Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار غلامحسین محمدی اصل ظهر امروز در بازدید از مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور و با حضور در جمع دانش‌آموزان اردبیلی، اظهار کرد: اردوهای راهیان نور بستر و فرصت مهم و ارزشمندی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی افزود: زائرین و دانش‌آموزان با حضور در کربلای ایران، قطره‌ای از ایثارگری، فداکاری و رشادت شهدا و رزمندگان را لمس کرده و می‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل بیان کرد: امنیت پایدار ایجاد شده در آذربایجان غربی و کردستان در طول تاریخ بی‌مانند است.

وی تشریح کرد: رزمندگان در این مناطق، با وجود شرایط سخت، بدی آب و هوا و صعب‌العبور بودن، با دستان خالی و کمترین امکانات، مقابل دشمنی که به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های آن دوران مجهز بود، ایستادگی و مقابله کردند؛ به همین علت است که مناطق عملیاتی شمال‌غرب به تعبیر مقام معظم رهبری «سرزمین مجاهدت‌های خاموش» نامیده شده است.

محمدی اصل، با تاکید بر حفظ حرمت، شأن و منزلت این سفر معنوی ادامه داد: اردوی راهیان نور باید باعث ایجاد تحول درونی در زائران، برقراری ارتباط بین نسل‌ها و منجر به نهضت روشنگری و روایتگری مورد تاکید مقام معظم رهبری شود.

نقش بانوان در دوران دفاع مقدس بی‌بدیل بود

وی با اشاره به سرداران شهید برزگر و بنی‌هاشم که در این مناطق به فیض شهادت نائل آمده‌اند، تاکید کرد: شهدای شمال‌غرب، مظلومانه و در اوج غرب به شهادت رسیدند و امروز وظیفه داریم یاد و خاطره این عزیزان را به بهترین شکل زنده نگاه داریم.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل آشنایی نسل جوان با رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان در جنگ تحمیلی را از اهداف برگزاری این یادواره عنوان کرد و گفت: با انتقال پیام شهدا به نسل جوان می‌توان انقلاب اسلامی و تداوم راه شهدا را تضمین کرد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس شهدای زن بسیاری تقدیم اسلام و انقلاب شده است، اظهار داشت: نقش بانوان در دوران دفاع مقدس بی‌بدیل بود چرا که بسیاری از خواهران در راه دفاع از خاک میهن، دوری از همسر و فرزند را با رنج و مشکلات بسیاری متحمل شده و در صحنه‌های نبرد حاضر می‌شدند.

محمدی اصل از دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های عظیم این کشور نام برد و افزود: شهدا جان خود را برای هدف بزرگ معنوی و غیرمادی فدا کرده و امروز وظیفه ماست که راه آنها را ادامه دهیم تا خونشان پایمال نشود.

وی تصریح کرد: دشمن، فرهنگ شهدا را مورد هدف قرار داده و با استفاده از همه ابزارهای خود در پی کمرنگ کردن مقام و جایگاه شهدا در جامعه است، لذا همه وظیفه داریم در مقابل این هجمه و توطئه شوم دشمنان ایستادگی کرده و برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا بکوشیم.

فرمانده سپاه استان اردبیل بیان کرد: صداقت و شجاعت رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس باعث شد تا دشمنان به خوبی بر قدرت و تفکر بسیجی ما آشنا شوند و این تفکر ناب رمز پیروزی است.

گفتنی است: کاروان‌های راهیان نور از سراسر استان  اردبیل بعد از ۲ سال وقفه به مناطق عملیاتی شمال غرب کشور اعزام می‌شوند و ۱۰ هزار نفر در قالب  ۲۸ کاروان از سراسر استان به مناطق عملیاتی شمال غرب کشور تا پایان تابستان امسال سفر خواهند کرد.

انتهای پیام/3727/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده سپاه حضرت عباس ع استان اردبیل مناطق عملیاتی شمال غرب سرزمین مجاهدت های خاموش راهیان نور مناطق عملیاتی شمال غرب راهیان نور دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۶۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد

جانشین بسیج دانشگاه فرهنگیان اردبیل در حاشیه برگزاری این اردو در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اردوی جهادی با حضور ۷۵ نفر دانشجومعلم به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل، در مدارس کم برخوردار استان برگزار شد.

علیرضا دولت نژاد خاطرنشان کرد: طرح «جهاد عهد خدمت» دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان نیر و با هدف جبران کمبودهای آموزشی و رفع عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این اردو در بخش عمرانی از جمله رنگ‌آمیزی و فضاسازی و زیباسازی مدارس روستاهای مزرعه، ویرثق و اسلام آباد با مشارکت ۴۵ دانشجو معلم خواهر و ۳۰ دانشجومعلم برادر آغاز شد که در دو بازه سه روزه برگزار شد.

جانشین مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان اردبیل تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح علاوه بر رفع اشکال و تدریس به دانش آموزان در راستای گسترش عدالت آموزشی و همچنین رفع نواقصات و کمبود های عمرانی مدارس محروم و نیازمند شهرستان نیر، خودسازی خود دانشجومعلمان نیز هست تا بتوانند با کسب تجربیات معلمی، روحیه جهادی و ایثار را در خود تقویت کنند.

دولت نژاد گفت: تلاش‌های جهادگران در خدمت به مردم مناطق محروم کشورمان و حضور جوانان علاقمند به این فعالیت‌ها در اردوهای هجرت و جهادی همواره مورد توجه و تاکید رهبر انقلاب بوده است، که انگیزه مضاعفی بر حضور دانشجومعلمان در این مسیر مقدس و با ارزش شد.

وی اضافه کرد: دانشجومعلمان جهادی دانشگاه فرهنگیان اردبیل با حضور در روستاهای مزرعه، ویرثق و اسلام آباد شهرستان نیر و مشاهده وضعیت تحصیلی و عمرانی مدارس این روستاها، وظیفه خود دانستند تا با حرکتی جهادی به یاری این دانش آموزان و رفع مشکلات و کمبود آن‌ها در زمینه های تحصیلی و عمرانی مدارسشان بپردازند.

کد خبر 6092539

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد
  • ۳ هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند
  • اعزام سه هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور
  • فیلم| اردوی جهادی با عطر شهدا
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • اعزام ۳۰۰۰ نفر از استان همدان به مناطق عملیاتی غرب کشور
  • اعزام ۳ هزار زائر از استان همدان در قالب کاروان راهیان نور
  • اعزام ۳۰ هزار نفر از استان همدان به اردوی راهیان نور
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • اعزام ۲۵ هزار همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور