Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@02:59:51 GMT

پشت پرده نقص عملکرد پرف پاکن خودرو آریا سایپا

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۰۳۱۳

پشت پرده نقص عملکرد پرف پاکن خودرو آریا سایپا

در زمان برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو ویدئوی در شبکه اجتماعی در ارتباط با طراحی یک قطعه خودرو پروتوتایپ یا نمونه اولیه خودرو جدید آریا سایپا منتشر شد، این در حالی است که شخص منتشر کننده ویدیو احتمالا هیچ اطلاعاتی در خصوص موضوع ، هدف برگزاری و نوع خودروهای معرفی شده در این نمایشگاه ندارد و یا اینکه تنها به دنبال سیاه نمایی از تولیدات و دستاوردهای مهندسان داخلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، نمایشگاه تحول صنعت خودروی تهران با هدف به نمایش گذاشتن دستاوردهای جدید صنعت خودرو با حضور بیش از ۱۰ شرکت خودروساز و زنجیره تأمین آن‌ها و بیش از ۱۰۰ شرکت قطعه سازی، دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا در حوزه خودرو و معرفی برنامه‌های تدوین شده برای تحول بنیادی صنعت خودرو در زمینه افزایش تولید، کیفیت، کاهش هزینه‌های تمام شده،  فناوری‌های جدید و ارتقاء رقابت ­پذیری محصولات صنعت خودروی کشور برگزار شد.

همچنین پلتفرم و خودروی اقتصادی مشترک ایران‌خودرو و سایپا، پلتفرم کلاس متوسط و خودروی برقی بومی، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان خودروی تجاری و چند پلتفرم دیگر نیز در این نمایشگاه رونمایی شد.

همان طور که گفته شد در این نمایشگاه شرکت‎‌های خودروسازی فعال و مولد در حوزه تحقیق و توسعه صنعت خودرو با هدف معرفی برنامه های بلند مدت خود در راستای هدف تحول این صنعت با پلتفرم‌‎ها، خودروی‌های پروتوتایپ خود در این نمایشگاه حضور داشتند و هدف معرفی خودروهای نهایی برای عرضه در بازار نبوده است. بیشتر خودروهای معرفی شده در این نمایشگاه  پروتوتایپ (پیش‌نمونه) بوده و در ماه‌های آینده و پس پشت سر گذاشتن مراحل آزمایشی و استاندارد به مرحله تولید انبوه خواند رسید و تا زمانی که به فرآیند تولید نهایی با تیراژ بالا برسند تغییرات عمده‌ای خواهند داشت.

اما با این حال در زمان برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو ویدیوهایی در شبکه اجتماعی در ارتباط با کیفیت قطعات و مشکلات طراحی برخی خودروهای پروتوتایپ یا نمونه اولیه منتشر شده بود. به عنوان مثال در یک ویدیو منتشر شده از سوی یک بازدید کننده، خودرو  پروتوتایپ آریا سایپا را نشان می‌دهد یک قطعه خودرو مشکل طراحی و عملکرد دارد (برف پاکن عقب)  این در حالی است که فرد  منتشر کننده احتمالا هیچ اطلاعاتی دقیقی در خصوص موضوع و هدف برگزاری این نمایشگاه و نوع خودرویی که از آن ویدیو منتشر کرده، ندارد.

پیگیری‌های انجام گرفته توسط خبرنگار خبرگزاری برنا نیز  نشان می دهد  نقص عملکرد و طراحی این قطعه در خودرو آریا که در نمایشگاه‌های دیگر معرفی و یا مراحل بالاتر آزمایش و تست نهایی را انجام می‌دهند وجود ندارد و از قطعه طراحی شده اختصاصی در تولید نهایی استفاده خواهد شد.

همچنین ویدیو در مورد طراحی بدنه پروژه‌ ساینا برقی سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودرو منتشر شد که بدون توجه به فن‌آوری جدیدی که در این محصول اولیه بکارگرفته شده است، تنها با هدف سیاه نمایی تولیدات و تلاش مهندسان داخلی از طراحی یک خودرویی انتقاد می‌کنند که تنها یک دستگاه از آن برای آزمایش نحوه عملکرد سیستم پیشرانه برقی ساخته شده و حتی پیش از این نیز در نمایشگاه‌های مختلف خودرو  معرفی شده بود.

احتمالاً در بسیاری از فیلم‌ها یا اخبار با خودروهایی مواجه شده‌اید که طراحی جدید و به روز شده‌‌ دارند، در مواقع زمانی که نام خودرو را جستجو می‌کنید با عبارت خودروی  پروتوتایپ یا نمونه اولیه روبه‌رو خواهید شده. هدف از ساخت این خودروها نشان‌دادن محصولات جدید و برنامه مهندسان شرکت‌های خودروسازی است. این خودروها در واقع تصویری از آنچه در ذهن مهندسان شرکت است در قالب یک خودروی اولیه و آزمایشی تولید می شود و با توجه به وضعیت صنعت خودرو کشور طبیعی است  که ساخت پروژه‌هایی این چنینی نیاز به زمان دارد.

 خودروهای پروتوتایپ قابل خرید و فروش نیست و معمولاً چند نسخه از آنها تولید می‌شود و زمانی که این طرح‌ها یه مرحله نهایی و تولید انبوه برسند قطعات آن به صورت سفارشی و بر اساس طرح‌های کارشناسی شده تولید خواهند شد و در این مراحل تغییراتی برای بهبود عملکرد خودرو اعمال می‌شود.

با این حال نقدهای صحیحی هم نمایشگاه‌ها تحول صنعت خودرو وارد است به عقیده کارشناسان، برخی خودروسازان به‌جای تمرکز بر تولید محصولات داخلی و ارتقاء توانمندی نمایشگاه‌های خودرو را به عرصه‌ای برای نمایش محصولات مونتاژی چینی درجه چندم خود تبدیل کرده‌اند و وزارت صمت نیز بهتر است به‌جای ایجاد بستر برای برگزاری پی در پی نمایشگاه‌‎های صنعت خودرو، یک برنامه دقیق و کارشناسی و به دور از سیاست‌زدگی برای سازوکار تولید و بهبود وضعیت صنعت خودرو ارائه کند.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خودرو سایپا شبکه اجتماعی صنعت مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۰۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

2 خودرو جدید کرمان موتور (+عکس )

به گزارش صدای ایران از عصر ایران کمپانی جی‌ای سی (JAC) که در ایران بیشتر آن را با نام جک می‌شناسند، سال هاست که در زمینه تولید خودرو‌های سواری و کار و تجاری فعالیت کرده و بیشتر محصولاتش نیز هم اکنون در بازار ایران حضور دارند. برای نمونه می‌توان به جک S ۵ اشاره کرد که پس شروع مونتاژش در کرمان موتور، موفق شد تا سهم زیادی از بازار کراس اوور‌ها را به خود اختصاص دهد. به بیانی دیگر می‌توان گفت که معروفیت برند جی‌ای سی در ایران با فروش بی نظیر S ۵ رقم خورد و این خودرو توانست دیدگاه مثبتی برای جک به وجود آورد.



جی‌ای سی در سال‌های اخیر علاوه بر تولید خودرو‌های متنوع، بر روی پیشرفت در زمینه خودروسازی مدرن نیز تمرکز کرده و همگام با دیگر شرکت‌های چینی، در دنیا به شهرتی نسبی رسیده است. حضور جی‌ای سی در نمایشگاه خودرو پکن که میزبان بزرگان صنعت خودروسازی دنیا نیز هست می‌تواند نشان دهنده جایگاه این کمپانی باشد.

در سال‌های اخیر اضافه شدن قوای محرکه الکتریکی به خودرو‌ها بسیار مرسوم شده و به همین دلیل اکثر خودروسازان حاضر در اتو اکسپو چین، اتوموبیل‌های تمام برقی و یا هیبریدی خود را به نمایش درآوردند. با توجه به چنین موضوعی، جی‌ای سی نیز در کنار دیگر شرکت ها، خودرو‌های تمام برقی و هیبریدی خود را به نمایشگاه آورده و در معرض دید عموم قرار داده است.

این کمپانی علاوه بر حرکت در مسیر بکارگیری از قوای محرکه روز دنیا، طراحی محصولات خود را نیز با الگو‌های نوین جهانی به روز کرده تا به صورت همه جانبه در زمینه خودروسازی پیشرفت کرده باشد.


با ورود به غرفه جی‌ای سی در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴، در درجه اول کانسپت DE Fine دید بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کرد. نزدیک شدن به تولید خودرو با پلتفرم DE جزو اهداف توسعه‌ای جی‌ای سی است و در این راستا هوآوی با تکنولوژی‌های خود قصد دارد تا سرعت رسیدن به نسخه نهایی را برای JAC بیشتر کند.

کانسپت DE Fine 

به طور کلی جی‌ای سی ۴ پلتفرم برای ابعاد مختلف بدنه در نظر گرفته که در میان آن‌ها پلتفرم DI که مختص خودرو‌های کوچک و متوسط مانند EV۳ است، تجاری سازی و به مرحله تولید رسیده است. 

نام دو پلتفرم دیگر JAC که بخش‌های نهایی طراحی شان را سپری می‌کنند DP و DM است که به ترتیب برای تولید خودرو‌های آفرودی و MPV‌ها کاربرد خواهند داشت.

جی‌ای سی با چه خودرو‌هایی پا به اتو اکسپو پکن گذاشت؟

از مهم‌ترین خودرو‌های این برند که احتمالاً به زودی در خیابان‌های ایران تردد خواهند کرد می‌توان EV۳ را نام برد که به یک پیشرانه تمام برقی مجهز شده و با توجه به ظاهر جذابش و همچنین تنوع پایین خودرو‌های هاچ بک و درون شهری، می‌تواند مورد پسند بسیاری از جوانان و خصوصا بانوان قرار گیرد. جک EV۳ دارای یک موتور برقی با حداکثر قدرت ۷۰ کیلووات است. این هاچ بک نخستین محصول جک است که به باتری‌های استوانه‌ای تجهیز شده است و حداکثر سرعتش هم به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

خودروی هاچ بک جک ۳ EV

دیگر محصولی که در غرفه جی‌ای سی معرفی شد، X۸ بود که کرمان موتور اقدامات لازم برای مونتاژ این کراس اوور را انجام داده و در آینده‌ای نزدیک تولیدش را آغاز خواهد کرد. این خودرو هم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری TGDI استفاده می‌کند که قادر به تولید ۱۷۴ اسب بخار است. گشتاور این پیشرانه نیز ۲۵۰ تا ۲۸۰ نیوتن متر اعلام می‌شود و در نهایت از طریق گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.

محصول X۸

JS۶ هم که حضورش در ایران قطعی شده و جزو جدیدترین محصولات این برند است نیز در نمایشگاه حضور داشت. لازم به ذکر است که JS۶ قرار است در نسخه پلاگین هیبرید در کرمان موتور مونتاژ شود. 




شرکت جک علاوه بر خودرو‌های سدان، کراس اوور و هاچ بک، پیکاپ‌های شاسی مستقل را نیز در سبد محصولات خود دارد. از این رو برای نمایش دستاورد‌های خود در تولید این کلاس بدنه، علاوه بر نسخه تمام بنزینی و تجهیز شده T۹ (هانتر)، نسخه تمام برقی و دو دیفرانسیل این پیکاپ را نیز برای اولین بار معرفی کرده است.

T۹ (هانتر)، نسخه تمام برقی


در بخش دیگری از غرفه، ون RF۸ که یک MPV محسوب می‌شود نیز حضور داشت و به علت طراحی داخلی لوکس و تجملاتی اش، مورد توجه مراجعین قرار گرفت. آرایش صندلی‌ها در این MPV به صورت ۲+۲+۳ بود تا سرنشینان ردیف دوم فضای کافی در اختیار داشته و سفر راحت تری را تجربه کنند. در مورد این موضوع می‌توان گفت که امروزه خودروسازان سعی دارند تا اکثر کراس اوور‌ها و SUV‌های خود را نیز با این چینش صندلی تولید کنند، چرا که فضا برای بکارگیری امکانات رفاهی بیشتر فراهم می‌شود.

دیگر خبرها

  • خودرو‌های سایپا، چشم «کره شمالی» را گرفت
  • توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • سانتافه 2024؛ جوجه اردک زشت کره ای در نمایشگاه خودرو پکن (+تصاویر)
  • 2 خودرو جدید کرمان موتور (+عکس )
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران