Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:30:02 GMT

طرح منظومه‌های روستایی در استان بوشهر اجرا شود

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۸۴۲۹

طرح منظومه‌های روستایی در استان بوشهر اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مقدم عصر چهارشنبه در نشست با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: طرح منظومه‌های روستایی با ماهیتی فرابخشی و یکپارچه ای که دارد می‌تواند در توسعه و تقویت بنیان‌های اقتصادی روستاها مؤثر باشد، بنابراین اجرای این طرح در استان بوشهر ضروری است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر افزود: برای اجرای این طرح در استان بوشهر مطالعات مورد نیاز صورت گرفته و نقاط ضعف و توانمندی‌ها احصاء شده، که امیدواریم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان این مهم را در شورای برنامه ریزی استان جهت اجرا تصویب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای طرح‌های هادی در سطح روستاهای استان، بیان کرد: دولت طی چهار سال گذشته هیچ‌گونه اعتباری برای مطالعات طرح هادی در روستاها اختصاص نداد و همین امر موجب عقب ماندگی برخی روستاها در استان بوشهر شده است.

وی تأکید کرد: برخی از محدوده‌های روستایی قدیمی است و روستاها نیازمند بازنگری طرح هادی هستند که این مهم از مطالبات بحق و جدی مردم است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به آسفالت معابر روستایی در استان بوشهر گفت: در سال گذشته از محل اعتبارات قیر رایگان قریب بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع با اعتبار ۹۴۶ میلیارد ریال در ۱۶۳ روستا آسفالت در روستاهای این استان اجرا شده است.

مقدم در خصوص وضعیت پروژه‌های از محل اعتبارات شرکت ملی نفت ایران نیز گفت: ۱۳۴ پروژه با اعتبار ۶۴۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال اجرا است.

وی افزود: ایمن سازی ۱۶ روستای در معرض خطر سیلاب با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال اجرا است.

کد خبر 5578552

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح هادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر علیرضا مقدم هفته دولت بوشهر اربعین حسینی ویروس کرونا اربعین 1401 کرمانشاه افتتاح طرح عمرانی گرگان آمار کرونا قزوین گناوه اردبیل خراسان رضوی سانحه تصادف استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته طرح و برنامه‌های متنوعی در استان بوشهر اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در شهر نخل تقی نیز با هدف افزایش پایداری آب شرب مشترکان، عملیات بهسازی و مهندسی مجدد ایستگاه پمپاژ مرکزی شهر با بروز رسانی کردن و تعمیرات اساسی الکترو پمپ‌های این ایستگاه در مخزن چهار هزار مترمکعبی این شهر صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در استان بوشهر طرح‌های مقابله با تنش آبی در مناطق مختلفی در دست اجرا است که سعی می‌شود تا قبل از آغاز فصل تابستان وارد مدار شوند.

عالی افزود: به تناسب تمامی اقدامات صورت گرفته باید هم استانی‌ها نسبت به بازنگری در نحوه مصرف و صرفه جویی در آب اهتمام لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: در سال آبی جاری میزان بارش‌ها در استان بوشهر کاهشی ۵۰ درصدی داشته که با این میزان کاهش باید هم استانی‌ها بیش از پیش نسبت به مصرف بهینه آب حساس شوند.

کد خبر 6089600

دیگر خبرها

  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!