Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت در این دوران اصطلاح «اینفودمیک» یا «اینفودمی» (Infodemic) را به کار برد که به معنای انتشار اطلاعات بیش از حد شامل اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده در محیط‌های دیجیتال یا فیزیکی در هنگام شیوع بیماری است. انتشار چنین اطلااتی می‌تواند به بی‌اعتمادی به مقامات بهداشتی و تضعیف اقدامات بهداشت عمومی می‌انجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینفودمی می‌تواند باعث تشدید یا طولانی شدن شیوع بیماری‌ها شود، چرا که باعث می‌شود درباره اینکه برای حفاظت از سلامت خودشان و اطرافیانشان چه کارهایی باید انجام دهند،‌ دچار تردید شوند.

با روند فعلی رشد دیجیتالی شدن- گسترش رسانه‌های اجتماعی و استفاده از اینترنت- اطلاعات می‌توانند با سرعت بیشتری منتقل شوند. گرچه این وضعیت می‌تواند به پر شدن سریع‌تر خلاءهای اطلاعاتی کمک کند، اما در عین حال انتشار پیام‌های زیانبار را هم تشدید می‌کند.

برای اینکه دچار اینفودمی نشوید، سعی کنید اطلاعات درباره پاندمی کرونا را از منابع معتبر مانند راهنماهای سازمان‌های دولتی مسئول بهداشت عمومی یا دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های معتبر یا سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان جهانی بهداشت و یونیسف به دست آورید.

نمونه یک سایت دانشگاهی: راهنمای کرونای دانشگاه علوم پزشکی شیراز 

نمونه سازمان بین‌المللی؛ راهنمای کرونای یونیسف

بالاخره مراقب تیترهای اغراق‌آمیز و فریبکارانه‌ (مثلا «مبتلایان به اُمیکرون نباید به این نوشیدنی لب بزنند!» یا «این دمنوش خانگی کرونا را نابود می‌کند!») که در مطالب مربوط کرونا در وب‌سایت‌های اینترنتی یا پست‌های شبکه‌های اجتماعی که در نهایت شما را به مطالب بی‌محتوا یا به کلی نادرست و  گمراه‌کننده هدایت می‌کنند، باشید. 

چطور باور نکنید| تیترهای اخبار سلامت می‌توانند شما را فریب دهند! کد خبر 702253

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۹۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ،مستوفی، سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی افزود: سال گذشته از ۴۲ هزار سوت زنی مالیاتی که در سامانه سوت زنی ثبت شده بیش از ۷۰ درصد آن متعلق به حوزه فعالیت پزشکی بوده است.

مستوفی گفت: ازاین گزارش‌ها حدود ۱۰ هزار تخلف با بازدید میدانی به تایید رسید و اطلاعات آن به سازمان نظام پزشکی ارسال شد تا سازمان برابر با ضوابط قانونی با این موارد برخورد کند.

سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی خاطر نشان کرد: عمده گزارش‌های ثبت شده مربوط به اخذ وجه به وسیله کار و عدم استفاده از کارتخوان بوده است.

وی افزود سازمان مالیاتی نسبت به احصا کارت‌هایی که پزشکان به جای کارتخوان از آن برای دریافت وجه استفاده می‌کردند، اقدام کرده و از این اطلاعات برای محاسبه مجموع درآمد این پزشکان و محاسبه مالیات استفاده می‌شود.

مستوفی گفت : علاوه بر این تخلفات موجب می‌شود تا برخی از پزشکان از امکان مشوق‌های مالیاتی ماده ۱۰۰ محروم شوند.

سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی همچنین درباره موضوع ممنوع الخروجی مدیر عامل یکی از بانک‌های خصوصی به دلیل ارائه ندادن اطلاعات تراکنش‌های مشکوک بانکی فعالان اقتصادی به سازمان امور مالیاتی افزود: هماهنگی لازم با اعضای هیئت مدیره این بانک انجام شده و اطلاعات مورد نیاز در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟ (+عکس)
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی به شرط ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان