Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@08:42:25 GMT

قطع برق منازل و سهمیه بندی گاز مشاغل

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۸۶۳۶

قطع برق منازل و سهمیه بندی گاز مشاغل

«الیزابت بورن» نخست وزیر فرانسه، درباره بروز بدترین سناریو در زمستان امسال در بحبوحه بحران انرژی هشدار داد و گفت برق منازل ممکن است به صورت چرخشی برای دو ساعت در روز قطع شود.

 به گزارش ایران اکونومیست، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: اظهارات بورن در مصاحبه با تلویزیون «تی ام سی» در آستانه نشست ویژه روز چهارشنبه دولت با تمرکز بر انرژی ومسائل آب و هوایی مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورن گفت این وضعیت تا حدی به خاطر تبعات جنگ اوکراین و همچنین به دلیل تعطیلی برنامه ریزی شده حدود نیمی از ۵۶ راکتور هسته ای فرانسه برای تعمیر و نگهداری است.

فرانسه برای حدود ۶۷ درصد از برق خود به انرژی هسته ای و برای حدود ۷ درصد از نیاز برق خود به گاز متکی است. نیاز فرانسه به انرژی هسته ای برای تامین برق بیشتر از هر کشوری است.

بورن گفت: «این بدان معناست که ما برق کمتری تولید می‌کنیم و ممکن است لحظاتی، اگر هوا بسیار سرد باشد، برای تامین برق مشکل داشته باشیم.» «در چنین حالتی ما به صورت چرخشی و محله به محله، بیش از دو ساعت  برق را قطع می‌کنیم».

با این حال بورن اطمینان داد که گاز در خانه های فرانسوی قطع نمی شود، زیرا مردم بیشتر برای گرم کردن خانه های خود از این منبع انرژی استفاده می کنند.

این مقام فرانسوی گفت که گاز به طور بالقوه می تواند برای مشاغلی که بزرگترین مصرف کنندگان هستند، سهمیه بندی شود.

وی توضیح داد که چنین تصمیمی به دلیل ترکیبی از شرایط بد از جمله قطع گاز توسط روسیه، محدودیت واردات گاز طبیعی مایع و زمستان بسیار سرد صورت خواهد گرفت.

شرکت انرژی دولتی گازپروم روسیه اعلام کرده که از روز پنجشنبه به دلیل اختلاف مالی، تمام تحویل گاز به شرکت فرانسوی  «اِنجی» را متوقف می کند. این شرکت فرانسوی گفته که قبلاً گاز کافی برای انجام تعهداتش در قبال مشتریان را تامین کرده است.

همچنین شرکت گازپروم روسیه، جریان گاز طبیعی از طریق یک خط لوله اصلی از روسیه به اروپا را در اوایل روز چهارشنبه متوقف کرد. این قطعی یک  برنامه موقت از قبل اعلام شده بود. گازپروم بعلاوه طبق برنامه، جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۱ را تا روز شنبه به دلیل توقف سه روزه تعمیر و نگهداری معمول در ایستگاه کمپرسور کاهش می دهد.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: فرانسه ، انرژی برق ، اتحادیه اروپا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرانسه انرژی برق اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پویش با انرژی در یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در مراسمی با حضور مدیرعامل توانیر و جمعی از چهره‌های هنری و ورزشی، پویش مصرف درست برق با عنوان «باانرژی» رونمایی شد.   قرار است در این پویش که از ۱۵ اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا پایان شهریورماه سال‌جاری ادامه دارد، ضمن تشویق مردم به استفاده درست از انرژی برق، با راه‌اندازی سایت و اپلیکیشنی با همین نام راهکار‌های مصرف درست برق به مردم آموزش داده شود.   مردم عزیز استان یزد می‌توانند از طریق وب اپلیکیشن Ba-energy.ir در جریان این کمپین قرار گرفته و با شرکت در کمپین و کاهش مصرف خود در قرعه‌کشی جوایز نفیسی همچون خودرو، لوازم خانگی و لپ‌تاپ شرکت کنند.

دیگر خبرها

  • اشتغال اهمیت دارد
  • رونمایی از پویش با انرژی در یزد
  • ۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل می‌شوند
  • مشعل المپیک در فرانسه تحریم شد
  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست
  • ۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه بندی مشاغل می‌شوند
  • مشعل المپیک درفرانسه تحریم شد
  • طبقه بندی مشاغل باید به صورت ویژه پیگیری شود
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی