Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:38:45 GMT

جنوب کرمان با کمبود بهورز مواجه است

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۷۱۲۲

جنوب کرمان با کمبود بهورز مواجه است

به گزارش ایرنا، دادخدا صادقی روز چهارشنبه در نشست خبری تعداد بهورزان هفت شهرستان جنوبی زیر پوشش این دانشگاه را ۵۳۰ نفر برشمرد و گفت: ۱۲۰ بهورز به این تعداد اضافه می شود.

وی ادامه داد: در جنوب کرمان سه آموزشگاه بهورزی در شهرستان های جیرفت، رودبارجنوب و کهنوج فعالیت دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت همچنین با تشریح نقش مهم بهورزان در بخش های مختلف از جمله تزریق واکسن کرونا گفت:  ۹۹ درصد واکسیناسیون مردم هفت شهرستان جنوبی استان کرمان توسط بهورزان انجام شده و این قشر نقش مهمی در فروکش کردن کرونا داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان یک میلیون و ۵۰۰ دُز واکسن کرونا توسط بهورزان و مراقبان سلامت این منطقه تزریق شده است.

صادقی همچنین نقش بهورزان در متقاعد کردن مردم برای واکسیناسیون، استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را بسیار مهم دانست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه واکسیناسیون بیش از ۶۰ درصد دانش آموزان جنوب کرمان انجام شده است گفت: در زمینه واکسیناسیون کودکان بین پنج تا ۱۲ سال بیش از ۲ و نیم برابر متوسط استانی عملکرد داشته ایم.

وی افزود: همچنین در زمینه واکسیناسیون مادران باردار و واکسیناسیون نوبت یادآور(دز چهارم) سه برابر متوسط استانی ثبت عملکرد رخ داده است.

صادقی در ادامه به ظرفیت های زیرساختی حوزه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اشاره و تصریح کرد: هم اکنون ۱۲۰ مرکز شهری، روستایی و پایگاه بهداشتی و ۴۰۰ خانه بهداشت به مردم هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خدمت رسانی می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه تا قبل از سال ۱۳۸۵ بیش از ۹۵ درصد خدمات بهداشتی توسط بهورزان انجام می گرفت، گفت: تنها پنج درصد خدمات درمانی مورد نیاز مردم به وسیله پزشک و پرستاران ارایه می شد.

صادقی افزود: از سال ۱۳۸۵ تاکنون با اجرای برنامه پزشک خانواده رویکرد تغییر کرده و فعالیت ها تخصصی تر شد.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خدمات رسانی به شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، کهنوج، قلعه گنج، منوجان و رودبارجنوب را برعهده دارد.

برچسب‌ها کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بهورزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بهورزان کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بهورزان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۷۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر گفت: این خانواده خیر سلامت مبلغ یاد شده را برای خرید یک دستگاه اسلیت لمپ که در انجام معاینات چشم کاربرد دارد به حساب مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واریز کردند.

 دکتر جواد یزدانی افزود :  قیمت این دستگاه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با توجه به مشارکت یک میلیاردی این خیرنیک اندیش، دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز در خرید این دستگاه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مشارکت نموده است.

وی بیان کرد : شماره حساب‌های مجمع خیرین سلامت شهرستان کاشمر در صندوق همت کاشمر به شماره ۴۶۱۰ و در بانک ملی ایران به شماره ۰۱۴۴۱۰۴۴۱۰۰۰۱ است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

دیگر خبرها

  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است