Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: با دستور ویژه رئیس قوه قضائیه بیش از ۳۵۰ کانتینر کالای متروکه فاسد شده و مضر سلامت در بندر شهید رجایی شناسایی و امحاء آن‌ها آغاز شد.

به گزارش ایمنا، مجتبی قهرمانی اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان با توجه به دستورات ویژه و تخصصی ایشان درخصوص لزوم تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای گمرک و اموال تملیکی، عملیات امحاء و انهدام بیش از ۳۵۰ کانتینر کالای متروکه فاسد شده و مضر سلامت در بندر شهید رجایی بندرعباس آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نتیجه اجرای طرح انبارگردانی و پایش مستمر کالاهای مرتبط با اموال تملیکی، در جریان بازرسی‌ها از مجتمع بندری شهید رجایی و پس از بررسی‌های کارشناسی و تفکیک کالاهای تاریخ مصرف گذشته، تقلبی، فاسد شده و غیربهداشتی از سایر اقلام موجود، ۳۵۰ کانتینر کالای فاسد شده و تاریخ مصرف گذشته که از سالیان گذشته باقی مانده بود، شناسایی شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه کالاهای متروکه مذکور پس از تعیین تکلیف توسط بندر شهید رجایی بندرعباس به اداره کل اموال تملیکی استان تحویل داده شده‌اند، تصریح کرد: در نتیجه انجام آزمایش‌های مختلف و اخذ نظرات کارشناسان و نمایندگان وزارت بهداشت، اداره استاندارد و سایر دستگاه‌های ذیربط مبنی بر غیرقابل مصرف بودن این اقلام و مضر بودن آنها برای سلامت جامعه، با صدور دستور قضائی و با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن رعایت موازین قانونی و دستورالعمل‌های بهداشتی عملیات امحاء آنها توسط اداره کل اموال تملیکی استان در محوطه پسماند شهرداری بندرعباس درحال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در نتیجه امحای کامل کالاهای مضر سلامت موجود در این ۳۵۰ کانتینر، یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان به طور کامل اجرا می‌شود، گفت: در راستای آزادسازی فضای مفید بندر شهید رجایی، عملیات سرشماری، شناسایی و تفکیک این ۳۵۰ کانتینر کالای فاسد شده و مضر سلامت که سوابق بعضی از آنها مربوط به ده سال قبل است، با دستور ویژه رئیس قوه قضائیه و بلافاصله پس از پایان سفر ایشان شروع شده و هم اکنون انهدام کالاهای مذکور به وزن بیش از ۳۲۰۰ تن توسط سازمان اموال تملیکی به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: عمده کالاهای موجود در این کانتینرها مواد غذایی فاسد شده، لوازم آرایشی غیراستاندارد و تاریخ مصرف گذشته و انواع دخانیات است که در نتیجه تدابیر اتخاذ شده به منظور صیانت از بهداشت و سلامت عمومی جامعه، روند امحاء آنها تا انهدام کالاهای موجود در آخرین کانتینر ادامه خواهد داشت.

منبع: مشرق

کد خبر 601238

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کالای قاچاق کشف کالای قاچاق توقیف کالای قاچاق گمرک ایران ترخيص كالا از گمرك رسوب کالا در گمرکات امحای ۳۵۰ کانتینر کالای متروکه در بندر شهید رجایی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ۳۵۰ کانتینر کالای بندر شهید رجایی رئیس قوه قضائیه استان هرمزگان اموال تملیکی فاسد شده مضر سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است

سخنگوی سازمان آتش نشانی از وقوع حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی را شرح داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا درباره حادثه عصر امروز گفت: ساعت ۱۸:۵۴ دقیقه عصر امروز، یک مورد آتش سوزی گسترده به آدرس خیابان شهید رجایی بعد از بیمارستان هفت تیر، در مجتمعی که چند انبار دارد، به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و در حال حاضر ۵ ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروی تجهیرات تنفسی، تانکر آب، نردبان هیدرولیکی و سایر تجهیزات لازم در محل حاضر هستند. 

وی افزود: در این محل مشاهده شد چند انبار بزرگ در کنار یکدیگر قرار دارند و دو انبار هر کدام به وسعت ۵۰۰ متر، دچار حریق شده اند. همچنین فضای باز مقابل آن حدودا هزار متر، که مقدار زیادی کارتن و لوازم یدکی دوچرخه در آن نگهداری میشد؛ کاملا شعله ور بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: آتش نشانان با کنترل آتش، از سرایت آن به سایر انبارها جلوگیری کردند و تنها محوطه جلوی یک انبار و خود آن دو انبار شعله ور شده بودند. 

ملکی گفت:در یکی از انبارهایی که شعله ور بود، انفجار های بسیاری رخ داد زیرا گفته می شد زیرا در این محل اسپری و افشانه نگهداری می شده است و سقف نیز تقریبا ریخته است.

وی افزود:همچنین چند کانتینر در محوطه وجود داشت که یکی از آنها سوخته است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: شعله زنی در محوطه باز انجام شده و آتش تحت کنترل است اما لکه بری این عملیات کمی زمان می برد؛ زیرا انبار ها پر از وسایل بوده اند و  عملیات همچنان ادامه دارد.  

ملکی گفت: خوشبختانه مورد مصدومیت و فوتی تاکنون نداشته ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)