار بوده و به صورت روزانه رصد می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مردم از آشامیدن آب چشمه، چاه، رودخانه و آب خارج از فضای منزل، خودداری کنند، عنوان کرد: آب چاه منازل از بار میکروبی بالایی برخوردار است.

ترکمان اسدی با تاکید بر اینکه پیش از مصرف آب چاه، باید جوشانده شود و به مدت سه دقیقه در دمای جوش بماند، گفت: این آب پس از سرد شدن به عنوان آب شرب سالم قابل استفاده است.

 وی با اشاره به اینکه برای ذخیره‌سازی آب حتما بایر از ظروف درب دار استفاده شود، تصریح کرد: شست و شوی مرتب دست‌ها در جا به جایی و ذخیره سازی آب حائز اهمیت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه آبی که در سیستم لوله‌کشی توزیع می‌شود از همه نظر مورد کنترل و پایش کارشناسان بهداشتی قرار دارد، گفت: وقفه‌های طولانی که در مسیر آبرسانی وجود دارد سبب کدورت آب لوله‌کشی می‌شود که این موضوع به معنای آلوده بودن آب نیست.

ترکمان اسدی با بیان اینکه با توجه به تقارن فصل گرما با حوادث کم آبی در همدان، باید نسبت به شست‌و‌شوی میوه‌ها و مواد خام غذایی توجه ویژه داشته باشیم، گفت: سعی کنید در این ایام از غذاهای بیرونی استفاده نکنید.

مذاکرات با وزیر کشاورزی ترکیه در مورد طرح‌های سدسازی/مراحل پایانی 2 ابرپروژه آبرسانی در خوزستان و همدانجانشین فرمانده سپاه همدان: برخی مسئولان برای رفع مشکل آب 2 ساعت هم خواب ندارند

وی افزود: اگر فردی با رعایت همه موارد بهداشتی به علائمی مانند تب، اسهال، استفراغ و بدن درد مبتلا شد باید حتما به پزشک مراجعه کند.

انتهای پیام/743/ن

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک سنگین رضا اسدی به سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس

آفتاب‌‌نیوز :

رضا اسدی هافبک تیم فوتبال سپاهان بازی با پرسپولیس را هم از دست داد. این بازیکن به دلیل مصدومیت، در چند بازی اخیر تیمش به میدان نرفته است و مراحل درمانی را پشت سر می‌گذارد.

روند بهبود آسیب‌دیدگی رضا اسدی مثبت است، ولی او نمی‌تواند در بازی مقابل تیم سابقش نیز به میدان برود.

دیدار پرسپولیس - سپاهان در چارچوب هفته بیست‌وپنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۹:۳۰ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • معنای ضرب‌المثل با گرگ دمبه می‌خوره با چوپون گریه می‌کنه چیست؟ + فیلم
  • تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • تمرکز همدان بر توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • رضا اسدی تقابل با پرسپولیس را از دست داد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • شوک سنگین رضا اسدی به سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • این ۶ جمله را تنها از افراد با شخصیت واقعی و صادق می شنوید