Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، این کاروان ها قرار است به منظور خدمات دهی به زوار اربعین در محورهای تعیین شده در داخل خاک عراق مستقر شوند.

فرماندار گیلانغرب در این خصوص گفت: مرز سومار به عنوان مرز اختصاصی جهت تردد ۲هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ موکب خدمات رسانی زائران اربعین برای حضور در کشور عراق اختصاص یافته است.

                                                                                             

«وحید محمدی» افزود: انتقال موکب ها هر روز و بتدریج تا اربعین ادامه خواهد داشت و تمهیدات لازم بمنظور اعزام ۲ هزار و ۵۰۰موکب اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: به منظور سهولت در انتقال موکب ها معبر اختصاصی جهت خروج کامیون ها در نظر گرفته شده و همزمان از امروز گذرنامه در پایانه مرزی سومار نیز فعالیت خود را نخستین بار آغاز کرد.

وی اضافه کرد: مسوولان طرف عراقی نیز آمادگی خود را با اعلام استقرار گذرنامه و خدمات لازم در این زمینه اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش مرکزی و سومار و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

بخش سومار در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است و با عراق ۸۶ کیلومتر مرز دارد که این بخش دارای ۲ شهر سومار و نفت شهر و ۱۳ روستا است.

بازارچه سومار در فاصله پنج کیلومتری شهر قرار دارد و فاصله این شهر با گیلانغرب ۶۷ کیلومتر است که در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز است.

مرز خسروی با قصرشیرین ۱۵ کیلومتری دارد  و یکی از مرزهای چهارگانه برای تردد زوار است که از فردا ۱۶ محرم و ۲۳ مرداد ماه این مرز برای تردد زائران عتبات عالیات بازگشایی می شود.

در شهرستان قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی  - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد.  

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.

زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

برچسب‌ها کربلا گیلانغرب موکب اربعین قصرشیرین مرز سومار سومار عراق اربعین نجف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کربلا گیلانغرب موکب اربعین کربلا گیلانغرب موکب اربعین قصرشیرین مرز سومار سومار عراق اربعین نجف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۷۰ نفر به حج عمره پس از ۹ سال

چتری مدیر حج و زیارت استان سمنان در حاشیه اعزام کاروان زیارتی از شاهرود در جمع خبرنگاران گفت: این کاروان ۸۵ نفره امشب از شاهرود به تهران عزیمت می‌کنند و صبح فردا (جمعه) به سمت سرزمین وحی عازم می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه ۲ کاروان به ظرفیت ۱۷۰ نفر به استان سمنان اختصاص داده شد، اظهار کرد: یک کاروان ۸۵ نفره برای شرق استان(شاهرود) و کاروان دیگری برای غرب(سمنان) در نظر گرفته شد.

چتری با بیان اینکه کاروان دوم روز ۱۱ اردیبهشت ماه از سمنان عازم خواهد شد، اظهار کرد: براساس تصمیم‌گیری مسئولان سازمان حج و زیارت، مدیر و یک روحانی این کاروان‌ها را همراهی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • اعزام ۱۷۰ نفر به حج عمره پس از ۹ سال