Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در حاشیه مراسم تجلیل از آزادگان ستاد ارتش اظهار داشت: مراسم تجلیل از آزادگان به مناسبت ٢۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان سرافراز، تنها با هدف تجلیل از ایثارگری ها و زحمات این عزیزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه آزادگان نماد ایثار و مقاومت ملت هستند، تصریح کرد: ما اگر سالانه به بهانه بزرگداشت سالروز بازگشت از آن ها تجلیل می کنیم، کمترین کاری است که می توانیم نسبت به آن ها انجام بدهیم.

وی افزود: ما در ارتش جمهوری اسلامی ایران از کوتاه‌ترین مدت تا بلندمدت‌ترین اسرا که سیدالاسرای که امیر سرلشکر شهید حسین لشکری بود را داشتیم؛ اگر پای سخنان این عزیزان نشسته و به سخنان آن ها گوش کنیم متوجه می شویم که رژیم بعثی عراق آنچه نسبت به اسرا انجام داد، خلاف قوانین بین‌المللی بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: هیچ گاه در هیچ جنگی در دنیا و تاریخ دیده نشده که تا این قدر اسرا آزار، اذیت و شکنجه شوند. این شکنجه ها عبارت بودند از روحی، جسمی، غذا، آب، درمان و سایر. با توجه به خاطرات و سخنان آن ها متوجه می شویم که آزادگان واقعاً نماد مقاومت و ایثار هستند.

وی ادامه داد: اما، ما در جمهوری اسلامی ایران بهترین شرایط و امکانات را برای اسرای عراقی فراهم کردیم. دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران که مسئول نگهداری از اسرای عراقی در ایران بود، خدمات بسیاری را در ابعاد مختلف به اسرای عراقی ارائه کرد.

دریادار سیاری با بیان اینکه خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران به اسرای عراقی به قدری خوب بود که درصد بالایی از آن ها هنگام آزادی علاقه ای برای بازگشت به عراق نداشتند، خاطرنشان کرد: رفتار ارتش با اسرای عراقی کاملاً مطابق با قوانین بین المللی و اسلامی بوده است. اما در طرف مقابل، رفتار بعثی ها با اسرای ایرانی نه اسلامی و نه مطابق با قوانین بین المللی بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش در پایان تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی درباره آزادگان فرمودند که صبر و استقامت شما به اسلام آبرو بخشید. این جمله بسیار زیبا برازنده آزادگان عزیز است. چرا که آزادگان برای حفظ انقلاب اسلامی، تمامیت ارضی، استقلال، شرف و آبروی به نبرد دشمنان رفتند، در صحنه نبرد جانباز، آزاده شدند و شکنجه های بسیاری را تحمل کردند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آزادگان 26 مرداد ارتش جمهوری اسلامی ایران معاون هماهنگ کننده ارتش قوانین بین المللی اسرای عراقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۶۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش، نقطه مشترک بین ارتش و آموزش وپرورش است 
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود