Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@07:46:23 GMT

دهمین اهدای عضو ماندگار سال ۱۴۰۱ در قم

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۷۷۶۵

دهمین اهدای عضو ماندگار سال ۱۴۰۱ در قم

ایسنا/قم کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعضای بدن نوجوان ۱۲ ساله قمی به نام علیرضا جهانگیری به نیازمندان اهدا شد.

ولی الله صمدی کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم امروز نهم شهریورماه طی سخنانی، افزود: این نوجوان به دلیل تصادف با یک خودرو دچار ضربه مغزی شد و در ICU بیمارستان فرقانی بستری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که این پیوند دهمین اهدای عضو ماندگار سال ۱۴۰۱ در قم است، اضافه کرد:‌ با وجود تلاش پزشکان و کادر درمان متاسفانه به علت شدت حادثه و خونریزی شدید مغزی، وی دچار مرگ مغزی شده بود.

صمدی ادامه داد: با رضایت خانواده نوعدوستش، اعضای حیاتی این نوجوان، به چندین بیمار بدحال زندگی و امید دوباره بخشید.

وی تصریح کرد: از زمانی که مرگ مغزی بیماری اعلام می شود، می توان بیمار را با پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی حداکثر تا ۱۴ روز نگهداری نمود، ولی در این مدت ارگان های حیاتی زیست پذیری خود را از دست می دهند و قابلیت فعالیت و توانایی ارگان ها ضعیف می شود.

به گفته وی، بیمار مرگ مغزی قبل از فوت می تواند ارگان های حیاتی مانند قلب، کلیه، پانکراس، ریه ها و روده و تا ۴۸ ساعت پس از فوت نیز می تواند نسوج و بافت ها مثل پوست، قرنیه، استخوان، پاندون و عضلات دریچه های قلب را اهدا نماید.

وی بیان کرد: هر اهداکننده می تواند با اهدای اعضایی از جمله قلب، ریه، کبد، پانکراس، روده و کلیه، یک تا هشت بیمار را از مرگ نجات دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه قم اهداي عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۷۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌ آموزی که فرشته نجات سه نفر شد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان‌ گفت: یک دانش‌آموز نوجوان در لالی با اهدای اعضای بدن خود به سه نفر زندگی دوباره بخشید.

عبدالله حبیبی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: "پارمیدا رضایی" دانش‌آموز دوره متوسط اول اهل شهرستان لالی بر اثر مرگ مغزی جان خود را از دست داد.

وی گفت: اعضای بدن این دانش‌آموز با رضایت خانواده به سه بیمار دیگر اهدا شد.

حبیبی با اشاره به اینکه این دانش‌آموز در مدرسه عفاف لالی تحصیل می‌کرد، اظهار کرد: اهدای عضو در بیمارستان گلستان اهواز انجام شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند
  • اهدای اعضای دانش آموز ۱۳ ساله اهل لالی به ۳ بیمار
  • دانش‌ آموزی که فرشته نجات سه نفر شد
  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • دختر دانش‌آموز اهل لالی به سه بیمار جان دوباره بخشید
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد