Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ارزیابی مدیران باید به صورت دائم انجام شود تا موجب رشد و تعالی نظام اداری کشور شود گفت: کنترل برای مچ‌گیری نیست بلکه برای تداوم اعتماد است و تدام اعتماد نیز در گرو نظارت است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، هفدهمین دوره جشنواره شهید رجایی با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و با هدف تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت امروز (چهارشنبه نهم شهریور) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس‌جمهور در این مراسم با بیان اینکه شهید رجایی نماد دلسوزی برای مردم بود، گفت: توجه به عملکرد برجسته نیرو‌هایی که در نظام اداری کار برجسته انجام می‌دهند، یک اصل اسلامی است. تلاش، دلسوزی و کار جهادی همواره باید مورد تقدیر قرار بگیرد.

وی افزود: ارزیابی مدیران باید به صورت دائم انجام شود تا موجب رشد و تعالی نظام اداری کشور شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه مدیریت در تمام نظام‌های اداری جهان وجود دارد و باید دید که چه باید کرد تا نظام اداری در هر کشور کارآمد شود، اظهار کرد: این دغدغه تمام کسانی که در رشته مدیریت تحصیل کرده و کار می‌کند است تا تشخیص داده شود که چه باید کرد تا در نظام اداری بهترین حالت شکل بگیرد.

رئیسی بیان داشت: در فرهنگ اسلامی چهار نوع پاسخگویی وجود دارد؛ پاسخگویی به خداوند متعال، به عموم شهروندان، به ارباب رجوع و به سازمان‌های بالادستی انواع پاسخگویی هستند. امیرالمؤمنین (ع) در نامه به مالک اشتر، اصل را هم بر گزینش صحیح افراد و هم نظارت دائم نسبت به کارکنان می‌دانند. البته کارآمدترین نوع کنترل، نظام خود کنترلی است که فرد خودش را موظف به این امر بداند، چه ناظر بالای سر او باشد و چه نباشد.

رئیسی با بیان اینکه کنترل لازم و ضروری است تصریح کرد: البته کنترل برای مچ‌گیری نیست بلکه برای تداوم اعتماد است و تدام اعتماد نیز در گرو نظارت است، از این رو نظارت به صورت سیستمی باید وجود داشته باشد و این به معنای سلب اعتماد نیست.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارت بیرونی، کمک به نظارت درونی سازمان‌ها هستند، گفت: به هر میزان اخلاق و معنویت در یک سازمان رشد کند، به همان میزان شاهد کاهش ناهنجاری‌های اداری و تخلفات خواهیم بود. نظام اداری ما باید کارآمد جلوه کند که این قضیه منوط به کارآمدی کارکنان اداری است.

رئیسی با تاکید بر اینکه نظام اداری باید نظامی کارآمد باشد اظهار کرد: باید متناسب با ماموریت، سازمان کار تشکیل شده و بعد متناسب با این امر، افراد به کار گرفته شوند؛ این نظام اداری کارآمد است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه بازنگاهی به نظام اداری کشور ضروری است، گفت: ما نیازمند تحول در نظام اداری هستیم، این تحول شامل عدالت در جذب، پرداخت، ارتقا و تمام شئون اداری، است و این تحول با نگاه تحولی ممکن خواهد شد. باید نظام اداری پاسخگو تشکیل شود که هر فردی با هر زبانی وارد دستگاه شود، بدون مشکل کارش انجام شود و نباید تلفن زدن و پارتی داشتن در نظام اداری ما وجود داشته و مدنظر باشد.

رئیسی گفت: به برکت فرمایشات بسیار روشنگر مقام معظم رهبری در روز گذشته، صبح امروز با اعضای دولت برای اجرایی شدن این فرمایشات جلسه‌ای داشتیم و من در آنجا گفتم که رشد کشور در گرو افزایش بهره‌وری است. من از همه مدیران کشور می‌خواهم که به صورت جد، بازنگاهی در بهره‌وری دستگاه‌ها داشته باشند که اگر این اتفاق نیفتاد، رشد اقتصادی در کشور هم اتفاق نخواهد افتاد. سازمان بهره وری باید در این مورد فعال شود و فقط به ارائه یک گزارش بسنده نکند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم و می‌توانیم با تحول در نظام اداری کشور، در این زمینه هم مانند بسیاری دیگر از عرصه‌ها به موفقیت برسیم. سازمان اداری، چابک و بافکر و اندیشه بسیار اهمیت دارد و باید محقق شود.

در این مراسم از تعدادی از نمایندگان دستگاه‌ها، نهاد‌ها و وزارتخانه‌های کشور که به نمایندگانی از دستگاه‌هایشان حضور پیدا کرده بودند و در بخش‌های مختلف ارزیابی شده و نتایج برتر را کسب کردند، تقدیر شد.

وزرا، روسا و نمایندگان وزارت کشور، وزارت دفاع، سازمان نقشه برداری کشور، سازمان پست، سازمان امور مالیاتی کشور، وزارت بهداشت، سازمان صداوسیما، کمیته امداد امام خمینی (ره)، وزارت نیرو، سازمان بهزیستی، ستاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، استانداری خراسان جنوبی و استانداران سمنان و هرمزگان، به نمایندگی از دستگاه‌های متبوعشان توسط رئیس جمهور و رئیس سازمان امور استخدامی تجلیل شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مچ گیری اعتماد نظارت نظام اداری کشور نظام اداری رئیس جمهور دستگاه ها انجام شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۷۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود

آفتاب‌‌نیوز :

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، درباره اینکه در ماجرای مطرح شده پیرامون یکی از ائمه جمعه چرا نمایندگان مجلس و یا دستگاه قضا ورود پیدا نکردند، گفت: خود آقای صدیقی با عذرخواهی که انجام دادند پذیرفتند خطایی صورت پذیرفته است که البته اگر با نگاه حقوقی به موضوع نگاه کنیم جرمی واقع شده است که عناصر سه گانه تشکیل دهنده جرم باید مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مجلس مورد عنصر مادی که فعل صورت گرفته است یعنی انتقال مال انجام شده است، تنها موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد عنصر معنوی یا همان نیت است که آیا نیت مجرمانه وجود داشته است یا خیر که این هم توسط مرجع صالحه قضایی باید رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه این‌گونه بحث می‌شود که چون آقای صدیقی بخشی از قوه قضائیه است در مورد ایشان دست به عصا راه می‌روند، حال موضوع نیت آقای صدیقی باید در یک محکمه قانونی مورد رسیدگی قرار بگیرد و برای مردم توضیح داده شود موضوع چه بوده است.

علیرضابیگی تاکید کرد: تنها هم این نیست موضوعات دیگری که مطرح است موضوع تزلزل اعتماد مردم را نسبت به مسئولین و به طور خاص نهاد نماز جمعه و ستاد امربه معروف و نهی از منکر فراهم کرده است که حتما در دفاع از جایگاه این نهادها باید رسیدگی دقیق صورت گیرد و به مردم پاسخ داده شود و تا زمانی که نسبت به ایشان این شایعات مترتب است نباید اصرار به تثبیت ایشان باشد و نباید اصرار بر این باشد که افراد از جایگاه‌های قانونی که دارند برای اثبات خودشان استفاده کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه این حرکت‌ها، رفتارها و اقدامات انجام می‌گیرد و این‌ها به اعتماد مردم به طور خاص به نهاد دین (حال قوه قضائیه یک طرف) لطمات وارد می‌کند. ما به اندازه کافی تزلزل اعتماد را در جامعه داریم که این هم مزید بر علت می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند