Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارونز

هفته نامه بارونز در تازه ترین شماره خود به بحران بی سابقه خشکسالی در تمامی جهان و آمریکا پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «فراتر از خشکسالی» و چاپ عکسی تکان دهنده از دریاچه «مید» در ایالت آریزونای آمریکا بر روی جلد خود، که میزان کم شدن آب این دریاچه را در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۱۹۸۳ نشان می دهد، می نویسد منابع محدود آب شیرین جهان با سرعت زیادی در حال تمام شدن است و رشد اقتصادی را در مناقط مختلف در خطر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارونز بر همین اساس تغییراتی که شرکت ها و سرمایه گذاران مجبور هستند به همین دلیل در شکل کار خود ایجاد کنند را زیر ذره بین قرار می دهد.

کیپلینگِر

ماهنامه کیپلینگِر در تازه ترین شماره خود راهکارهایی برای کم کردن فشار تورم بر زندگی خانوارها را مورد بررسی قرار داده است. این نشریه در پرونده خود با عنوان «چگونه از تورم خیالمان راحت شود» طریقه مدیریت فشار قیمت ها توسط چهار خانوار نمونه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و می گوید استراتژی هایی که این خانوارها برای مدیریت مخارج خود در پیش گرفته اند می تواند برای خواننده های این مجله در حفظ بودجه خود راهگشا باشد. کیپلینگر همچنین در مقاله دیگر مرتبط با تورم، بدترین قسمت های زندگی روزانه فرد که بیشترین ضربه را از تورم دریافت می کند را معرفی کرده است.

پاپیولِر مِکَنیکس

ماهنامه پاپیولِر مِکَنیکس از چهره ای شناخته شده در حوزه فناوری به عنوان دبیر میهمان دعوت کرده است تا بتواند به محبوبترین سوالات پیرامون حوزه فناوری پاسخ دهد. «تیم کوک» مدیرعامل شرکت اپل در این شماره مجله حاضر شده و در مورد موضوعات مختلف مربوط به فناوری، از روبات ها، حریم خصوصی، فجایع آب و هوایی، حق مشتریان کالاهای فناوری برای تعمیر ابزار و ادوات خریداری کرده خود، و همینطور انقلاب در باتری ها، پاسخ های جالب توجهی ارائه می کند. پاپیولِر مِکَنیکس همچنین در مقاله ای به دنبال پاسخ به این سوال است که آیا نوآوری می تواند ما را نجات دهد یا دیگر دیر شده است؟

اِم آی تی اِسلون

نشریه اِم آی تی اِسلون که توسط محققان داشنگاه ام آی تی آمریکا هر سه ماه یکبار به چاپ می رسد، در تازه ترین شماره خود در گزارشی به نقش هوش مصنوعی در زندگی امروز انسان ها و آینده احتمالی آن پرداخته است. این نشریه در پرونده خود با عنوان «هوش مصنوعی در خط مقدم» این سوال را مطرح می کند که چرا انسان ها در زندگی روزمره خود و حتی متخصصان حوزه های مختلف از جمله کامپیوتر در برابر استفاده از هوش مصنوعی و استفاده از ابزارهایی که خود انجام تصمیم گیری ها را به عهده می گیرند، مقاومت می کنند؟ این مجله همچنین در مقاله ای، راه های مبارزه با تنهایی و جدا افتادگی برای کارکنانی که از راه دور مشغول به کار هستند را پیشنهاد داده است.

کوریه اینترناسیونال

نشریه کوریه اینترناسیونال چاپ فرانسه در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به بحران کم آبی در جهان پرداخته است. این نشریه در این پرونده خود با عنوان «آبی که از دستش دادیم» کمبود آب که بسیاری از کشورهای جهان را مورد هدف قرار داده را زیر ذره بین می برد و تلاش دارد برای سوالاتی پیرامون تغییرات آب و هوایی، خشکسالی و مصرف گرایی بیش از حد انسان ها از منابع آبی پاسخ هایی را یافته و این بحران که طولانی مدت نیز آن را لقب داده است را واکاوی کرده و راهکارهایی برای جلوگیری از گسترش آن ارائه دهد.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خشکسالی تغییرات آب و هوایی تورم هوش مصنوعی قرار داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۷۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه زنجیره افتتاحیه‌ها در شهر آغاز شده است، گفت: با افتتاح مجموعه تفریحی کوه نور در کوه صفه همراه با دیگر پروژه‌های تفریحی در این مکان، ظرفیت ویژه و جدیدی به شهر زندگی اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سیدعلی معرک‌نژاد در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: در هفته فرهنگی اصفهان سعی کردیم در بعد بین‌المللی اتفاقات خوبی را برای شهر و شهروندان رقم بزنیم، از این‌رو با دعوت از شهرهای خواهرخوانده و هماهنگی با چند سفارت‌خانه در تهران، پذیرای ۹ هیئت خارجی در اصفهان بودیم.

وی با بیان اینکه دعوت از این هیئت‌ها برای حضور در برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان و با تمرکز با جشنواره نقاشی پوپک انجام شد، افزود: این حضور و دیپلماسی فعال موجب شد به تعداد آثار و شهرهایی که از اقصی نقاط جهان در این جشنواره شرکت می‌کنند، بیش از دو برابر اضافه شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۸۰۰۰ اثر به جشنواره نقاشی پوپک ارسال شد که ۳۰۰۰ اثر مربوط به دیگر نقاط جهان است، گفت: ۲۹۴ شهر در این برنامه شرکت کردند که حدود ۲۸ شهر آن شهرهای خارجی بودند و در مقایسه با سال گذشته رشد بیش از دو برابری را داشت که نشان می‌دهد می‌توانیم سال‌های آینده اقدامات موثرتری برای برگزاری این جشنواره انجام دهیم.

معرک‌نژاد با بیان اینکه زنجیره افتتاحیه‌ها در شهر آغاز شده است، تصریح کرد: با افتتاح مجموعه تفریحی کوه نور در کوه صفه همراه با دیگر پروژه‌های تفریحی در این مکان، ظرفیت ویژه و جدیدی به شهر زندگی اضافه شد.

کد خبر 749233

دیگر خبرها

  • سوغات امید از دیار نصف جهان/ تدبیرمدیران نساجی در اعزام هوادار جواب داد
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه
  • برای 20 سالگی درگذشت گل آقا
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • جای خالی آقای حرف حساب
  • جام حذفی فوتبال؛ تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۰ اردیبهشت
  • ببینید/ مروری بر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان که نام خلیج فارس بر تارک‌شان می‌درخشد