Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، حجت السلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز در جریان سفر خود به این استان با حضور در جمع قضات و پرنسل دادگستری استان یزد، با بیان این‌که در مسیر انقلاب اسلامی ایران سختی‌های زیادی کشیده شده است، اظهار کرد:‌ استان یزد با  یک میلیون و سیصد هزار نفر جمعیت، بالغ بر سه هزار شهید، بیش از ۹ هزار جانباز، ۸۰۰ آزاده و بسیاری ایثارگر تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت ایثارگری شهدای دشت نینوا، افزود:‌ این خون‌ها برای پاسداری از حق و ارزش‌های اسلامی ریخته شده و ما امیدواریم در انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) باشیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت ظرفیت‌های انسانی و علمی استان یزد، گفت:‌ این استان از دیرباز تاکنون در بسیاری از امور خدمت‌رسانی پیشتاز کشور بوده و است.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اهمیت رفع دغدغه قضات و پرسنل دستگاه قضا، تصریح کرد:‌ هیأتی که قبلا وارد استان یزد شده است بسیاری از مشکلات و دغدغه‌ها را احصا کردند و سعی داریم با کمک استان نسبت به رفع این دغدغه‌ها اقدام شود.

وی با بیان این‌که مشکلات پرسنل را درک می‌کنیم، تأکید کرد:‌ اعمال تحریم‌های ظالمان و شیوع کرونا، شرایط اقتصادی کشور را با دغدغه‌های مختلف و جدی مواجه کرده که باید نسبت به مدیریت آن برنامه‌ریزی و صبوری کنیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به سختی فعالیت و کار قضات، خاطرنشان کرد:‌ در بسیاری از مواقع قضات ناگزیرند از کارشناسان و ضابطین قضایی استفاده کنند و همین امر سختی کار قضاوت را به لحاظ شرعی و قانونی چند برابر می‌کند.

محسنی اژه‌ای در پایان سخنان خود با بیان این که دغدغه‌های اداری دستگاه قضا نباید مانع خدمت رسانی صادقانه،‌ بی منت و متعهدانه شود، تأکید کرد: مباحث مربوط به شورای حل اختلاف باید در چارچوب قانونی و اصولی بررسی و ساماندهی شود.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس قوه قضائیه استان یزد دادگستری یزد محسنی اژه ای استانداری یزد قضات استان یزد استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود

به‌گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی مدد زارع در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بوانات لازمه تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب را تغییر نگرش نسبت به تولید و دخالت دادن زیست بوم‌ها در امر تولید دانست و بیان کرد: این امر تنها با مشارکت مردم به عنوان پیشران تولید محقق می‌شود.

امام جمعه بوانات افزود: اینکه عده‌ای در تهران بنشینند و بخشنامه‌ای الزام‌آور برای کل کشور بنویسند و ابلاغ کنند این فقط رفع تکلیف است و عملاً دردی از دردهای بی‌نهایت تولید را درمان نکرده و نخواهد کرد.

خطیب جمعه بوانات با بیان اینکه یکی از مهمترین ارکان قدرت در هر کشوری اقتصاد و تولید آن کشور است، عنوان کرد: برای محقق شدن شعار سال رهبری باید بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی امور به مردم واگذار شود، اما بدون توجه به الزامات اصلی این امر و بدون توجه به زیست‌بوم‌ها، تصدی‌گری مرکزی مانع اصلی تولید است و عملاً مردم به عنوان اصلی‌ترین عامل تولید، گرفتار بروکراسی اداری فلج کننده‌ای هستند که انگیزه ورود به امر تولید از آنها سلب شده است.

حجت الاسلام زارع در بخش دیگری از سخنان خود گریزی هم به‌مسائل جاری شهرستان بوانات زد و بیان کرد: یکی از توقعات بحق مردم بوانات از مسؤولان استانی توجه به مطالباتی است که از طریق نمازجمعه به عنوان رابط بین مردم و حاکمیت خواسته‌های آنها را بیان می‌کند و ما منتظر پاسخ مسؤولان استان به مطالبات مردم بوانات هستیم.

وی ادامه داد: وقتی موضوعی دغدغه عامه مردم شد، و خلاء آن در شهرستان محسوس شد برای اینکه این موضوع به عنوان یک نیاز، یک کمبود، یا یک مشکل به اطلاع متولیان امر برسد، تنها راهی که ما به مردم عزیز پیشنهاد می‌کنیم، حفظ آرامش عمومی و بیان آن خواسته از طریق خطبه‌های نمازجمعه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوانات اظهار داشت: طرح‌های مهم عمرانی خصوصاً مسئله جاده و راه‌آهن، مشکلات مسکن ملی، موضوع مهم آبخیزداری، معضلات فراوان بهداشت و درمان، برخی مدیریت‌های ناکارآمد، از مهمترین مطالبات مطرح شده چند ماه اخیر شهرستان بوانات است که منتظر پاسخ به این مطالبات هستیم.

کد خبر 6089117

دیگر خبرها

  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • حجاب مسأله مهم کشور است/ باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • محسنی اژه‌ای: باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضین به جان و مال مردم داشت
  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود/ در برابر مخالفین با سعه‌صدر و حُسن‌خلق رفتار می‌کرد
  • باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است