Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در استان خراسان شمالی براساس آخرین آمار ثبت شده ۵۶ هزار و ۱۰۳ خانوار تحت پوشش کمیته ثبت شده اند که ۵۰ هزار و ۸۷۰ خانوار مستمری بگیر و بقیه کد موردی دریافت کردند برای ارائه خدماتی که نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جمعیت تحت پوشش ۱۱۰ هزار و ۸۵۶ نفر در استان که جمعیت مستمری بگیر ۹۹ هزار و ۴۸۴ نفر هستند.

الهی راد با اشاره به اینکه ۲۷ هزار و ۸۲۶ زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند، افزود: همچنین تعداد افراد سالمند تحت پوشش ۳۱ هزار و ۶۳۷ سرپرست خانوار هستند، که از پرونده های مطرح شده از سال گذشته ۱۶ هزار و ۶۰۰ پرونده سالمندان به مراکز نیکوکاری واگذار شد که با کمیته امداد همکاری دارند.

وی گفت: همچنین طی سال جاری، ۱۰۰ فقره جهیزیه به مبلغ ۳۰ میلیون تومان، دوهزار و ۲۷۵  لوازم ضروری به خانواده های تحت پوشش، پرداخت اجاره مسکن ۴۳۶ خانواده به مبلغ ۸۷ میلیون تومان، یک هزار و ۶۳۴ تعداد وام های قرض الحسنه با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مددجویان واریز شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر این دو هزار و ۲۰۰ طرح اشتغال در سطح استان طی سال جاری اجرایی شده و ۴۶۷ نفر آموزش فنی حرفه ای را دیده اند.

الهی راد با بیان اینکه اعتبارات تبصره ۱۸ کمیته امداد که تا پایان شهریور بوده، مبلغ ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به صورت کامل جذب شده وگفت: همچنین اعتبارات تبصره ۱۶ استان که کمتر از یک ماه گذاشته ۱۰ درصد بوده، اکنون ۲۳ درصد پرداخت شده که از ۴۵۰ میلیارد تومان ۹۹ میلیارد تومان توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی افزود: در استان خراسان شمالی ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند، علاوه بر این دانش آموزانی هستند که خانواده هایشان تحت پوشش کمیته امداد قرار ندارند اما شرایط خوبی ندارند، براین اساس تمام تلاشمان این است که هیچ دانش آموزی بدون لوازم التحریر نماند.

وی با بیان اینکه تعداد دانش آموزان شرکت کننده در کنکور سال تحصیلی گذشته ۱۹۵ نفر بودند، که ۱۸۰ نفر مجاز شدند، گفت: همچنین در سال جاری  ۲۸۵ دانش آموز در کنکور شرکت کردند که ۲۱۰ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

الهی راد اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری، هفت دانش آموز رتبه زیر هزار در کنکور بودند که افتخار خراسان شمالی هستند.

وی افزود: فعالیت اجرایی احداث ۱۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی در روستاهای خراسان شمالی آغاز شده است.

الهی راد گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که با وزارت نیرو و بسیج سازندگی منعقد شده، قصد داریم ۵۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی دیگر را نیز در اختیار نیازمندان قرار دهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شور نیکوکاری تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی میلیون تومان دانش آموز الهی راد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۸۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌ و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی زیر پوشش کمیته امداد استان، در قالب طرح «شوق زیارت» به مشهد مقدس اعزام شدند.

سیدمحمدعلی حسینی، امروز شنبه در جلسه هماهنگی اعزام ممدجویان به مشهد با بیان اینکه اردوهای شوق زیارت ویژه مددجویان زیارت اولی است، اظهار کرد: این طرح، یکی از طرح‌های خداپسندانه و فرهنگی کمیته امداد است که طی آن، نیازمندانی که تاکنون به زیارت بارگاه ملکوتی ثامن الحجج مشرف نشده‌اند، در طول سال شناسایی و ساماندهی می‌شوند تا با کمک خیران امکان سفر آنان فراهم شود.

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌ و بلوچستان بیان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۰ هزار و ۷۰ دانش‌آموز سیستان و بلوچستان، به ویژه دانش‌آموزان کنکوری، در اردوهای آموزشی از جمله پانسیون‌های مطالعاتی، دوره‌های مشاوره درسی و شغلی حضور پیدا کردند.

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت‌های فرهنگی، کتابخوانی، اردوهای زیارتی و آموزشی، برگزاری جشنواره‌های تابستانی، رقابت و دوره‌های مهارت آموزی از جمله اقداماتی است که کمیته امداد در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان زیرپوشش این نهاد انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۴۹ هزار و ۴۴۱ دانش‌آموز و بیش از چهار هزار دانشجو و طلبه، تحت پوشش کمیته امداد سیستان و بلوچستان قرار دارند و از خدمات این نهاد، بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند