Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@01:20:55 GMT

رفع مشکل کمبود ماشین آلات معدنی

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۰۰۵۶

رفع مشکل کمبود ماشین آلات معدنی

معاون امور معدن وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در تلاش هستیم کمبود های بخش ماشین آلات در بخش معادن را برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، رضا محتشمی پور در نشست با فعالین معدنی استان که در سالن اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، افزود: باتوجه به وجود کمبودها در بخش ماشین آلات برای جبران این مشکل در تلاش هستیم با واردات و استفاده از ظرفیت تولید داخل این کمبود را رفع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی به دغدغه اصلی بخش معدن تبدیل شده ، تصریح کرد: منابع طبیعی و محیط زیست، خواسته یا ناخواسته معادن را در مسیری قرار می دهند که تولید و تمام ظرفیت های معادن را از دست بدهیم.

محتشمی پور بااشاره به اینکه انحصاری که در ساخت ماشین آلات و خودرو در داخل وجود دارد موجب کاهش واردات برخی ماشین آلات مورد نیاز و بروز مشکلات شده است، اظهار کرد: یکی از مشکلات وزارت در تامین ماشین آلات برمی گردد به تحریم ها که موجب شده واردات کاهش و قیمت محصولات چندین برابر شود.

محتشمی پور یادآور شد: در صدور پروانه بهره برداری سختگیری هایی درنظر گرفته شده تا افراد و معدن کاران واقعی پروانه دریافت کنند چرا که طبق آمار پیش از این ۶۰درصد پروانه های صادرشده برای خانم های خانه داربوده است.

وی ادامه داد: اختیار دادن و اختیار گرفتن در حوزه معدن به استان ها امری سخت است چرا که در برخی موارد به دلیل تخصیص اختیارات به استان ها با مشکلات اساسی مواجه شده ایم.

محتشمی پور در خصوص دریافت حق انتفاع از معدن کاران توسط وزارت نیرو نیز افزود: وزارت نیرو حق دریافت حق انتفاع جدا از مصوبات دولتی از شن و ماسه را ندارد و اگر اخذ شود، غیر قانونی است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معدن وزیر صمت وزارت صمت معاون معدنی وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۰۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، در اجرای مواد ۵۸، ۶۳ و ۶۳ مکرر قانون نظام وظیفه و وظایفی که به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده نشست مشترکی بین محمدکاظم صادقیان مدیرکل صنعت، معدن وتجارت و معاونت نظام وظیفه فرماندهی انتظامی استان یزد مبنی بر شناسایی مشمولین نظام وظیفه و عدم بکارگیری آنها در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی برگزار شد.
در این نشست مقرر شد ضمن بازدید مشترک از واحد‌های مذکور مفاد قانونی مربوط به اطلاع صاحبان صنایع، بهره برداران معادن و متصدیان واحد‌های صنفی رسانده شود. 
کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه ها، به کارگیری کنند، توسط نیروی انتظامی، وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت شناسایی و به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.
بر اساس ماده ۶۳ مکررقانون نظام وظیفه عمومی، مجازات به کارگیری مشمولان غایب نظام وظیفه برای بار اول، هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر، هزینه سالانه ۳ سرباز است.

دیگر خبرها

  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • ۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • واگذاری ۲۸۹ محدوده معدنی در آذربایجان غربی
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی