Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در گزارش سازمان ملل آمده است که محدودیت‌های اعمال شده از سوی کره شمالی برای مقابله با ویروس کرونا، نقض حقوق بشر در این کشور را تشدید کرده و به محدودیت‌های اضافی برای دسترسی به اطلاعات، تشدید امنیت مرزها و تشدید نظارت دیجیتال اشاره کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛این گزارش که توسط دفتر حقوق بشر سازمان ملل در سئول منتشر شده و قرار است در ماه اکتبر به مجمع عمومی ارائه شود، در حالی منتشر می‌شود که گروه‌های حقوقی می‌گویند بسیاری از دولت‌های مستبد در سراسر جهان از بحران کرونا برای تشدید کنترل خود و سرکوب مخالفان استفاده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این گزارش که بر اساس مصاحبه با فراریان و اطلاعات سایر آژانس های سازمان ملل تهیه شده است، می گوید بسته شدن مرزهای کره شمالی در اوایل سال 2020 محدودیت های دسترسی به اطلاعات از خارج را افزایش داده است. در این گزارش آمده است که مقامات حضور ارتش، نرده ها، دوربین ها و تجهیزات نظارتی را در امتداد مرز تقویت کرده اند.

این گزارش خاطرنشان می کند که این اقدامات ورود منابع اطلاعاتی به کره شمالی را به ویژه از طریق قاچاق کارت حافظه و تراشه های الکترونیکی دشوارتر کرده است.

پیونگ یانگ بارها اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر را رد کرده و از تحقیقات سازمان ملل درباره وضعیت خود به عنوان طرحی تحت حمایت ایالات متحده برای مداخله در امور داخلی خود انتقاد کرده است.

این کشور منزوی اعلام کرد که بر کووید-19 پیروز شده و برخی محدودیت‌ها از جمله الزام پوشیدن ماسک به جز در مناطق مرزی را پس از اعلام شناسایی اولین شیوع خود در ماه مه گذشته کاهش داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کره شمالی سازمان ملل کرونا سازمان ملل کره شمالی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۷۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران

به گزارش جام جم آنلاین، رسانه‌های کره شمالی گزارش دادند که یک هیات بلندپایه دیپلماتیک کره شمالی برای اولین بار پس از پاندمی کرونا به ایران سفر کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره گزارش داد: خبرگزاری رسمی کره شمالی، امروز(چهارشنبه) اعلام کرد که هیات پیونگ‌یانگ به ریاست «یون جونگ هو» وزیر روابط اقتصادی خارجی کره شمالی، روز سه‌شنبه عازم ایران شد. این رسانه جزئیات بیشتری ارائه نکرده است.

آخرین باری که مقامات ارشد کره شمالی به ایران سفر کردند، اوت ۲۰۱۹ بود که در آن،‌ هیاتی به ریاست نائب‌رییس پارلمان کره جنوبی، سفری یک‌هفته‌ای به ایران داشت. دو کشور تا پیش از بسته شدن مرزهای کره شمالی، روابط دیپلماتیک فعالانه‌ای داشتند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در تلاش است ارتباط خود با کشورهای رقیب آمریکا را حفظ کند.

دیگر خبرها

  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • هشدار هواشناسی صادر شد؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها