Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر پیشین ایران در هلند گفت: ایران برای اولین بار توانست در متروپل‌های استعمار آمریکا موج‌های امنیتی خطرناک راه بیندازد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد مهتدی، سفیر پیشین ایران در هلند در کنفرانس جهانی عدالت که در محل موزه لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد، گفت: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم دارای اسراری است که هرگز افشاء نشده و ما فقط از روی نتایج حرف می‌زنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلا ورود آمریکا به جنگ طی معامله‌ای بود که در آن انگلستان کلیه مستعمرات خود را به آمریکا هبه کرده است؛ اما آیا نوشته‌ای در این رابطه می‌بینینیم؟ نه معلوم است که رو نمی‌شود.

وی افزود: مصدق تا مدت‌ها نمی‌دانست و خیال می‌کرد که آمریکا یک کشور ضد استعماری و ضد انگلیس است و فکر می‌کرد در دعوای نفت ایران و انگلیس آمریکا از او حمایت می‌کنند غافل از اینکه آمریکا همان انگلیس و خیلی بدتر از آن است.

مهتدی با بیان اینکه استعمار تا قبل از جنگ جهانی دوم بر مبنای ایدئولوژی‌های قرن نوزدهم بوده و قرن نوزدهم قرن پایان ایدئولوژی و ظهور علم است، تصریح کرد: استعمار تا قبل از جنگ جهانی دوم ایدئولوژیک نبوده و بر پایه منافع بوده است. بزرگترین موضوعی که خیلی از پژوهشگران سیاسی از آن غافل هستند این است که استعمار بعد از جنگ جهانی دوم به تدریج و طی مراحلی توسط اسرائیل ایدئولوژیک شده است. به گونه‌ای که ما می‌بینیم استعمار منافعی را نه به صورت تجاری هزینه می‌کند تا موجودیت اسرائیل را حفظ کند با این وجود حفظ موجودیت به ایدئولوژی استعمار غرب تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه امثال مرحوم نادر طالب زاده تحلیل داشتند، اما از آن‌ها پشتیبانی صورت نمی‌گرفت، اضافه کرد: با وجود نادر طالب زاده جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار توانست در متروپل‌های استعمار موج‌های امنیتی خطرناک راه بیندازد. در واقع طالب زاده تشخیص داد که در قلب متروپل‌های استعمار یک جنگ امنیتی از نوع جنگ نرم راه بیندازد که می‌تواند منجر به فروپاشی هم شود.

مهتدی تصریح کرد: معیار اینکه مقابله ما با دشمن تاثیر گذار بوده این است که ببینیم دشمن ما یک آخ می‌گوید یا نه. یکی از مراحل جنگ نرم این است که طرف مقابل را در داخل نسبت به مردم خودش وادار به اعمال خشونت می‌کند با این وجود قرآن یکی از نوآوران جنگ نرم است به گونه‌ای که دشمن خود را مرحله به مرحله وادار می‌کند به جا‌هایی بیاید که خودش خواسته است؛ مثلا پلیس فدرال آمریکا به در خانه‌های مهمانان افق نو می‌رفته و به آن‌ها می‌گفته اگر در این برنامه حضور یابید ۱۵ سال زندان و جریمه می‌شوید و این مرحله‌ای است که برخی‌ها فکر می‌کنند مرحله شکست ماست در حالی که ما باید دنبال رسیدن به این مرحله باشیم و اگر به این مرحله نرسیم اصلا کاری نکرده ایم.

وی افزود: اسرائیل فقط این نیست که ما به آن بگوییم رژیم غاصب بلکه اسرائیل هویت بزرگی است که وارد نظام جهانی شده است. از طرفی برخی‌ها فکر می‌کنند اسرائیل با بیانیه بالفور ایجاد شده در حالی که اینطور نبوده. واقعیت این است که در جنگ جهانی دوم اروپا به دست نیرو‌های آمریکایی اشغال نشد بلکه به دست آژانس یهود اشغال شد.

مهتدی با بیان اینکه در هر کجا که پول است صهیونیست‌ها هم هستند و این همان اقتدارگیری است، تصریح کرد: هویت اسرائیلی به ایدئولوژی استعمار تبدیل شده و دارد بر داخل نظام جهانی که قبلا میلیتاریستی_ امنیتی بوده و امروز تجاری_ امنیتی شده مستولی می‌شود و زمین اینگونه پر از ظلم و جور شده است.

وی با اشاره به اینکه دوران ظلمات مطلق از زمانی به وجود آمده که استعمار ایدئولوژیک شده و هویت اسرائیلی به خود گرفته است، افزود: اگر ما بدانیم که اسرائیل دارای چه هویتی است آن وقت می‌فهیم که ما با زدن اسرائیل به دشمن آمریکا تبدیل شدیم. وقتی امام می‌گوید آمریکا شیطان اکبر است منظور آمریکایی است که توسط اسرائیل ایدئولوژیک شده است.

مهتدی بیان کرد: بایدن رئیس جمهور آمریکا می‌گوید من افتخار می‌کنم که به اسرائیل خدمت کنم و در واقع نوکر اسرائیل باشم با این وجود سوال این است که اسرائیل مگر چه سودی برای آمریکا دارد که هر کس می‌خواهد در آمریکا کاندیدای ریاست جمهوری شود اول باید اسرائیل او را تایید کند.

سفیر پیشین ایران در هلند با بیان اینکه اگر در مورد ماهیت اسرائیل کم بحث کنیم در بینش، تصمیم گیری و توضیح دادن به ملت خودمان ضرر می‌کنیم، گفت: اسرائیل روح امپریالیسم آمریکایی است. با این اوصاف سوال این است که آیا می‌توان با اسرائیل کنار آمد؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی افق نو نادر طالب زاده کنفرانس جهانی عدالت لانه جاسوسی سابق آمریکا جنگ جهانی دوم راه بیندازد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۶۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گفت و گو با پاکبانی که بابت حمله ایران به اسرائیل معروف شد | آرزوی چند ساله ام بود که ... + فیلم

دریافت 9 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در این ویدئو صحبت های ابراهیم شهرکی، پاکبان شهرداری را ببینید.

واکنش جالب پاکبان شهرداری بعد از شنیدن خبر حمله ایران به اسرائیل+ فیلم

کد خبر 847344 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم موشک حمله ایران به اسرائیل فلسطین

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاهیان قائمشهر از قیام جهانی دانشجویان
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • اجتماع دانشجویان قائم شهر در حمایت از قیام جهانی دانشجویی
  • فیلم| اولین گفت و گو با پاکبانی که شب حمله ایران به اسرائیل معروف شد!
  • اولین گفت و گو با پاکبانی که بابت حمله ایران به اسرائیل معروف شد | آرزوی چند ساله ام بود که ... + فیلم
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • جایگاه هشتم نماینده ایران در جام جهانی پاراتیراندازی
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه + جزئیات