Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  عبدالرضا فلاح ظهر امروز در اولین نشست خبری دهمین دوره نمایشگاه نواوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۲) با اشاره به اهمیت ارتقا جایگاه اذربایجان شرقی در عرصه علم و فناوری و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور، اظهار کرد: امسال رینوتکس وارد دهمین سال از فعالیت خود می شود و همزمانی این سالگرد با سال تولید، دانش بنیان و اشتغال افرین، قطعا قدمی اثرگذار در توسعه اقتصاد دانش بنیان استان و منطقه شمالغرب کشور خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر به جزییات برگزاری نمایشگاه رینوتکس و حضور تک تک اعضای اکوسیستم نواوری و فناوری، اهمیت کافی به دهیم این نمایشگاه به عنوان دومین رویداد مهم کشوری تلقی شود.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه در دهمین دوره نمایشگاه رینوتکس شاهد تغییرات چشمگیر خواهیم بود، ادامه داد: همکاری بخش دولتی، خصوصی، صنعت، دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و فناوران می توان حرکتی بروز و قوی تر با رویکرد نگاه به اینده شاهد برگزاری نمایشگاهی اثربخش باشیم.

وی با بیان اینکه چشم انداز اولیه از این دوره نمایشگاه  برگزاری گسترده با پوشش شمالغرب کشور است، گفت: هدف داریم رینوتکس ۲۰۲۲ را با تجربه منطقه ای کلید بزنیم تا در دوره های بعدی نیز قدمی برای ملی شدن این رویداد برداریم.

فلاح با تاکید براینکه فعالیت های حوزه صادرات محصولات دانش بنیان رویکرد اصلی بخش بین المللی نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی است، افزود: نگاه جدی به این رویکرد داریم و با ایجاد خانه فناوری در کشور آذربایجان و هاب صادرات قطعا می‌توانیم قدم های بزرگتری برداریم و شاهد ایجاد فضاهای اشتراکی تولید مشترک بین المللی باشیم.

جانشین رییس شورای سیاستگذاری نمایشگاه نواوری و فناوری ربع رشیدی همکاری و هم  افزایی را کلید موفقیت رینوتکس ۲۰۲۲ خواند و ادامه داد: عزم جدی تمام نهاد ها و ارگان های استانی اعم از بخش خصوصی و دولتی همکاری داشته باشند تا شاهد برگزاری نمایشگاهی با شکوه و بهره مندی از ظرفیت های بالقوه منطقه باشیم.

وی در انتها خاطرنشان کرد: رویکرد تجاری سازی نمایشگاه نیز کارت دعوتی برای  صندوق های نوآوری و شکوفایی، نهادهای و افراد سرمایه‌گذار و علاقمند است و این امر نیز قطعا به رشد بخش خصوصی و تامین نیازهای انها در بخش تولید و فناوری کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی رینوتکس تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۷۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش دانش‌ بنیان‌ها طی سال گذشته به ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله دهقانی فیروز آبادی عصر دوشنبه در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: «وعده صادق» به دنیا نشان داد که جمهوری اسلامی ایران از علم و فناوری بومی در حوزه دفاعی و امنیتی برخورد است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور بیان کرد: علم و فناوری در سال اخیر پیشرفت‌های خوبی داشت و فروش شرکت‌های دانش‌بنیان به عدد ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسید.

دهقانی فیروز آبادی از تشکیل مرکز ملی هوش مصنوعی خبرداد و خاطرنشان کرد: منابع در سال ۱۴۰۲ شش برابر رشد داشته است.

معاون رییس جمهور افزود: در سال گذشته قراردادهایی با نهادهای مختلف داشتیم که در این عرصه رشد ۵ برابری رقم خورد.

کد خبر 6092625

دیگر خبرها

  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • برگزاری «روایت پیشرفت و مشارکت‌های مردمی» در دومین نمایشگاه ملی «آبادیران»
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • فروش دانش‌ بنیان‌ها طی سال گذشته به ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسید
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان