Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد اربعین حسینی کشور گفت: امسال در اربعین حسینی بیش از 5 میلیون زائر شرکت و حماسه متفاوتی را خلق خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ گردهمایی فعالان عرصه اربعین استان قزوین با عنوان «چشمه فیاض» چهارشنبه شب با حضور آب فروش دبیر ستاد مردمی اربعین کشور، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، اعلایی استاندار، موکب داران و خادمان حسینی در سالن کوثر قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیم آب فروش دبیر ستاد مردمی اربعین کشور در این مراسم گفت: اربعین امسال متفاوت از گذشته خواهد بود و باید با مراقبت و هوشیاری در مراسم شرکت کنیم تا بدخواهان به فتنه عجم و عرب دامن نزنند.

وی گفت: امیدواریم با توجه به حوادث سیاسی کشور عراق ، اربعین بدون حادثه ای داشته باشیم  زیرا بعد از دو سال توقف یک شور و هیجان ویژه و استقبال ۵ میلیونی را شاهد خواهیم بود.

دبیر ستاد مردمی اربعین کشور یادآورشد: خوشبختانه قزوین ازسالها قبل در این عرصه فعال بوده و افتخار خادمی را داشته و مردم مومن این شهر مینودری در برگزاری مراسم اربعین پیشتاز بوده اند.

آب فروش گفت: همه دلسوزان امروز وسط میدان هستند و استاندار و امام جمعه و مدیران پای کار آمدند و قزوین پیشتاز شد و جریان مردمی اربعین را مکان داد و حمایت کرد هر چند تحت فشار هم بودند ولی ما قدران حمایت استاندار محترم هستیم.

دبیر ستاد مردمی اربعین تصریح کرد: جریان مردمی اربعین و این میزبانی عظیم فقط با معجزه مردم رقم می خورد و البته نگران هم هستیم تا حرکت انحرافی ایجاد نشود.

وی اظهارداشت: از مسئولان قزوین ممنون هستیم که الگوی حکمرانی مردمی در استان دیده شد و هر جا به مردم میدان دادیم منفعت بردیم و هر جا بی تفاوت شدیم متضرر شدیم.

آب فروش یادآورشد: کارهای فرهنگی و هنری زیادی توسط جوانان قزوین انجام شده است و باید با برپایی موکب در مرزها به زائران کشورهای دیگر هم  خدمت کنیم.

وی اضافه کرد: امسال اربعین از مرز ریمدان آغاز می شود و انتظار داریم مواکبی از قزوین برپا کنید تا به زایر پاکستانی هم خدمت رسانی شود زیرا زائران این کشور مسیر ۷۰ کیلومتری را بدون آب پیاده روی می کنند و باید از شلمچه خارج شوند و نیازمند خدت رسانی هستند. 

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: امسال پیش بینی می کنیم بیش از ۵۰۰ هزار زائر پاکستانی در پیاده روی شرکت کنند و جا دارد اربعین را جهانی کنیم و همه موکبها یک صندوق راه بیندازید تا به سیل زدگان این کشور هم کمک شود.

وی اظهارداشت: امروز اربعین توسعه جغرافیایی و زبانی پیدا کرده و از کشمیر موکب می زنند و در مسیر جاوه و ریمدان می توان استقبال ویژه کرد و امسال مرز تمرچین در آذربابجان غربی و ریمدان در ورودی و باشماق در کردستان برای خروج باز شده است.

اربعین بهترین تجلی وحدت است

آب فروش گفت: موکب باشماق و تمرچین بهترین فرصت برای خدمت رسانی است و این توان وجود دارد تا به زایران کشورهای دیگر خدمت رسانی شود و چون گرمای امسال اربعین طاقت فرسات باید موکب داران و کاروان داران تدبیر کنند و با کمک واحدهای تولیدی و صنعتی برای تامین وسایل سرمایشی تدبیر لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: با راه انداختن پویش های مختلف که مثلا هر زایر با خود لیوان برای نوشیدن آب همراه داشته باشد و برای زباله شهری هم فکری شود.

دبیر ستاد مردمی اربعین کشور اظهارداشت: به دلیل گرمای هوا از زائران انتظار داریم سبک سفر کنند و وسایل اضافی با خود نیاورند تا سفر سختی نداشته باشند.

وی بیان کرد: واقعه نگاری و روایت گری اربعین بسیار اهمیت دارد و باید رسانه ها با قلم فرسایی و ثبت وقایع این سفر با اسلحه قلم به میدان بیایند و با نوشتن سفرنامه در انعکاس وقایع این رویداد بزرگ معنوی همت کنند.

آب فروش اضافه کرد: امروز که اربعین در جهان رسانه حذف شده باید رسانه های داخلی کمک کنند تا این ترفند خنثی شود.

وی گفت: امسال بیش از 5 میلیون زائر عزام اربعین خواهند شد و باید برای جاماندگان فکری کنیم و با راه اندازی پویش های مختلف برای تبلیغ این حماسه تلاش بیشتری شود. 

دبیر ستاد مردمی اربعین کشور اظهارداشت: راه اندازی پویش های خانگی و توزیع اقلام مورد نیاز زائران، انتقال زائران به مرز، برپایی زیارت از مبدا و اتصال همه شریانها در نقطه چاوش مانند امامزاده حسین برای شهروندان باقیمانده از کارهای خوبی است که می تواند انجام شود.

در ادامه از تابلوی خوشنویسی ( انا من حسین) به قلم استاد پیله چی رونمایی شد.

انتهای پیام

 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب فروش اربعین حسینی در قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «رازهای زیارت اربعین» اثر محمد سند با تحقیق ابراهیم حسین بغدادی و ترجمه محمد خنیفرزاده در ۱۷۶ صفحه در مجتمع فرهنگی فاطمیه اصفهان تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

نویسنده اثر حاضر مطالب ارزنده‌ای درباره فلسفه زیارت اربعین و وسعت انعکاس آن بر روح و روانِ بشر بیان کرده است. کشش و شیفتگی شدیدی که این شعیره مقدس به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به طور ویژه و به دیگر شهدای کربلا به طور عام در وجود ما می‌دواند، کانون توجه ما در این کتاب است؛ چیزی که موجب می‌شود روحیه باصفای انسان با ایمان در جامعه‌ای که در آن به سر می‌برد، ممتاز و برجسته کند و نمونه فاخری از همزیستی بر پایه عشق و محبت الهی را در میان همنوعان خود رقم زند.

ساختار اثر

این کتاب در سه فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان «زیارت اربعین، تعالی‌بخش فطرت انسانی» نیروی محرک در زیارت اربعین، مهدویت در امتداد عاشورا و شعائر حسینی و نظارت مداوم کشورها بر زیارت اربعین را بررسی کرده و حرمت مناسبت و موسم اربعین، سکولاریسم نوین و زیارت امام حسین (ع) و دلیل تمرکز بر زیارت امام حسین (ع) را شرح داده و گنبد حسینیِ آسمان و تربت روحانی آن، حورالعین، پرتوی از نور حسین (ع) و دیدار امام حسین (ع) و فراموشی حوریان را به نگارش درآورده است.

نویسنده در فصل دوم با عنوان «زیارت اربعین، تمدن یا حکومت» ابعاد زیارت اربعین امام حسین (ع)، قرآن کریم و فرهنگ و تمدن و قواعد جهانی نظام اهل بیت (ع) را بیان کرده و جایگاه علمی نظام حوزه در پژوهش‌های غربیان، راز موفقیت نظام تشیع و رازهای قواعد حاکم بر نظام اهل بیت (ع) را مورد تأکید قرار داده است.

«فلسفه شعائر حسینی» عنوان سومین و آخرین فصل از کتاب حاضر است که در آن یعقوب و گریه او بر یوسف (ع)، شعار حضرت مهدی (عج) و اهل بیت (ع) قطب و محور مودت تبیین شده و تفاوت‌های اسلام عمومی با اسلام ایمانی، فلسفه ولایت و رجعت سران عدالت الهی به رشته تحریر درآمده است.

کد خبر 6089496 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه