Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:29:58 GMT

میرزا کوچک چراغ بیداری و آزادی خواهی را روش کرد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۷۴۶۵

میرزا کوچک چراغ بیداری و آزادی خواهی را روش کرد

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در نخستین اجلاسیه کنگره بین المللی میرزا کوچک خان در سالن همایش‌های برج میلاد تهران اظهار کرد: برای احقاق حق واقعی میرزا کوچک همه باید تلاش کنیم.

وی مردم گیلان را دشمن شناس و با بصیرت معرفی کرد و افزود: میرزا کوچک خان جنگلی از مفاخر سیاسی و اجتماعی گیلانی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با بیان اینکه میرزا کوچک چراغ بیداری و آزادی خواهی را روش کرد، گفت: میرزا کوچک خان مبارز مخلص و جهادی برای آرامش و امنیت ایران اسلامی است.

عباسی با بیان اینکه قیام جنگل باید کالبدشکافی شود، اضافه کرد: میرزا در تمام مراحل نهضت جنگل به مفاهیم اسلامی و اعتقادی پایبند بود.

وی با اشاره به مردم محوری میرزا افزود: نهضت میرزا فقط سیاسی نبود بلکه کاملاً مردمی و اجتماعی بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه خدمت گذاری به مردم سرلوحه کار میرزا بود، گفت: میرزا در کنار مبارزه با بیگانگان در فکر خدمت به مردم و گره گشایی مشکلات آنها بود.

وی با اشاره به ریشه‌های شکست نهضت جنگل افزود: سودجویی، نفاق، نفوذ و خیانت ضربه مهلکی به نهضت جنگل زد.

استاندار گیلان با بیان درس‌های نهضت جنگل باید بازگویی شود، گفت: حقیقت قیام میرزا ثبت و ضبط شده و نسل امروز و آینده انتقال داده شود.

عباسی با بیان اینکه میرزا مبارز مسلمان بود، تصریح کرد: اجازه ندهیم نام میرزا دستاویز برخی افکار سیاست زدگی افراد غرب گرا باشد.

وی با تاکید بر جمع آوری اسناد و مدارک نهضت جنگل افزود: احداث موزه نهضت میرزا کوچک خان جنگلی در گیلان مطالبه جدی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در خصوص نهضت جنگل تولید محتوا صورت گیرد، اضافه کرد: اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر و همچنین مرکز آموزشی و حوزه برای واکاوی نهضت جنگل تلاش کنند.

کد خبر 5578584

منبع: مهر

کلیدواژه: کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی موزه اسدالله عباسی استان گیلان هفته دولت بوشهر اربعین حسینی ویروس کرونا اربعین 1401 کرمانشاه افتتاح طرح عمرانی گرگان آمار کرونا قزوین گناوه خراسان رضوی اردبیل سانحه تصادف استاندار گیلان میرزا کوچک خان نهضت جنگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۷۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل

معاون وزیر راه و شهرسازی از بررسی درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار ملک این تعاونی روی گسل در شهر شهید باقری خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران اظهار کرد: در خصوص پلاک ثبتی موصوف در شهرک شهید باقری به درخواست تعاونی مسکن کارکنان سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، موضوع در دستور کار کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به استقرار ملک شهرک شهیدباقری روی گسل موجود و برای استفاده حداکثری از توان علمی و اجرایی کشور با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌عنوان مرجع قانونی امکان حداکثر بارگذاری سازه‌ای با رعایت جمیع عوامل موثر از جمله مقررات ملی ساختمان تعیین و بر آن اساس میزان تراکم ساختمانی و سایر ضوابط شهرسازی و معماری مشخص و پس از طی روال قانونی ابلاغ شود.

وی همچنین یادآور شد: ضرورت تهیه طرح ویژه مجموعه مصلی امام‌خمینی (ره) و صیانت از حریم مصلی در جلسه شورای‌عالی با حضور وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورا و نمایندگان مصلی امام‌خمینی، سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران مطرح و با توجه به نقش، جایگاه، اهمیت، رسالت ملی و فراملی مجموعه مصلی این طرح بررسی شد.

دانشجو گفت: این اراضی با در اختیار داشتن مجموعه‌ای از فرصت‌های مکانی با عملکردهای ویژه، نقش بی‌بدیلی در هویت فرهنگی شهر تهران دارد. بنابراین با هدف پاسخگویی به تغییر و تحولات رخ داده و ساماندهی وضعیت موجود و گذشت حدود دو دهه از تهیه طرح‌های مختلف برای این مجموع منحصر به فرد، تهیه طرح ویژه برای این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیدواریم روزبه‌روز شاهد بیداری بیشتر ملت‌ها باشیم
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • فصل بیداری
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم