Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-28@17:22:36 GMT

تقاضای بالای سوخت در آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۶۹۵۲

تقاضای بالای سوخت در آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (نهم شهریورماه) به‌دنبال بهبود روند تقاضای سوخت در ایالات متحده آمریکا پس از تجربه افت ۵ درصدی در روز سه‌شنبه (هشتم شهریورماه) حدود یک دلار افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ملبورن، انتشار داده‌هایی مبنی بر تثبیت تقاضا برای سوخت در ایالات متحده آمریکا سبب شد قیمت نفت در روز چهارشنبه پس از کاهش ۵ درصدی روز سه‌شنبه به‌دلیل ترس از افت تقاضا در پی افزایش محدودیت‌های ویژه مقابله با شیوع ویروس کووید-۱۹ در چین و افزایش نرخ بهره در آمریکا، با افزایش همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تضعیف ارز دلار آمریکا بازارهای جهانی نفت خام را تقویت کرد و در نتیجه نفت برای خریداران دیگر ارزها ارزان‌تر شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر که قرار بود امروز منقضی شود در ساعت ۳ و ۶ دقیقه بامداد به وقت گرینویچ با ۷۰ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش، ۱۰۰ دلار و یک سنت برای هر بشکه افزایش یافت و افت پنج دلار و ۷۸ سنتی را جبران کرد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر با ۹۶ سنت یا یک درصد افزایش به ۹۸ دلار و ۸۰ سنت به ازای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (نفت خام آمریکا) پس از کاهش ۵ دلار و ۳۷ سنتی در معاملات روز پیشین ناشی از ترس از رکود اقتصادی، امروز با ۹۰ سنت یا یک درصد جهش، ۹۲ دلار و ۵۴ سنت برای هر بشکه داد و ستد شد.

ویوک دار، تحلیلگر کالاهای بانک کامن ولت (Commonwealth) در این باره گفت: نمی‌توانم تأکید کرد که نقدینگی پایین به این معناست که ما در آستانه شماری از حرکت‌های بی‌ثبات هستیم.

منبع: شانا

کلیدواژه: افزایش قیمت نفت ایالات متحده آمریکا چین قیمت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدکرم مرادی ظهر امروز افزایش قیمت کود شیمیایی را در سالجاری یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی دانست و گفت: متأسفانه با افزایش ۳۰ درصدی قیمت کود علاوه بر نگرانی کشاورزان، توان خرید عوامل توزیع کود نیز کاهش می‌یابد.

وی گفت: ۷۵ درصد اراضی کشاورزی اسدآباد خرد و زیر یک هکتار است که این مهم باعث شده است کشاورزان سهمیه کمتری از کود شیمیایی داشته باشند.

رئیس جهادکشاورزی اسدآباد اظهار داشت: توزیع کود بهاره از دیماه سال گذشته در عوامل توزیع شروع و همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه کود شهرستان ۹۵۰۰ تن است که طبق متراژ زمین بین کشاورزان توزیع می‌شود.

کد خبر 6089180

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد