Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دکتر محمدمهدی ناصحی روز چهارشنبه در آیین افتتاح ساختمان بیمه سلامت استان یزد گفت: در فاز اول، بسته‌ها و خدمات ۳۰ بیماری برای اعمال در سامانه‌ها جهت پرداخت آماده شده است.

وی با بیان اینکه امروز اساسنامه بیمارن صعب‌العلاج در شورای نگهبان، نهایی و از هفته آینده اجرا می شود اظهار کرد: در این طرح بیماران سرطانی ، گوارشی ، عصبی ، مزمن روانی و دیگر بیماریهای صعب العلاج از مزایایی آن بهره مند می شوند و برنامه داریم تعداد بیماریها برای دریافت خدمات افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته پنج درصد اعتبار یاد شده در اختیار استانها برای تصمیم گیری قرار می گیرد و امید است در سال آینده با برنامه ریزی دقیق تر و کار کارشناسی، اعتبارات بیشتری جذب شود.

اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه رایگان سه دهک پایین جامعه

دکتر ناصحی در ادامه گفت: در سالجاری ۶ هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای بیمه رایگان سه دهک پایین جامعه تخصیص یافته است بطوریکه از انتهای سال گذشته تاکنون بیش از ۶ میلیون نفر بیمه رایگان شدند.

وی افزود: اجرای طرح دارو یار هم از مهمترین اتفاقات در دولت سیزدهم است که در ابتدا چهار هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح به بیمه ها تخصیص داده شده است.

ناصحی تصریح کرد: تک تک دارو ها از لحاظ قیمتی محاسبه شدند، در حال حاضر تعدادی از داروهای جدید، کم عارضه و مهم در حوزه دارویی تحت پوشش بیمه در طرح دارویار قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: از مبلغ یاد شده ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی و مابقی نیز به سایر بیمه ها اختصاص یافته است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور افزود: همچنین  اعتبار خوبی هم برای بیمه داروهای بیماران اوتیسم  در نظر گرفته شده که در شورای عالی بیمه هم مصوب و اجرایی شد. 

دکتر ناصحی در ادامه از تحت پوشش قرار گرفتن ۹۰ درصد هزینه های نازایی در بخش بستری و ۷۰ درصد بخش سرپایی خبر داد و گفت: استان یزد قطب پژوهشی و علمی شناخته شده در زمینه نازایی است و بسیاری از مراکز تحقیقات ناباوری و نازایی در کشور از این استان الگو گرفته و در اکثر استانها راه اندازی شدند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت: در زمان حاضر ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت کشور هستند که بیش از ۵۰ درصد جمعیت جامعه را در بر می گیرد.

وی اقدامات انجام شده در بخش های مختلف بیمه سلامت استان یزد را خوب ارزیابی کرد و گفت: ساماندهی اوضاع سلامت در استان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت به نحو مناسبی در حال انجام بوده که شاخص ها گویای مطلب است.

با پرداخت به روز مطالبات مراکز درمانی، بخشی از موانع حوزه سلامت رفع می شود

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: استان یزد قطب سلامت کشور بوده و حوزه سلامت نیز حوزه بسیار مهمی است البته خوشبختانه در زمینه برخورداری از  پزشکان متخصص حرف های زیادی برای گفتن دارد که همین تبحری و حاذق بودن پزشکان موجب شده بسیاری از بیماران از استانهای مختلف به این استان برای درمان بیایند.

علی اکبر عزیزی افزود: امروز ۳۵ درصد سلامت استان توسط بخش خصوصی اداره می شود که قطعا این عدد در سال های آینده با افتتاح مراکز در دست احداث افزایش خواهد یافت. 

معاون استاندار یزد با اشاره به پرداخت های به روز مطالبات مراکز درمانی و داروخانه ها توسط بیمه سلامت خاطر نشان کرد: این اقدام قابل تحسین بوده و توقع ما از سازمان های دیگر بیمه گر هم این است که در این زمینه ورود کرده تا شاهد کاهش مشکلات در این زمینه باشیم تا بخش عظیمی از این موانعی که بر سر راه بخش سلامت قرار دارد مرتفع شود. 

۴۳ درصد هزینه های درمانی در یزد صرف بیماران غیر بومی می شود

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد در این مراسم با بیان اینکه ۴۳ درصد هزینه درمانی در این استان مربوط به بیماران غیر بومی است گفت:  اکنون  این اداره کل با ۹۹.۵ درصد موسسات تشخیصی و درمانی قرارداد دارد.

دکتر محمد دریجانی افزود: هزینه درمانی یک بیمه شده در استان یزد کمتر از میانگین کشوری است بطوریکه میانگین پرونده درمانی یک بیمار در کشور چهار میلیون و ۴۰۰ هزار است اما این رقم در استان چهار میلیون است.

وی اظهار کرد: سازمان های بیمه گر بدون همراهی بخش دانشگاهی به تنهایی نمی توانند اقدامی انجام دهند که خدا روشکر در استان یزد این تعامل و همکاری وجود دارد.

در این مراسم ساختمان اداری بیمه سلامت استان یزد با با زیر بنای پنج هزار و ۳۰۰ مترمربع در هفت طبقه و با هزینه ۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

اکنون ۳۳۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و از خدمات ۲ هزار و ۵۰۰ موسسه که به طور مستقیم یا غیرمستقیم طرف قرارداد است، بهره مند هستند.

استان یزد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۷۵ درصد جمعیت آن از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند.

برچسب‌ها محمد مهدی ناصحی یزد سازمان بیمه سلامت ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد سازمان بیمه سلامت ایران یزد سازمان بیمه سلامت ایران بیمه سلامت استان یزد هزار میلیارد تومان سلامت کشور تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است

به گزارش «تابناک»، بیژن نوباوه وطن -نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی- در گفت‌وگو با ایسنا درباره اعتبارات فرهنگی گفت: کشور از سال‌های اول انقلاب در بودجه‌نویسی نگاه بایسته‌ای به حوزه فرهنگ نداشته است. مسئله روز از جمله اقتصاد بر حوزه فرهنگی سایه انداخته و باعث شده بودجه فرهنگی تقریباً نصف شاخص بین‌المللی باشد.

وی ادامه داد: متوسط بودجه فرهنگی در دنیا هفت درصد است که این بودجه در کشور آمریکا هفت درصد به صورت آشکار و ۱۱ درصد به‌صورت پنهان است، اما در کشور ما در گذشته سه درصد و اکنون ۵/۲ درصد است؛ این نشان از نقص بسیاری جدی بودجه‌نویسی حوزه فرهنگ در کشور دارد.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بی‌توجهی به بودجه فرهنگی را خطری برای فرهنگ کشور تلقی کرد و گفت: تقریباً همه دولت‌ها نسبت به بودجه فرهنگی کشور کم‌توجهی دارند و اساساً بودجه فرهنگی کفاف نیازهای توسعه فرهنگی کشور را نمی‌دهد؛ با ادامه این روند ما در حوزه فرهنگ و هنر و دین دچار مشکل خواهیم شد.

تخصیص یک درصد از بودجه شرکت‌های دولتی برای ارتقای فرهنگی کشور / دستگاه‌های فرهنگی سازماندهی مجدد می‌خواهند 

نوباوه بیان کرد: براساس تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، یک درصد از کل اعتبارات شرکت‌های دولتی و بانک‌ها باید در حوزه فرهنگ و هنر و دین هزینه شود؛ پیش‌تر مشخص نبود که یک درصد از هزینه نهادها و سازمان‌های دولتی که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان یا ۲۵ همت است، کجا هزینه می‌شود؛ لذا این را در اختیار سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی قرار دادیم و دیوان محاسبات را موظف به نظارت بر این دستگاه‌ها کردیم.

وی تاکید کرد: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه‌ بودجه فرهنگی کشور اضافه شود. این افزایش اعتبار ممکن است بودجه فرهنگی را به شاخص سه درصد و حتی بیشتر، از بودجه عمومی کشور برساند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: همه‌ مشکلات، ناشی از کمبود بودجه نیست، بلکه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، موازی‌کاری‌ها، سازمان‌ها و نهادها دچار مشکل هستیم. هزینه‌کرد برخی دستگاه‌های فرهنگی، خصوصاً در شاخص‌های فرهنگی خارج از کشور که هزینه‌های بسیار زیادی در پی دارد، تأثیرات مثبتی ندارد و حتماً باید یک سازماندهی مجدد در برخی از دستگاه‌های فرهنگی صورت گیرد.

امیدواری برای افزایش عملیاتی ۲۵ درصد سهم فرهنگ در بودجه و انتقاد از موازی‌کاری

نوباوه وطن بودجه فرهنگی ۱۴۰۳ را امیدوارکننده دانست و گفت: با تدوین بودجه ۱۴۰۳ بر اساس برنامه هفتم، امید داریم که بتوانیم افزایش ۲۵ درصدی سهم فرهنگ در بودجه را عملیاتی کنیم و شاهد ارتقای وضعیت فرهنگی کشور باشیم.

وی در پایان مسئله موازی‌کاری در هزینه‌کرد بودجه فرهنگی را یک مشکل بزرگ در کشور دانست و اظهار کرد: اگر جلوی موازی‌کاری گرفته شود و هرکس در زمینه خاص خودش کار کند، قطعاً می‌توانیم یک بخش مهمی از اسراف‌های هزینه‌کرد بودجه را مدیریت کنیم.

دیگر خبرها

  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • ۳۰۰ نفر به سهیمه بیمه کارگران کردستانی اختصاص یافت
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور