Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان که به روسیه سفر کرده است، گزارشی از گفتگوهای امروز خود با وزیر امور خارجه روسیه و محورهای مهم این سفر ارائه کرد.   به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: برای سفری کوتاه و ماموریتی مهم در روسیه به سر می‌برم. مورد اولی که از بخش‌های مهم این سفر به حساب می‌آید پیام یکی از سران کشورهای اروپایی برای آقای رییسی است که از ایران خواسته شده در موضوع اکراین ورود کرده و برای توقف جنگ مساعدت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مورد درخصوص مباحث انسانی و از جمله آزادی اسرای اکراینی نیز گفتگو شد.   هدف دیگر از سفرم به روسیه، مربوط به پیگیری توافقات اخیر روسای جمهور دو کشور در تهران و مسائل دوجانبه از جمله مناسبات اقتصادی و تجاری بود. تجار و بازرگانان دو کشور زمینه همکاری مناسبی را یافته اند و بخش دولتی در بستر سازی کار سهم مهمی دارد. بنا شد حجم مبادلات افزایش پیدا کرده و ارتباطات در همه ی جوانب حفظ و گسترده تر شود.   در مورد تحولات افغانستان، یمن، لیبی، سوریه، عراق، فلسطین و قفقاز هم رایزنی شد.   همچنین بخشی از مذاکرات، مربوط به توافق در خصوص رفع تحریم‌ها بود. این نکته را هم در کنفرانس خبری مشترکم با آقای لاوروف تاکید کردم که همکارانم با دقت و سرعت ممکن در حال بررسی متن هستند و تکرار کردم که ما برای رسیدن به توافقی قوی و پایدار دارای حسن نیت هستیم.   البته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید از رفتار سیاسی خود فاصله بگیرد و صرفا بر تکلیف و وظیفه فنی خود متمرکز شود.   برای ایران قابل قبول نیست که پس از بازگشت همه طرف‌ها به برجام مجددا شاهد برخی از دیدگاه‌های سیاسی و اتهامات بی‌اساس آژانس باشیم.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۸۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان

به گزارش خبرآنلاین امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط، پیگیری مشترک توافقات صورت گرفته بین ایران و بورکینافاسو در عرصه های تجاری، صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری و سایر موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانست.

 کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با ابراز رضایت از نتایج مثبت سفر و مذاکرات خود با مقامات عالیرتبه کشورمان، انجام این سفر را ناشی از علاقه مندی برای آشنایی نزدیک با تمدن و فرهنگ غنی و پیشرفت های ایران و نشانگر عزم و اراده جدی دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تقویت روابط با ایران دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف زیربنایی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و خدمات فنی و مهندسی در عین حفظ استقلال سیاسی را تحسین برانگیز دانست.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901682

دیگر خبرها

  • سردار آزمون و تاسیس آژانس هواپیمایی؛ بفرمایید تور روسیه! + عکس
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد