Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعهد امسال این سازمان در حوزه آموزش چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ساعت در همه زمینه ها می باشد که تاکنون ۶۰درصد آن انجام گرفته است .

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ سید نورالله هدایت در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: یک هزار و ۳۵۸ نفر دانش آموز و دانشجودر قالب ۲۳۹ هزار و ۸۳۲ نفر ساعت در پنج ماهه امسال در رشته های مختلف آموزش داده شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طرح کهاد و نخلستان مابین این سازمان و دانشگاه ها در حال اجراست که طرح کهاد برای داشجویان در حال تحصیل بوده  و  طبق وظیفه ای که این سازمان دارد  باید ۵۴۰ ساعت آموزش مهارتی به آن ها ارائه شود.

هدایت تصریح کرد: طرح نخلستان برای دانشجویان فارغ التحصیل اجرا می شود که هم اینک در ۱۰ رشته برای مهارت آموزان در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: با توجه به شعار امسال آموزش رشته های نوین و دانش بنیان در دستور کار این سازمان قرار گرفته که برخی از این ها شامل شبکه، هوش مصنوعی ، نانو، پرورش کرم خوراکی میل ورم و دیگر موارد است.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: چنانچه پنج میلیارد تومان در اختیار این سازمان قرار گیرد، تمام کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای استان( ۹۰ کارگاه فعال) نوسازی و بهسازی خواهند شد. 

تدوین سند حرفه در زمینه گیاهان دارویی 

به گفته هدایت سند حرفه در زمینه گیاهان دارویی در استان تدوین گردیده و استان به عنوان پایلوت این طرح مشخص شده  که برگزاری هفت دوره آموزشی برای سراسر کشور در برنامه امسال دیده شده است. 

وی افزود: یک هکتار و نیم در مرکز سرآبتاوه زیر کشت گیاهان دارویی برده شده است.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ گیاه نادر دارویی که در معرض خطر انقراض و نابودی قرار گرفته، کاشته شده اند.

هدایت تاکید کرد: برنامه ریزی شده کشت ها برای ۹۰ گیاه نادر دارویی اجرایی شود و استارت کار زده شده است.

وی ابراز داشت: مزیت این طرح این است که گیاهان دارویی از خطر انقراض در امان می مانند و کاشت گیاهان نادر دارویی به سراسر مهارت آموزان در کشور اراِئه می شود.

نگاهی به سازمان فنی و حرفه ای در استان

هدایت گفت: آموزش های فنی و حرفه ای در دو بخش خصوصی و دولتی به مهارت آموزان ارائه می شود ۱۱ مرکز آموزشی ثابت با تعداد ۹۰ کارگاه فعال در استان وجود دارد.

وی عنوان کرد: ۳۰۰ حرفه و شایستگی به آن ها ارائه می شود و آموزش ها به صورت رایگان هستند.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بخشی از آموزش های فنی و حرفه ای به بخش خصوصی واگذار شده است و در استان ۱۶۰ آموزشگاه فعال و نیمه فعال وجود دارد.

هدایت افزود: این سازمان به تعبیری سفره کوچکی پهن کرده و میهمانان زیادی دارد به معنای آنکه گروه های هدف استان زیاد است.

وی تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد ۱۹ گروه آموزشی هدف دارد که شامل آموزش در زندان، پادگان، عشایر، معتادان، صنایع و دیگر موارد می شود.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در خصوص تخصیص اعتبارات به سازمان فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد توقع حمایت بیشتر است تا آموزش های مد نظر جامعه به حرفه آموزان داده شود تا زمینه اشتغال و رفع بیکاری فراهم شود.

هدایت تاکید کرد: یکی از سیاست های این سازمان عدالت آموزشی است که آموزش همگانی صورت بگیرد و در نقاط مختلف استان اجرایی شود.

وی ابراز داشت: برای تحقق کامل این هدف وسایل نقلیه، تجهیزات، اعتبار، مواد مصرفی کارگاه ها و دیگر موارد نیاز است.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دولت مردمی سیزدهم به ویژه ۶ ماه گذشته اتفاق های خوبی در این حوزه به وقوع پیوسته و شرایط به مرور در حال بهتر شدن است.

انتهای پیام 

 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش استان  با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم و گرامیداشت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) گفت: برنامه‌های هفته معلم با نواختن زنگ سپاس معلم و شعار "همه مدیون توییم" با تجدید میثاق با شهدا و براساس روز شمار در استان اجرا می‌شود.
ولی موسوی افزود: آیین نمادین زنگ «سپاس معلم» یازدهم اردیبهشت ماه با حضور مسئولان استانی ساعت ۸ صبح در دبستان پسرانه شاهد یاسوج، نواخته خواهد شد.
وی دیدار معلمان با مقام معظم رهبری در ۱۲ اردیبهشت، نشست خبری با خبرنگاران با هدف تبیین برنامه‌های هفته معلم، برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با حضور معلمان خلاق، ایثارگر و فداکار، تهیه مستند و کلیپ از برنامه‌های خودجوش دانش آموزان برای تکریم منزلت معلمان خود در مدارس و تهیه تیزر از افراد شاخص علمی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و نخبه در رابطه با معلم را، از جمله برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ادامه داد: دیدار با خانواده‌های معلمان شهید، جانباز و ایثارگر، سخنرانی مدیرکل و روسای آموزش وپرورش قبل از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، برپایی میز خدمت، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت، مسابقات کتابخوانی از کتب استاد شهید مطهری و تجلیل از ۱۰۲ نفر از معلمان و مدیران نمونه استانی و شهرستانی را، بخش دیگری از برنامه‌های هفته معلم در استان است.
موسوی، تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی را، از مهمترین رسالت‌های معلمان عنوان کرد و گفت: دستگاه تعلیم و تربیت در آبادانی ایران اسلامی نقش تاثیر گذاری دارند که در این راستا معلمان نقش محوری دارند.
 وی از استاد شهید مطهری به عنوان یک الگوی تمام عیار برای معلمان یاد کرد و افزود: معلمان با الگو قراردادن شهید مطهری می‌توانند به خوبی به رسالت خود عمل کنند.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سجایای اخلاقی شهید مرتضی مطهری نیاز امروز جامعه ما است بیان کرد: این شهید گرانقدر، کار‌های عمیق فکری در حوزه تعلیم و تربیت دارد که باید بیش از هر زمان دیگری به آن توجه شود.
وی در پایان از مشارکت دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌های هفته معلم خبرداد و گفت: درهفته گرامیداشت مقام معلم ۴۰۰ برنامه در استان اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد