Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@13:16:11 GMT

کار خوب تاج؛ در انتظار کار مهم‌تر بعدی

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۹۵۴۲

کار خوب تاج؛ در انتظار کار مهم‌تر بعدی

   عصر ایران؛ سروش بامداد- وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال ایران که در اعتراض به انتخاب مهدی تاج به ریاست فدراسیون فوتبال ایران در انتخابات روز سه شنبه هشتم شهریور 1401 استعفا کرده بود امروز به کار خود بازمی‌گردد.

    تغییر این تصمیم طی 48 ساعت یک علت بیشتر نداشته و آن هم تماس شخص مهدی تاج با او بوده و ظاهرا مکالمه نیاز به نشست و قرار بعدی نداشته و شمسایی که به عنوان نماد جهانی فوتسال ایران شناخته می‌شود به تمرینات بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  دقیقا نمی‌دانیم در گفت‌و‌گوی رییس و سرمربی چه گذشته اما امثال تاج مسؤولیت می‌گیرند تا به امثال شمسایی خدمت کنند.

   به عبارت دیگر میزبان، اهل فوتبال‌اند و مدیران، میهمانانی که یک چند هستند و فردا نیستند و خود موضوع و در اینجا فوتبال و سرنوشت بازیکنان و افتخارات ملی مهم‌تر است.

  سنت دعوت منتقد به کار و همکاری را البته محسن صفایی فراهانی در فدراسیون فوتبال دوران خود که بی‌گمان درخشان ترین پس از انقلاب بوده پایه گذاشت هنگامی که محمد دادکان را به همکاری دعوت کرد که منتقد جدی او بود.

   صفایی فراهانی عضو جبهۀ مشارکت بود و دادکان در آن زمان ظاهرا عضو مؤتلفه و رقیب به حساب می‌آمدند. اولی مدیری صنعتی - سیاسی بود و دومی با سابقۀ بازی باشگاهی و کمی هم ملی و البته استاد دانشگاه و طبعا از دو منظر به فدراسیون می‌نگریستند اما به همکارانی نزدیک تبدیل شدند و کار به جایی رسید که دادکان در جای صفایی نشست و خود رییس شد و وقتی علی‌آبادی رییس ورزش در دوران احمدی‌نژاد در اقدامی غیر قانونی از حیث دخالت دولت او  برکنار و فدراسیون فوتبال ایران را تا تعلیق پیش برد دادکان گفت به سه موضوع افتخار می‌کنم: اولی راه‌یابی ایران به جام جهانی در دورۀ من، دومی دریافت مدال  از دست آقای خاتمی رییس جمهور و سومی برکناری به دست آقای علی‌آبادی‌!

 داستان تاج و شمسایی البته مانند صفایی فراهانی و دادکان نیست و قرار نیست شمسایی همکار او در فدراسیون شود  و جایگاه علمی و اداری دادکان را هم ندارد اما همین هم اگر ابتکار عمل از جانب شخص تاج بوده در گام اول کار خوبی است منتها به رییس فدراسیون فوتبال توصیه می‌کنیم کار بهتر و مهم‌تر بعدی را هم انجام دهد:

   در یک بیانیه دقیق و حساب‌شده و مستند و نه با شعار و اتهام افکنی و به روش دولتی های جدید متوجه «پیشینیان» از خود رفع اتهام کند و مثلا توضیح دهد که در قرارداد با ویلموتس بلژیکی امکان سوء‌استفاده برای او به خاطر تحریم‌های بانکی رخ داده و این اتفاق و خسارت در جاهای دیگر هم بوده یا هر توضیح دیگر چون کابوس ویلموتس او را رها نمی‌کند و با بازگشت به ریاست فدراسیون نباید تصور کند موضوع نزد افکار عمومی خاتمه یافته است.

   شاید گفته شود این رویکرد، فدراسیون را درگیر حاشیه می‌کند و رسانه‌ها و حقوق‌دانان و شاید خود ویلموتس در مقام پاسخ برآیند و قصه ادامه می‌یابد و فرصت تصمیم‌گیری دربارۀ تیم ملی برای بازی‌های آبرومند در جام جهانی را از رییس جدید می‌گیرد و فایده ای هم ندارد و کار از کار گذشته است.  اما اگر همین هم باشد می‌تواند همین توضیح را در چند سطر بیاورد و متن بیانیه در همین قالب باشد و توضیح اصلی را به بعد از جام جهانی قطر موکول کند و تا آن تاریخ از همه بخواهد آتش‌بس را رعایت کنند.

   در هر صورت مسؤولان ما در رده های مختلف باید یاد بگیرند در مواجهه با اتفاقات مختلف، بیانیه تنظیم و خودشان پشت تریبون قرائت کنند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنرانی رئیسی در آیین تجلیل از مدال آوران و قهرمانان ورزشی آغاز شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش کشور امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، قهرمانان و مدال آوران ورزش، روسای فدراسیون‌های ورزشی و ... در سالن اجلاس سران برگزار شد.

در این مراسم محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک، مناف هاشمی دبیرکل کمیته، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی، هنرجو رییس فدراسیون اسکیت، حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، هادی ساعی رییس فدراسیون تکواندو، محمدمهدی نبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال، برنا فیروزی معاون وزیر، محمدشروین اسبقیان معاونت توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو و ... حضور دارند.

طی این مراسم از ۱۵۱۷ ورزشکاران المپین، قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و مدال آوران پارالمپیکی تجلیل به عمل خواهد آمد.

خبر در حال تکمیل...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • واکنش معاون پارلمانی رییس جمهور به بودجه والیبال ودرخواست کاپیتان
  • سخنرانی رئیسی در آیین تجلیل از مدال آوران و قهرمانان ورزشی آغاز شد
  • نامه تاج به وزیر: لیگ بعدی را شروع نمی‌کنیم!
  • وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!
  • ۷ داور از ایران در سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • ماجرای ترور رییس سابق فدراسیون کشتی ایران! / فیلم
  • ملی پوشان دوچرخه سواری کوهستان ایران بدرقه شدند
  • فوتسال آسیا باید مجسمه وحید شمسایی را بسازد
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی