Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا افشین صالحی نژاد روز چهارشنبه در نشست تجلیل از خبرنگاران شهرستان بردسیر افزود: خبرنگاران باید جریان ساز باشند، نه اینکه خود اسیر جریانات انحرافی شوند؛ کشور ما امروز به جریان‌سازی‌های مفید و مطالبه‌گری‌های آگاهانه و بحق نیاز دارد.

وی خطاب به خبرنگاران ادامه داد: خود شما تا به حال هر مطالبه‌ حقی که در شهرستان داشتید به نتیجه رسیده است اما مطالبه گری از روی ناآگاهی و اسیر برخی برخی جریانات شدن، آفتی برای جامعه محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی یادآور شد: از خبرنگاران می خواهم همچنان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشند و قبل از آنکه خبری منتشر شود، موضوع با مسئول مربوطه در میان گذاشته شود و خبر یکسویه نباشد.

وی همچنین از رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرماندار نیز خواست برای افرادی که از روی علاقه رسالت خبرنگاری و احقاق حق را انجام می دهند، ساز و کار دریافت مجوز رسانه فراهم شود.

رییس اداره ارشاد بردسیر نیز گفت: بسیار خرسندیم که هفته نامه سپهر با ضریب کیفی بالای ۹۰ درصد و خبرگزاری ایرنا با بیشترین فعالیت مستمر در شهرستان مشغول به کار هستند.

رضا رجایی نژاد افزود: خبرگزاری بین المللی ایرنا بیش از ۸۰ سال فعالیت دارد و خبرنگار آن در بردسیر مطابق با سیاست های رسانه اش، هدفمند و به دور از حاشیه ها، نقاط قوت، ضعف و مشکلات شهرستان را منعکس می کند.
وی افزود: همچنین پایگاه خبری عصر بردسیر که در فضای مجازی عملکرد خوبی دارد، فعالیت های خود را در پایگاه اصلی نیز بارگذاری کند تا برای عضویت در خانه مطبوعات و ارزیابی کیفی رسانه ای به مشکل برنخورد و بتواند از حمایت های وزارت ارشاد نیز بهره مند شود.
رجایی نژاد همچنین با اشاره به تعطیلی و لغو پروانه فعالیت دو هفته نامه گوارا و بامداد بردسیر به علت نداشتن انتشار منظم گفت: امیدواریم مشکل این دو هفته نامه نیز برطرف شود و به عرصه رسانه های شهرستان بازگردند.
وی ادامه داد: امسال دو خبرنگار فارس و سمن جوانان نیز به جمع رسانه ای های بردسیر اضافه شده اند و خبرگزاری پلیس نیز طی ۲ سال اخیر فعالیت خوبی در شهرستان داشته و در نشر اخبار حوزه انتظامی کمک شایانی به سایر خبرنگاران شهرستان داشته است.
این مسئول همچنین از شروع به کار موسسه فرهنگی هنری نواندیشان فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: فعالیت های فرهنگی هنری هنرمندان از این به بعد برای صدور هنر کارت و برخورداری از حمایت های ارشاد به فعالیت خود هنرمندان بستگی دارد و هنرمندانی که فعال باشند، می توانند پس از صدور گواهی ارشاد، عضویت خود را تمدید کنند.
سرپرست فرمانداری بردسیر نیز با تبریک هفته دولت و قدردانی از تلاش های خبرنگاران شهرستان گفت: به علت فعالیت خبرنگاری در گذشته با سختی های این شغل حساس واقفم و می دانم خبرنگاری سختی و مشقت دارد و درآمد آن نیز برای گذران زندگی کافی نیست؛ تنها عشق و علاقه است که باعث فعالیت مستمر خبرنگاران می شود.

وی همچنین از کم کاری برخی رسانه های شهرستان گلایه کرد و گفت: در کنار تلاش های شبانه روزی بسیاری از خبرنگاران، برخی نیز فعالیت مستمر نداشته اند و برای برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران، اسامی برخی رسانه‌ها و خبرنگاران را برای اولین بار شنیدم؛ لذا انتظار می رود برای تقویت فضای رسانه شهرستان این دوستان نیز فعالیت خود را حرفه ای تر کنند.

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر نیز در ادامه ضمن تقدیر از خبرنگاران و تبریک هفته دولت به واقعه شهادت حضرت علی(ع) در محراب مسجد و متعجب شدن برخی مردم کوفه از نماز خواندن او تصریح کرد: قدرت رسانه می تواند حقایق را کتمان کند یا برای پیشرفت حق به کار گرفته شود.
وی با اشاره به شیطنت های دشمن در بزرگ نمایی اعتراضات شخصی و صنفی یا معضلات کوچک اجتماعی تاکید کرد: بنابراین رسانه های ما باید در جهاد تبیین در خط مقدم باشند و با بیان خدمات و عملکردهای خوب نظام و نقد منصفانه و رساندن واقعیات، در جامعه آرامش و امید ایجاد و ترفند دشمن را خنثی کنند.
 فرمانده انتظامی بردسیر نیز رسانه را همکار مجموعه نیروی انتظامی در برطرف کردن معضلات اجتماعی و آسیب های فضای مجازی در شهرستان دانست و افزود: خبرنگاران در آگاهی بخشی و اعتمادسازی، کاهش جرائم، ایجاد روحیه امید و مطالبه گری بحق می توانند کمک کار پلیس باشند.

در ادامه این نشست برخی خبرنگاران مشکلات، پیشنهادها و نقطه نظرهای خود را بیان کردند که همکاری نکردن روابط عمومی ها و مشکلات معیشتی خبرنگاران از جمله آنها بود و برخی نیز خواهان ارزش قائل شدن در همه حوزه ها به قلم و اندیشه شد و گفتند: در شهرستان شاهد حمایت صنایع از ورزشکاران و به کارگیری آنان در شرکت های فولادی بوده ایم اما کسی به قلم و اندیشه اهمیت نمی دهد.

خبرنگار دیگری از مسئولان مطالبه زمین برای دفتر رسانه و امکانات زیرساختی کرد و گفت: در سالهای گذشته برخی شهرها به خبرنگاران یک قطعه زمین اهدا کرده اند.
خبرنگار ایرنا مستقر در بردسیر نیز با تشریح کارکرد این خبرگزاری رسمی و ملی کشور گفت که ایرنا به عنوان خبرگزاری مرجع تلاش دارد خبرهای بامحتوای کیفی را با نگاه همه جانبه و غیرسوگیرانه منتشر کند.

بردسیر در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها خبرگزاری ایرنا کرمان روز خبرنگار بردسیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایرنا کرمان روز خبرنگار خبرگزاری ایرنا کرمان روز خبرنگار بردسیر رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار از بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، با انتشار اطلاعیه ای از دستگیری عضو شورای شهر باغستان شهریار به اتهام اعمال نفوذ بر خلاف حق و قانون خبر داد و اظهار کرد: تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

دادستان شهریار تاکید کرد برخورد با مظاهر فساد و سوء استفاده از حقوق دولتی از برنامه‌های اصلی دستگاه قضائی بوده و این موضوع با جدیت و اقتدار پیگیری خواهد شد.

شهر باغستان یکی از شهر های هفت گانه شهرستان شهریار است که در شرق این شهرستان واقع شده و دارای جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول بعضی روزنامه‌ها
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول برخی روزنامه‌ها
  • اجرای طرح نور باید مستمر و اثربخش باشد
  • احقاق حقوق کارگران شهرداری، خط قرمز شورای ششم
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • قرارداد پیمانکاری در گروه ملی فولاد تخلف قانونی است / درویشی: فقط مطالبات صنفی کارگران را پیگیری می‌کنیم +فیلم
  • 15 درصد حقوق بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • بازداشت یک عضو شورای شهر از بخش‌های تابعه شهریار
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان