Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@01:38:47 GMT

عرضه املاک سازمانی شهرداری تهران در بورس کالا

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۷۱۸۹

عرضه املاک سازمانی شهرداری تهران در بورس کالا

به گزارش خبرنگار مهر، ابولفضل فلاح، روز چهارشنبه در نشست خبری که در محل معاونت مالی شهرداری تهران برگزار شد، در رابطه با فرآیند عرضه املاک شهرداری در بورس کالا توضیحاتی ارائه داد.

وی گفت: فرآیند عرضه از دیشب آغاز شده است و در وهله اول دو ملک مسکونی در منطقه ۲ تهران با قیمت کارشناسی شده ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و ۱۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای عرضه آماده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه شهرداری به صورت مستمر عرضه املاک در بورس کالا است.

فلاح در خصوص تفاوت شیوه مزایده در بورس کالا و روش قدیمی حراج، افزود: تفاوت اساسی که تاکنون می‌توان برای فروش املاک عرضه شده به آن اشاره کرد این است که هم اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند خرید کنند هم پیمانکارانی که طلب دارند برای تادیه طلب‌های خود می‌توانند در بورس کالا برای خرید این املاک اقدام کنند.

وی ادامه داد: تفاوت عرضه در بورس کالا نسبت به مزایده‌های عادی این است که در مزایده چندین ماه فرآیند طول می‌کشید و همینطور هزینه برای روزنامه و تبلیغات در بر داشت. اگر روز مزایده تعداد نفرات به حد نصاب نمی‌رسید و یا قیمت عرضه از قیمت کارشناسی شده کمتر می‌بود مزایده چند ماه به عقب می‌افتاد و مجدد هزینه‌هایی متحمل می‌شد. ولی در این روش اجرا کننده شخص ثالث یعنی بورس کالا است. نظارت سه قوه بالای وجود دارد و تمام کارها شفاف است و شائبه‌ای وجود ندارد. در بورس کالا اگر در روز حراج به قیمت نرسید این روند تا هفت روز برای ۷ بار ادامه دارد و بعد از ۷ روز نیز امکان تمدید وجود دارد؛ اما در مزایده بعد از هر بار حراج ممکن است چند بار فرایند به تعویق بیافتد.

فلاح در خصوص نحوه قیمت گذاری املاک در بورس کالا گفت: ابتدا ملک توسط کارشناس رسمی قیمت گذاری می‌شود و فرایند کارشناسی باید مورد پذیرش بورس قرار بگیرد. روز حراج هر کسی بیشترین پیشنهاد نسبت به پایه قیمت گذاری شده را ارائه دهد، در مزایده برنده خواهد بود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران دیگر ویژگی‌های بورس کالا را سرعت عمل دانست و افزود: در زمان مشخص اقساط را تحویل می‌گیریم. ۱۰ درصد به عنوان نقد و در سه بازه زمانی معین ۳۰ درصد مابقی گرفته می‌شود و بعد ملک تحویل داده می‌شود. سپس ظرف مدت ۴۵ روز سند داده می‌شود. بورس در واقع تضمین می‌کند که فرد خریدار خیالش راحت باشد که این سند مشکل و معارضه قضائی نداشته باشد. مثلاً به چند نفر فروخته نشده باشد.

فلاح ادامه داد: درباره پیمانکاران نیز که بخش جدیدی از ارائه خدمت در بورس کالا است قبلاً مکانیزم، کارگزاری پیمانکاری بوده که حداقل ۴ ماه این مکانیزم زمان می‌برد و تا تحویل سند حدود یک سال زمان می‌برد. ولی در روش جدید کمتر از یک ماه تمام کارها به سرانجام می‌رسد و از نظر قیمتی هم زیر قیمت کارشناسی شده یا برابر با قیمت کارشناسی شده است. پیمانکاران خیالشان راحت است که ظرف زمان مشخص سند و ملک را خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: مزیت مهم دیگری که وجود دارد شفافیت است. هیچ حیاط خلوتی در انتقال املاک نخواهد بود. در گذشته اتفاقی که می‌افتاد به طور مثال اطلاعیه مزایده فقط به اشخاص خاصی داده می‌شد یا در روز خاصی منتشر می‌شد یا ملک بهتر را به فرد خاصی می‌دادند. ولی در بورس کالا این امکان دیگر وجود نخواهد داشت.

فلاح خاطرنشان کرد: در حالت فعلی مناطقی که ملک قابل عرضه ندارند مانند مناطقی در جنوب شهر تهران، پیمانکاران از همه مناطق می‌توانند در بورس کالا مشارکت کنند و ملکی در منطقه دارای قابلیت عرضه را انتخاب و خریداری کنند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران گفت: عرضه املاک در بورس کالا می‌تواند به اقتصاد مسکن در کشور کمک کند و باعث خارج شدن دلالان از این عرضه خواهد شد. امیدوارم سایر نهاد دست به این اقدام بزنند و املاک خود را عرضه کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما از عرضه ملک در بورس کالا تأمین مالی برای اجرایی کردن پروژه‌های عمرانی شهرداری است و قصد داریم این اتفاق به صورت مستمر انجام شود. ما به دنبال درآمد نیستیم و هدف ما خدمت است. مولد سازی دارایی‌ها در دستورکار است تا جریان خدمت برای اجرا شدن پروژه‌های عمرانی در شهر تهران فعال شود. اطمینان می‌دهیم این محل درآمد برای هزینه‌های جاری استفاده نشود و فقط پروژه‌های عمرانی اجرایی شود.

فلاح در رابطه با دلیل عرضه ۲ ملک در بورس کالا تصریح کرد: دلیل اینکه دو ملک برای شروع در بورس کالا عرضه شد این است که در هر کاری ابتدا باید به صورت آزمایشی فرایند انجام شود و پس از اطمینان و شناخت نقاط قوت و ضعف، با توان بیشتر آن کار را انجام شود. در حال حاضر ۱۹ ملک آماده عرضه داریم که در هر هفته عرضه خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی که همه بانک‌ها تمایل زیادی به خرید ملک دارند و آیا این امکان برای آنها فراهم است، گفت: بانک مرکزی این اجازه را به بانک‌ها نمی‌دهد و محدودیت ایجاد کرده است، مگر اینکه صرفاً برای بدهی باشد.

فلاح در پایان افزود: هدف گذاری که ما داریم تا پایان سال حداقل ۵۰۰ میلیارد مولدسازی داشته باشیم. باید اشاره کنم هر دو ملک عرضه شده در مرحله اول عرضه املاک در بورس کالا، قبلاً به عنوان خانه سازمانی در اختیار مدیران قرار داده می‌شد و ما به عمد از این دو ملک شروع کرده ایم تا نشان دهیم سیاستگذاری جدید ما در اختیار قرار دادن خانه سازمانی به مدیران نیست.

کد خبر 5578254

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران بورس کالا پروژه عمرانی شهرداری تهران اربعین 1401 اربعین حسینی شورای شهر تهران سازمان محیط زیست کمیته امداد امام خمینی علی القاصی مهر قوه قضاییه مرز مهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران غلامحسین محسنی اژه ای دادستانی تهران بهزیستی سرقت املاک در بورس کالا قیمت کارشناسی شده شهرداری تهران عرضه املاک دو ملک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه خرید کشنده فاو در بورس

برخی تصور می‌کند خرید کشنده در بورس کالا، کاری پیچیده و سخت است اما واقعیت این است که مراحل خرید خودرو در بورس کالا بسیار راحت‌تر از ساعت‌ها چانه‌زنی با دلال‌های خودور است. حال اگر برای خرید کشنده فاو J6-460 در بورس کالا ابهام دارید، کافیست:

پنج دقیقه یک ویدئو آموزشی که در سایت رسمی بورس کالا در بخش «خودرو» بارگذاری شده را تماشا کنید و صفر تا صد خرید خودرو بورس کالا را یاد بگیرد:

سری به سایت بورس کالا به آدرس ime.co.ir بزنید. از منوی بالای صفحه به قسمت «خودرو » بروید؛ پایین صفحه مراحل خرید خودرو توضیح داده شده و اگر نیاز به توضیحات بیشتری دارید، روی قسمت «بیشتر» بزنید تا ویدئو آموزشی پخش شود.

می‌توانید از عاملیت‌های تجاری گروه بهمن بخواهید در این کار شما را راهنمایی کنند.

عاملیت‌های تجاری گروه بهمن در سراسر کشور، آمادگی دارند شما را در این خصوص راهنمایی کنند؛ بنابراین با مراجعه یا تماس با عاملیت‌ها اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیار شما می‌گذارند.

برخی کارگزاری‌های بورسی این خدمت را به مشتریان خودشان ارائه می‌دهند؛ با کارگزاری بورسی خودتان تماس بگیرید.

برخی کارگزاری‌های بورسی این خدمت را به مشتریان خود ارائه می‌دهند و راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند.

ضمن اینکه:

در روز معامله بورس کالا نیازی نیست، تمام مبلغ کشنده فاو در حساب شما باشد. در این نوبت حداقل ده درصد مبلغ پایه خودرو در حساب شما باشد، می‌توانید در قیمت‌گذاری شرکت کنید که در این طرح فروش حدود 478 میلیون تومان می‌شود. معامله در بورس کالا در شرایط فعلی بازار، به صرفه است و نیازی نیست پولی که با زحمت بدست آوردید را به دلال‌ها بدهید. در بورس کالا شما خودتان تعیین کننده قیمت هستید اما وقتی محصول در اختیار دلال باشد، شما باید مطیع و تابع باشید. برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899441

دیگر خبرها

  • بررسی معاملات بورس کالا
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس