Web Analytics Made Easy - Statcounter

«لیز تراس» یکی از دو نامزد نهایی مسند نخست وزیری قصد دارد تا در یکی از  نخستین اقدام های خود به عنوان بخشی از یک برنامه بلندمدت برای تضمین امنیت انرژی کشور، یک سری مجوزهای حفاری نفت و گاز در دریای شمال صادر کند.

هم زمان کواسی کوارتنگ، وزیر بازرگانی و جیکوب ریس-موگ، وزیر امور بهره‌وری و فرصت‌های ناشی از برگزیت، با شرکت‌های نفت و گاز دیدار کرده‌اند تا در مورد توافق برای تضمین تامین انرژی در زمستان امسال مذاکره کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که بهای انرژی در انگلیس بر اثر کاهش واردات گاز از روسیه، از ماه آینده سه برابر خواهد شد. نهاد ناظر بر عملکرد شرکت های توزیع کننده انرژی در انگلیس (افجم) هفته پیش تایید کرد که سقف قیمت انرژی در ماه اکتبر به ۳ هزار و ۵۴۹ پوند در سال خواهد رسید. به این ترتیب شرکت‌های توزیع‌کننده انرژی مجاز خواهند بود تا مشتریان خود را حداکثر تا مبلغ اعلام شده شارژ کنند.

سال گذشته سقف قیمت انرژی در پی بحران ناشی از همه‌گیری کرونا به یک هزار و ۲۷۷ پوند رسید که اعتراض های گسترده‌ای را در پی داشت. اما افزایش سه برابری ماه اکتبر درشرایطی رخ خواهد داد که مردم انگلیس با افزایش افسارگسیخته قیمت ها مواجه هستند و سازمان های خیریه هشدار دادند که میلیون ها خانوار در فقر سوخت فرو خواهند رفت.

کواسی کوارتنگ که در صورت پیروزی تراس در انتخابات نخست وزیری، احتمالا بعنوان وزیر دارایی منصوب خواهد شد، طی سال گذشته موضوع افزایش حفاری در دریای شمال را دنبال کرده است. ریس موگ هم که پیش‌بینی می‌شود جایگزین کوارتنگ شود دیروز با مدیران ارشد توتال و شل دیدار کرده است.

کل مصرف انرژی در انگلیس معادل حدود یک میلیارد بشکه نفت در سال تخمین زده می‌شود. این درحالیست که بر اساس آخرین برآوردهای شرکت Offshore Energies UK دریای شمال حاوی نفت و گازی معادل حدود 15 میلیارد بشکه است.

به نوشته روزنامه تایمز چاپ لندن، لیز تراس آمادگی دارد تا در صورت تصاحب کرسی نخست وزیری، ۱۳۰ مجوز حفاری برای کشف میادین جدید نفتی صادر کند. او همچنین شرکت‌های نفت و گاز را تشویق خواهد کرد تا از طریق سرمایه‌گذاری تولید را در میادین کنونی به حداکثر برسانند.

ایران ۵۰ درصد از سهام میدان رام در ۴۰۰ کیلومتری شهر «آبردین» واقع در آب‌های ساحلی اسکاتلند در دریای شمال را در اختیار دارد. این میدان که از زیر دریا به سکوی نفتی بروس متصل است، به طور میانگین ۱۵۹ میلیون فوت مکعب در روز گاز و حدود هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کند. تخمین زده می‌شود این میدان حدود ۸۰۰ بیلیون فوت مکعب ذخائر گاز و ۱۳۵ میلیون بشکه نفت داشته باشد.

شریک ۵۰ درصد دیگر این میدان شرکت، "سریکا انرژی" است که در سال ۲۰۱۸ موفق شد تا در چارچوب قراردادی به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار سهام سه میدان نفت و گاز را از شرکت بریتیش پترولیوم و سایر شرکا خریداری کند.

سریکا انرژی در اکتبر سال ۲۰۱۸ توانست با پشتیبانی دولت انگلیس مجوز خزانه داری آمریکا را به مدت یک سال برای ادامه فعالیت این میدان به دست آورد. این شرکت سال بعد موفق به کسب معافیت دو ساله شد که تا ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند ۱۳۹۹) اعتبار داشت. معافیت یادشده به‌مدت ۲ سال دیگر تمدید و تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۳ (۱۱ بهمن ۱۴۰۱) معتبر است. براساس معافیت‌ آمریکا، درآمد ایران از این میدان نفت و گاز به یک حساب امانی منتقل می‌شود.

«تونی کراون والکر» مالک سریکا انرژی، پیشتر به ایرنا گفته بود که قصد دارد سقف بهره‌برداری از میدان رام را افزایش، هزینه‌ها را کاهش و عمر میدان را بیشتر کند. این درحالیست که به گزارش تایمز لندن سایر شرکت‌های نفتی فعال در دریای شمال از جمله «بریتیش پترولیوم» انگلیس , «توتال انرژی» فرانسه نیز درصدد افزایش تولید خود در این منطقه هستند.

یک منبع نزدیک به دولت انگلیس به نیاز فوری برای افزایش تولید نفت و گاز در دریای شمال اشاره و تصریح کرد: انگیزه بزرگی برای شرکت‌های نفت و گاز وجود دارد که تولید خود را به حداکثر برسانند، زیرا قیمت‌ها در حال حاضر بسیار بالا هستند.

برچسب‌ها انگلیس اسکاتلند نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس اسکاتلند نفت انگلیس اسکاتلند نفت دریای شمال شرکت های نفت نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد

پس از حمله پهپادی افراد ناشناس به یک میدان گازی بزرگ در اقلیم کردستان که منجر به کشته شدن چهار نفر شد، به طور موقت فعالیت آن متوقف شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، دانا گاز، یکی از بزرگترین شرکت‌های خصوصی گاز طبیعی در خاورمیانه، پس از حمله پهپادی که منجر به کشته شدن چهار نفر شد، به طور موقت فعالیت در یک مجتمع گازی در اقلیم کردستان عراق را به حالت تعلیق درآورد.

این شرکت اماراتی روز دوشنبه در گزارشی به بورس اوراق بهادار ابوظبی اعلام کرد که این حادثه یک "حمله تروریستی" بوده است و در اثر برخورد پهپاد به مخزن ذخیره میعانات گازی در میدان گازی خورمور، چهار کارگر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

دانا گاز گفت: اگرچه صدمات بسیار جزئی به تأسیسات وارد شد، اما برای حفظ ایمنی همه کارکنان و تأسیسات، ما به طور موقت تولید را به حالت تعلیق درآورده‌ایم و تغییرات رویه‌ای خاصی را اعمال کرده‌ایم.

پیشوا هورامانی، سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که هر چهار فردی که در این حادثه کشته شدند، همگی شهروندان یمن بودند.

دانا گاز همچنین تأکید کرد که "به طور کامل با دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق در بالاترین سطح در حمایت از تعهدات عمومی خود مبنی بر محاکمه عاملان آن" همکاری می‌کند.

خور مور، یکی از میدان های عملیاتی مهم در منطقه سلیمانیه کردستان، در ماه های گذشته هدف حملات مشابهی قرار گرفته است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت حمله پهپادی اخیر را برعهده نگرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق