Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@11:54:13 GMT

برگزاری جشنی بە شکرانە گندم در بام کردستان

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۰۲۵۸

برگزاری جشنی بە شکرانە گندم در بام کردستان

ایسنا/کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال  گندم دیم در استان تولید خوبی داشته و به پاس شکرگزاری و تشکر از زحمات کشاورزان مولد درصدد هستیم، جشن شکرگزاری این محصول را در شهرستان بیجار برگزار نماییم.

پیمان اسکندری در جلسه‌ای با هدف بحث و بررسی پیرامون برگزاری جشن گندم در شهرستان بیجار کە با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان  و مدیران و معاونین مرتبط در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد؛ با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبر فرزانه در بیان اولویت مسئله اقتصاد و کشاورزی با اشاره به بحران غذا به دنبال وقوع جنگ اوکراین، مسئله امنیت غذایی را بسیار مهم دانسته‌اند و با یادآوری توصیه‌های مستمر مبنی بر لزوم خودکفایی در اقلام اساسی مانند گندم، مسئله امنیت غذایی را اولویت درجه یک بر شمرده‌اند  که نباید از آن غفلت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیمان اسکندری در خصوص امنیت غذایی، گفت: بحث امنیت غذایی بحث اول کشور بوده که در این بین گندم به عنوان محصولی استراتژیک در صدر اهمیت قرار دارد.  

اسکندری افزود: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت‌های اقتصادی، و پتانسیل‌های مهم استان و همچنین تقویت فرهنگ و سنت دیرین مردمان این سرزمین است که در برداشت محصولات کشاورزی نمود پیدا می‌کند. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی ضمن اشاره به این موضوع که جهاد کشاورزی تمام امکانات لازم در مراحل داشت، کاشت و برداشت را همچون تأمین بذر مورد نیاز و مناسب، کود  و غیره را برای کشاورزان انجام می‌دهد، تصریح کرد: با زحمات کشاورزان و همکاران سازمان همچنین همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در زمینه اجرای طرح جهش تولید در سطح دیم‌زارهای استان، امسال گندم دیم  تولید خوبی داشته و به پاس شکرگزاری و تشکر از خدمات و زحمات کشاورزان مولد درصدد هستیم جشن شکرگزاری این محصول را در شهرستان بیجار برگزار نماییم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در ادامه ضمن تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشن گفت: بانک کشاورزی، اتحادیه مرکزی تعاون روستائی، تشکل ها، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام،  سیلو داران،  کارخانجات آرد از بخش‌هایی هستند که به عنوان همیار جهاد کشاورزی در امر برگزاری جشنواره همکاری خواهند نمود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان جهاد کشاورزی امنیت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۰۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیرمبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشورگفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.
معین با بیان اینکه در کشور 6 میلیون هکتارزیر سطح کشت گندم آبی و دیم است گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد.
وی گفت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.
درسال زراعی گذشته استانهای کردستان، کرمانشاه واصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.
در حال حاضر230 هزارهکتار از اراضی گندم علیه آفت سن سمپاشی شده و قراراست 150هزارهکتار دیگرنیز انجام شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی