Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@23:27:13 GMT

کمبود معلم در آموزش و پرورش اردبیل حاد نیست

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۹۹۰۴

کمبود معلم در آموزش و پرورش اردبیل حاد نیست

ترحم رستمی، معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش‌پرورش استان اردبیل صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اردبیل اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی یکی از چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش در سطح ملی است؛ اما خوشبختانه این مساله در استان اردبیل حاد نیست.

وی افزود: تلاش کرده‌ایم با برنامه‌ریزی و استفاده از نیروهای سال چهارم دانشگاه فرهنگیان و نیروهای بازنشسته که تمایل به همکاری دارند، کمبود ۲۱ هزار ساعت نیرو در دوره اول و دوم متوسطه را تعدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش‌پرورش استان اردبیل بیان کرد: در دوره ابتدایی نیز تنها ۵۴ نیرو در سطح استان کمبود داریم که با بکارگیری بیش از ۲۰۰ نفر از دانشجویان سال چهارم دانشگاه فرهنگیان، تلاش داریم کمبودها را جبران کنیم و اولیا نگران کمبود معلم نباشند.

وی تشریح کرد: همزمان با هفته دولت، طرح آموزش و پرورش در قالب پروژه مهر در سطح استان اجرا می‌شود.

رستمی با اشاره به اینکه در معاونت توسعه منابع و پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش اهدافی چون آماده‌سازی، تعمیر و تجهیز مدارس و ساماندهی نیروی انسانی برای شروع سال تحصیلی دنبال می‌شود، تصریح کرد: در بحث ساماندهی نیروی انسانی، نقل و انتقالات داخل و خارج استانی بر اساس امتیازات در هر دوره تحصیلی سازماندهی می‌شود.

 سرانه فضای آموزشی کمتر از میانگین کشوری است

وی با اعلام اینکه سرانه فضای آموزشی در سطح استان اردبیل با ۴.۲ متر، کمتر از میانگین کشوری است، افزود: استاندارد سرانه فضای آموزشی ۸.۲ است که تلاش کردیم با همکاری نوسازی مدارس و خیرین ۷ مدرسه با ۱۳۷ کلاس، ۵ سالن ورزشی و ۹ نمازخانه تا مهره ماه سال‌جاری افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش‌وپرورش استان اردبیل بیان داشت: استانداردسازی سیستم گرمایشی ۱۱۷ مدرسه با ۳۹۰ کلاس با هزینه بالغ بر ۳ میلیارد تومان و تعمیرات و رفع مشکلات سرویس بهداشتی ۱۵ مدرسه نیز از دیگر اقدامات تا شروع سال تحصیلی در قالب پروژه مهر است.

وی گفت: تعمیرات نیاز ضروری مدارس است و در این حوزه نزدیک به ۵ میلیارد تومان صرف تعمیرات مدارس فرسوده شده است و با همکاری سازمان نوسازی مدارس نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان صرف تهیه میز، صندلی، لوازم آزمایشگاهی، ارتقای سیستم‌های آموزشی و کارگاهی هنرستان‌ها و... شده است.

انتهای پیام/3727/

منبع: فارس

کلیدواژه: کمبود معلم مدارس فرسوده برنامه ریزی آموزش و پرورش نیروی انسانی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت حدود ۱۸۰۰ معلم بازنشسته در مدارس شهرستان‌های تهران

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: ما برای معلمانی که ۳۰ سال زحمت کشیده‌اند از لفظ بازنشسته استفاده نمی‌کنیم؛ بلکه ما معتقدیم معلمان ۳۰ سال ایستاده‌اند به همین علت از لفظ بازایستاده استفاده می‌کنیم.

وی افزود: حدود ۴۴ هزار ساعت در هفته همکاران بازایستاده به ما کمک می‌کنند.

او ادامه داد: میانگین معلمان باز ایستاده در حال تدریس حدود هزار و ۸۰۰ معلم در مدارس شهرستان‌های تهران است.

بهرامی با بیان این که میزان تدریس معلمان باز ایستاده متغیر است؛ تصریح کرد: تعداد معلمان بازایستاده  بیشتر از این است.

گفتنی است که پیش از این امانی، دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش گفته بود: به‌کارگیری بازنشستگان در آموزش‌ و پرورش اجباری نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت
  • چالش کمبود معلم در چهارمحال و بختیاری رفع شد
  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • توزیع ۳.۸ میلیون شیر رایگان در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • معلم باید الگوی جامعه باشد
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • فعالیت حدود ۱۸۰۰ معلم بازنشسته در مدارس شهرستان‌های تهران