Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@10:08:54 GMT

سرور HP چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۵۷۷۶

سرور HP چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

سرورها ماشین هایی هستند که به سازمان ها با ارائه دستگاه ها و سیستم های شبکه با منابع کافی، نیرو می دهند. برای مشاغل، سرورها مقیاس پذیری، کارایی و قابلیت‌های تداوم کسب و کار را ارائه می دهند. تمام کارها به صورت اتوماتیک انجام می پذیرد، سرعت انجام کارها بسیار زیادتر می‌شود، دخالت نیروی انسانی در بسیاری از کارها کمتر می‌شود و اشتباهات کمتری رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرورها می‌توانند میزبان یک وب‌سایت پر داده باشند یا برای راه‌اندازی یک درایو مشترک برای یک بخش، یا مدیریت هزاران پرسش در هر دقیقه استفاده شوند. سرور HP وسیله‌ای برای میزبانی و پردازش حجم‌های کاری فشرده هستند که فراتر از قابلیت‌های یک رایانه سنتی است.

یک سرور چه کاری انجام می دهد؟

سرورها می‌توانند هر کاری را که یک کامپیوتر رومیزی استاندارد انجام می‌دهد را انجام دهند! برعکس، رایانه‌ها می‌توانند فرآیندهای سرور را اجرا کنند، اما کارایی کمتری دارند. به طور کلی، سرورها خدمات زیر را به شبکه ها ارائه می دهند:

· مقیاس پذیری برای خدمت به تعداد فزاینده یا نوسانی از دستگاه ها، کاربران و حجم کاری

· قدرت پردازش بالا با افزایش مشخصات CPU و RAM برای مدیریت بار کاری شبکه

· قابلیت اطمینان برای اطمینان از اینکه سیستم های حیاتی آنلاین و در دسترس هستند

· همکاری بین پرسنل با دسترسی به منابع شبکه مشترک

· صرفه جویی در هزینه در طول زمان

مدل Client-Server

سرورهایی که دستگاه‌های دیگر را در شبکه تامین می‌کنند، سرورهای میزبان نامیده می شوند. دستگاه‌های درون شبکه‌ای که منابع را از سرور میزبان دریافت می کنند به عنوان کلاینت شناخته می‌شوند. گرافیک زیر نگاهی سریع به نحوه کار سرورها و کلاینت ها در یک شبکه ارائه می‌دهد.

در مدل سرویس گیرنده-سرور، سرورها از ساخت و منابع داده خود برای سرویس دهی به دستگاه های شبکه استفاده می کنند.

انواع سرور HP

سرورها در اشکال، اندازه‌ها و طرح‌های مختلف موجود هستند. با این حال، ساختار یا فاکتور شکل سرورها معمولاً به سه نوع تقسیم می شود.

سرورهای رک

سرور رک یک دستگاه همه منظوره، قابل نصب و مستطیل شکل است که به طور منظم در قاب‌های قفسه فلزی قرار می‌گیرد و بنابراین استفاده از فضا را بهینه می‌کند. مثل سرور HP DL380 G9 که در این مطلب قصد داریم آن را بررسی کنیم.

سرورهای Blade

یک سرور blade چندین برد مدار مدولار به نام blade را در خود جای می دهد که نیازی به CPU، کنترلرهای شبکه و حافظه ندارند و در عین حال در یک قاب رک نیز قرار می گیرند.

سرورهای تاور، کیس یا همان سرور ML

سرور تاور یک شاسی سبک وزن و مستقل است که اغلب توسط مشاغل کوچک به دلیل پیکربندی قوی و ویژگی های سفارشی سازی استفاده می شود.

مشخصات فنی سرور HP DL380 Gen9

وقتی اسم سرور DL380 G9 می‌آید، باید به این نکته توجه داشته باشید که داریم در مورد پر فروش‌ترین سرور در ایران در 5 سال گذشته صبحت می‌کنیم. این سرور یکی از بهترین سرورهای رک مونت در دنیا شناخته شده است که وارد بازار ایران نیز شده است.

در مورد مشخصات سرور DL380 G9 میتوان گفت که نسل 9 سرور اچ پی است و قابلیت نصب دو عدد پردازنده سرور سری 2600 ورژن 3 و 4 را داراست. همچنین می‌توانید رم‌های سری DDR با باس‌های 2133، 2400 و حتی 2666 را روی این سرور استفاده کنید.

سرور DL380 G9 دو یونیت است و باید در رک شنا در اتاق سرور نصب گردد این دستگاه سری‌های 8 تایی، 16تایی و 24 تایی هارد را داراست. روی سرور HPE ProLiant DL380 G9 می‌توانید هاردهای 2.5 اینچی نصب کنید. همچنین این امکان وجود دارد تا این سرور را با کانفیگ 12LFF از ماهان شبکه ایرانیان خریداری کنید. در این‌صورت سرور شما این قابلیت را دارد تا 12 هارد 3.5 اینچی پرظرفیت مانند هاردهای 10 ترابایت و 8 ترابایت را ساپورت کند.

در مورد پاور سرور DL380 G9 می‌توان گفت که این سرور به‌صورت دیفالت دو پاور 500 وات روی خودش دارد. شما می‌توانید از پاور سرور 800 وات و 1400 وات هم روی این سرور استفاده کنید.

به‌صورت دیفالت روی سرور HPE DL380 G9 کارت شبکه 331 نصب است که 4 عدد پورت شبکه 1000 به شما می‌دهد. اما می‌توانید از کارت شبکه 10 گیگی هم روی این سرور استفاده کنید.

سرور HP DL360 G9

از دیگر محصولات پرفروش نسل 9 سرور اچ پی می‌توان به سرور HP DL360 G9 هم اشاره کرد. این سرور تک یونیت بوده و قابلیت‌های فوق العاده بالایی دارد.

سرور HP DL360 G9 عملکرد بالا و حافظه زیادی را ارائه می‌دهد. HP ProLiant DL360 Gen9 Server به دلیل پایداری و چگالی بالا برای مجازی سازی، محاسبات با کارایی بالا و برنامه های پایگاه داده عالی است. سرور اچ پی DL360 Gen9 یک سرور منحصر به فرد با درجه بالایی از تطبیق پذیری وظایف است. این پلتفرم که برای برآورده کردن نیازهای همه برنامه‌ها و بارهای کاری مدرن طراحی شده است، دارای معماری ماژولار است که کاربران می‌توانند بسته به نوع حجم کاری آن را تغییر دهند.

خرید سرور اچ پی DL380 G9 از ماهان شبکه ایرانیان

اگر قصد خرید این سرور پرفروش را دارید، می‌توانید با شماره 02191008413 تماس بگیرید و قبل از خرید از مشاوره‌های رایگان کارشناسان فنی ما بهره‌مند شوید. همچنین برای سهولت در فرآیند خرید می‌توانید به آدرس mahanshabake.com مراجعه کنید و مدل‌های مختلف سرور اچ پی را مشاهده و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

کد خبر 1668454

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سرور اچ پی سرور DL380 G9 دستگاه ها سرور HP

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز هم یک حکم قضایی خاص در عجب‌ شیر

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، قاضی یاور واحد، قاضی نوع‌دوست عجب‌شیری متهمی را که مهارت کاشی‌کاری داشت، محکوم کرد با تهیه لوازم کاشی‌کاری (کاشی، سیمان و ماسه ) منزل مسکونی ۲ معلول را تحت نظارت اداره بهزیستی عجب‌شیر کاشی‌کاری و تحویل دهد.

دیگر خبرها

  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • باز هم یک حکم قضایی خاص در عجب‌ شیر
  • انجام ۶ هزار و ۹۵۰ متر شبکه‌گذاری در بوئین زهرا
  • آرزوی ستاره سیتی: آرسنال امتیاز بدهد، خوب می‌شود
  • مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)