Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در آمارها همواره استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های با نرخ بالای بیکاری در کشور محسوب می‌شود استانی که از داشتن صنایع کوچک و بزرگ محروم است و سر جمع صنایع آن نیم درصد کشور را هم شامل نمی‌شود.

بی‌تدبیری‌ها موجب شده تا استان همچنان درگیر مشکلات بزرگی چون رکود در رونق تولید و اشتغال باشد استانی که بر دل خود هزاران ظرفیت‌ تولید و اشتغالزایی دارد اما از این ظرفیت‌ها استفاده و بهره‌ای برده نمی‌شود استانی که در مناطق مختلف از بیدزرد گچساران گرفته تا سادات محمودی دنا و سایر مناطق توان تولید خانگی در آن بسیار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استانی که از یک گوشه آن تعدادی جوان کر و لال و معلول تولیدات ارزشمندی دارند اما محلی برای فروش آنها نیست.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد به این درد اشاره می‌کند و می‌گوید: آموزش‌های فنی حرفه ای در استان به صورت مستمر داده می‌شود امسال نیز تعداد بیش از ۴ میلیون ساعت آموزش های فنی و حرفه ای را داریم که تاکنون با گذشت کمتر از شش ماه از سال ۶۰ درصد این آموزش‌ها محقق شده است.

سید نورالله هدایت با تاکید بر اینکه آموزش های فنی و حرفه ای نیاز به یک چرخه کامل برای اشتغال زایی دارد از نبود یک بازارچه فروش محصولات و تولیدات آموزش دیدگان فنی و حرفه‌ای انتقاد می‌کند و می‌گوید: به راستی تولیدات آنها در کجا و کدام بازارچه باید به فروش برسد؟.

به گزارش فارس در سال های اخیر وعده‌های بسیاری برای راه اندازی بازارچه فروش تولیدات مشاغل خانگی و کارگاهی در استان داده شده که هیچگاه عملی نشده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس کهگیلویه و بویراحمد کر و لال بازارچه بی توجهی یا بی تدبیری فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۰۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عملیات اجرایی ساخت سردرب دانشگاه یاسوج سال ۱۳۹۶ آغاز شد.
این سردرب ۱۸ متر ارتفاع و ۲۸ متر طول دارد، استفاده از معماری ایرانی- اسلامی در این طرح مورد توجه است.

طرح کلی سردرب دانشگاه یاسوج دارای ویژگی های خاصی و در جنوب کشور منحصر به فرد است و می تواند معرف استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • زنگ «سپاس معلم» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد