Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: شهریه دریافتی مدارس و مراکز آموزش غیرانتفاعی بر اساس شاخص‌های مشخص وزارتخانه تعیین می‌شود و مدرسه‌ای حق دریافت مبلغ خارج از مقدار مصوب را ندارد.

روح‌الله لطفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تخصیص تسهیلات کمک‌هزینه برای پرداخت شهریه مدارس غیرانتفاعی، عنوان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده میان وزارت آموزش و پرورش و مدیرعامل بانک مهر ایران، اعتباری برای خانواده‌هایی که توان مالی کافی را برای پرداخت شهریه مدارس غیرانتفاعی ندارند، در نظر گرفته شده است که مبلغ این تسهیلات بر حسب میزان شهریه مدارس مختلف، متفاوت است و اولیا با اخذ وام بانکی ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ برابر مبلغ شهریه مصوب و با بهره ۴ درصد در مدت یک سال فرصت بازپرداخت این تسهیلات را دارند.

وی با اشاره به شاخص‌های تعیین شهریه مدارس غیرانتفاعی از سوی وزارتخانه، افزود: برای میزان افزایش شهریه مبلغ مشخصی وجود ندارد و این موضوع بستگی به ویژگی‌های متعددی دارد. در حال حاضر قریب به ۱۲ شاخصه موثر در موضوع افزایش و تعیین شهریه وجود دارد، به این صورت که مدیران مدارس غیرانتفاعی فعالیت‌های مورد نظر خود را که در طول سال تحصیلی انجام خواهد شد، در سامانه مشارکت‌های مردمی بارگذاری می‌کنند و از سوی کارشناسان در سطح استانی این موارد بررسی و صحت‌سنجی می‌شود و اگر این فعالیت‌ها مطابق با استانداردهای موجود باشد به وزارتخانه ارجاع می‌شود و بر اساس شاخص‌های مصوب، برای مدرسه مورد نظر شهریه دریافتی تعیین می‌شود.

لطفی با اشاره به این ویژگی‌ها، اظهار کرد: این شاخص‌ها شامل تعداد دانش‌آموزان مدرسه مورد نظر، متراژ و فضای فعالیت آموزشی، میزان اجاره‌بها، حقوق پرداختی معلمان، بیمه کارکنان، تعداد پرسنل اداری، تعداد روزهای بیمه پرداختی و ... که تماماً این موارد در تعیین شهریه مدرسه مورد نظر موثر است و در نهایت طی بازدید کارشناسان آموزشی از مدارس مورد نظر و امتیازدهی بر اساس کیفیت خدمات ارائه شده مبلغی به عنوان افزایش شهریه در مرکز آموزشی مذکور مشخص می‌شود که متناسب با ویژگی‌های هر مدرسه می‌توان مقادیر متفاوتی مانند ۲۵، ۳۰ و یا ۳۵ درصد افزایش داشته باشد.

این مسئول با اشاره به آخرین مصوبات حداقل و حداکثر شهریه مصوبه مدار غیرانتفاعی در مقاطع مختلف تحصیلی، تصریح کرد: بر اساس آخرین مصوبات در مقطع ابتدایی حداقل شهریه یک سال تحصیلی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، حداکثر ۱۰ میلیون و ۲۹۳ هزار تومان و میانگین شهریه ۴ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان است و در مقطع متوسطه اول حداقل شهریه ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، حداکثر ۱۰ میلیون و ۳۷۷ هزار تومان و میانگین ۶ میلیون و ۶۲۵ هزار تومان است. همچنین در متوسطه دوم نیز حداقل این مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، حداکثر ۱۵ میلیون تومان و میانگین ۱۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه مبالغ مذکور شهریه مصوبه از سوی وزارتخانه هستند، بیان کرد: این مبالغ شهریه مصوبه هستند که شامل همه برنامه‌های آموزش درسی و فوق‌برنامه‌ها می‌شود. علاوه بر این مدارس می‌توانند دسته‌ای از فعالیت‌های مهارت‌آموزی اختیاری جدا از آموزش درسی را در برنامه یک ساله تحصیلی دانش‌آموزان تعریف کنند که این موارد در شهریه مکمل جای می‌گیرد و مدیران مدارس این اختیار را دارند بر اساس قانون فعالیت‌های مهارتی غیردرسی را که باید ابتدا در انجمن اولیا و مربیان به تصویب برسد، در قالب برنامه‌های اختیاری تحت عنوان شهریه مکمل تا حداکثر ۳۸ درصد شهریه مصوبه را از اولیا برای آموزش‌های غیردرسی از اولیا اخذ کنند که البته پرداخت این هزینه برای اولیا اختیاری است.

رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به لزوم پرداخت مبالغ در قالب قرارداد مالی از سوی اولیا در مدارس، خاطرنشان کرد: همه وجوه پرداختی از سوی اولیا در مدارس غیرانتفاعی باید در قالب قرارداد مالی باشد و کتبا انجام شود، زیرا در این صورت امکان پیگیری مطالبات مردم وجود دارد و گاهاً خانواده‌هایی مراجعه کرده و اعتراضاتی در خصوص مبالغ پرداختی دارند و در صورتی‌ که این ادعا کتباً سندیت ندارد و امکان پیگیری سازمانی وجود ندارد و  هیچ مدیری نمی‌تواند مازاد بر مصوبه تعیین شده توسط وزارتخانه از اولیا مبلغی دریافت کند، لذا از خانواده‌ها درخواست داریم که فقط در قالب قرارداد مالی و کتباً شهریه و مبالغ درخواستی را به مدرسه غیرانتفاعی مورد نظر پرداخت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان مدارس غیرانتفاعی شهریه مدارس غیر دولتی دانش آموزان استانی علمی و آموزشی مدارس غیرانتفاعی شهریه مصوبه شهریه مدارس هزار تومان فعالیت ها مورد نظر شاخص ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۹۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل دشتبانی پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از انبارهای ذخیره سیب زمینی اردبیل اظهار کرد: ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی انباری خریداری شده از حدود سه هزار کشاورزان تولیدکننده بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید، پرداخت شد.

وی با بیان اینکه تعاون روستایی استان تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارهای کشاورزان را از کشاورزان خریداری کرده است، افزود: سیب زمینی‌های خریده شده به کارخانجات تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و قسمتی نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.

مدیر تعاون روستایی استان اردبیل بیان کرد: پیگیری‌های جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از اینکه این مشکل به یک بحران تبدیل شود، بالاخره خرید این محصول شروع شود.

دشتبانی ادامه داد: خرید سیب زمینی در ۶ مرکز خرید با زحمات کلیه عوامل و تلاش‌های کمیسیون خرید مراکز توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی شروع شد و ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6097128

دیگر خبرها

  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند