Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود ۷۰ درصد از آب‌های زیرزمینی جهان برای تولید مواد غذایی، دام و محصولات صنعتی استفاده می‌شود. آب زیرزمینی که از آن به‌عنوان مواد نامرئی در غذا یاد می‌شود، آبی است که از سطح زمین به شکاف‌ها و فضا‌های خاک، ماسه و سنگ راه پیدا می‌کند که منبع حیاتی برای آب آشامیدنی و یک منبع کلیدی برای کشاورزی، صنعت و اکوسیستم‌های طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، منابع آب زیرزمینی در معرض خطر استفاده بیش از حد و آلاینده‌ها هستند.

به نقل از ویفروم، آیا می‌توانید به چیز‌هایی فکر کنید که نمی‌توانید ببینید، اما برای زندگی ضروری است؟ احتمالاً به اکسیژن فکر می‌کنید، اما پاسخ صحیح دیگر آب‌های زیرزمینی است.

آب زیرزمینی آبی است که از سطح زمین به شکاف‌ها و فضا‌های خاک، ماسه و سنگ راه پیدا کرده است. طبق گفته سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) تقریبا تمام آب شیرین مایع جهان را آب‌های زیرزمینی تشکیل می‌دهند که آن را به یکی از اجزای حیاتی زندگی روی زمین تبدیل می‌کند.

خروجی‌های طبیعی آب‌های زیرزمینی شامل چشمه‌ها، نهرها، رودخانه‌ها و اقیانوس‌ها هستند، اما می‌توانند به‌طور مصنوعی از طریق چاه‌های حفر شده در سفره‌های زیرزمینی نیز آزاد شوند.

فائو آب‌های زیرزمینی را به‌عنوان مواد نامرئی در غذا توصیف می‌کند و سازمان زمین‌شناسی ایالات‌متحده می‌گوید که یکی از مهم‌ترین منابع طبیعی جهان هستند.

حدود ۷۰ درصد از آب‌های زیرزمینی جهان برای تولید مواد غذایی، دام و محصولات صنعتی استفاده می‌شود و تقریباً یک سوم آب مورد استفاده در آبیاری محصولات، آب‌های زیرزمینی است.

مردمی که در مناطق خشک‌تر دنیا زندگی می‌کنند تقریباً به‌طور انحصاری به آب‌های زیرزمینی برای تامین آب خود وابسته هستند. در ایالات‌متحده، آب‌های زیرزمینی حداقل ۵۰ درصد از آب شیرین هشت ایالت را تأمین می‌کند که بیشترین وابسته به آن، می‌سی‌سی‌پی با ۸۴ درصد است و به‌طور کلی کمتر از یک سوم مصرف آب شیرین این کشور را تشکیل می‌دهد.

بر اساس گزارش بانک جهانی، هند بزرگ‌ترین مصرف‌کننده آب‌های زیرزمینی در جهان و طبق گزارش بانک جهانی، یک چهارم کل آب‌های زیرزمینی جهان را به خود اختصاص داده است و آمریکای شمالی و آسیای جنوبی بیش از همه به منابع آبیاری متکی هستند.

اکوسیستم‌های طبیعی ما نیز به آب‌های زیرزمینی نیاز دارند، زیرا جریان آب به تالاب‌ها و نهر‌ها را تضمین می‌کنند. بسیاری از فرآیند‌های صنعتی از منابع آب زیرزمینی استفاده می‌کنند؛ معمولاً آن‌هایی که کیفیت آب در آن‌ها مهم است، اما دسترسی به آب‌های سطحی محدود دارند و شامل تولید، معدن، نفت و گاز، تولید انرژی، مهندسی و ساخت و ساز می‌شوند.

اتکاء به آب‌های زیرزمینی با سرعتی سریع در حال افزایش است و در بسیاری از مناطق، سریع‌تر از آن‌چه طبیعت بتواند آن‌ها را دوباره پر کند، استخراج می‌شود.

بخشی از علت، افزایش تولید مواد غذایی است. فائو می‌گوید: تولید باید تا سال ۲۰۵۰ تا ۵۰ درصد افزایش یابد تا نیاز‌های جمعیت جهانی که پیش‌بینی می‌شود به ۹ میلیارد نفر برسد را برآورده کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تولید تولید نفت تولید خودرو تولید ناخالص داخلی تولید مسکن آب های زیرزمینی آب زیرزمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) روایتی عجیب از زندگی طراحان سوالات کنکور

رئیس سازمان سنجش: همسر یکی از آنها دچار حادثه‌ای شد و تا آخر قرنطینه بی‌خبر بود، زمانی که به خانه رفت مراسم چهلم را برگزار کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فارس

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • یک فرضیه در مورد چگونگی حرکت موجودات فضایی بین سیارات
  • اکوسیستم جدید «چری» صنعت خودرو را متحول می‌کند؟
  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • (ویدئو) روایتی عجیب از زندگی طراحان سوالات کنکور
  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج