Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@17:52:16 GMT

شرط چین برای از سرگیری مذاکرات با آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۰۲۱۵

شرط چین برای از سرگیری مذاکرات با آمریکا

دولت چین برای از سرگیری مذاکرات آب و هوایی دوجانبه با آمریکا شرط گذاشت.

به گزارش مشرق، دولت چین به آمریکا متذکر شد، شرط از سرگیری مذاکرات با آمریکا بر سر تغییرات آب و هوایی رفع «تاثیر منفی» سفر نانسی پلوسی در اوایل ماه اوت به تایوان است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، چین پیشتر به تلافی سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در تاریخ دوم و سوم اوت (۱۱ و ۱۲ مرداد ۱۴۰۱) به تایوان اعلام کرد همکاری های دوجانبه با آمریکا در چند حوزه شامل مذاکرات آب و هوایی و گفتگوهای بین فرماندهان ارشد نظامی را به حال تعلیق در می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان کری، وزیر خارجه اسبق آمریکا و فرستاده ویژه تغییرات آب و هوایی دولت فعلی این کشور روز سه شنبه در مصاحبه با نشریه فایننشال تایمز خواستار از سرگیری مذاکرات آب و هوایی پکن و واشنگتن شد.

کری در ادامه این مصاحبه گفت، امیدوار است پیش از اجلای آب و هوایی ماه نوامبر آتی سازمان ملل در منطقه شرم الشیخ مصر، مقامات چین و آمریکا بتوانند «دوباره نزد یکدیگر برگردند».

چین در واکنش به صحبتهای جان کری بیان کرد، از سرگیری مذاکرات آب و هوایی با آمریکا منوط به کارهایی است که واشنگتن برای رفع «تاثیر منفی» سفر نانسی پلوسی به تایوان صورت می دهد.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه مکتوبی که برای خبرگزاری رویترز فرستاده شد نوشت: «طرف آمریکایی باید تاثیر منفی گسیل شدن پلوسی به تایوان را بزداید،  این یک شرط غیر قابل اجتناب برای همکاری چین-آمریکا در زمینه تغییرات آب و هوایی است.»

در این بیانیه تاکید شد، چین به مشارکت فعالانه در مجامع بین المللی درباره تغییرات آب و هوایی ادامه خواهد داد.

این شرط از سوی چین در حالی مطرح می شود که همچنان سفرهای تحریک  آمیز زنجیره ای مقامات آمریکایی و کشورهای متحد واشنگتن به تایوان همچنان ادامه داشته و در جدیدترین مورد، روز سه شنبه هیات دیگری از سیاستمداران آمریکایی تحت سرپرستی داگ دوسی، فرماندار ایالت آریزونای آمریکا به تایوان سفر کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت چین آمریکا مذاکرات چین و آمریکا تایوان نانسی پلوسی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت تغییرات آب و هوایی مذاکرات آب و هوایی سرگیری مذاکرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین

به گزارش قدس آنلاین، تسای مینگ-ین مدیر کل دفتر امنیت ملی تایوان امروز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که حفظ ثبات در تنگه تایوان به نفع هر کسی در جامعه بین‌الملل از جمله چین است.

مراسم تحلیف لای چینگ- ته رئیس جدید دولت تایپه که حاکمیت چین بر تایوان را رد می‌کند، روز ۲۰ مه (۳۱ اردیبهشت) برگزار می‌شود. کار تسای اینگ- ون نیز که عقیده مشابهی با لای چینگ- ته در مورد پکن دارد، در این سمت به پایان می‌رسد.

تسای مینگ- ین مقام امنیتی تایوان مدعی شد که در حال حاضر چین از رویکرد چماق و هویج در قبال تایپه استفاده می‌کند و به تاثیرگذاری بر روی سیاست خارجی دولت جدید امیدوار است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه نیاز به توجه ویژه دارد این است که بعد از ۲۰ مه، از ژوئن تا نوامبر، زمانی است که رزمایش‌های نظامی منظم چین برگزار می‌شود.

این مقام ارشد تایوان ادعا کرد: این که آیا کمونیست‌های چین از این فصل گرم به عنوان بهانه‌ای برای انجام تمرین‌های نظامی برای اعمال فشار بیشتر به تایوان استفاده می‌کنند یا نه، نکته کلیدی است که دفتر امنیت ملی روی آن تمرکز می‌کند.

پس از سفر نانسی پلوسی رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در سال ۲۰۲۲، چین یک رزمایش بزرگ را در نزدیکی این جزیره ترتیب داد. بار دیگر نیز به دنبال دیدار تسای اینگ-ون رئیس تایوان با کوین مک‌کارتی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در کالیفرنیا، پکن رزمایش بزرگی را برگزار کرد.

چین طی ۴ سال گذشته به علت سیاست‌های تحریک آمیز ایالات متحده برای نزدیک شدن به تایوان، فعالیت‌های نظامی هشدار آمیز را در تنگه تایوان انجام داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم