Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست شورای معاونت دریایی سازمان بنادر ضمن تاکید بر حمایت این سازمان از طرح های بومی و داخلی در حوزه دریایی، از پذیرش طرح  یک شرکت دانش بنیان برای آب توازن کشتی ها خبرداد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مجید علی نازی در نشست شورای معاونت دریایی سازمان بنادرکه با محوریت بررسی مسائل و مباحث دریایی استان هرمزگان به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار شد، اظهارداشت: سازمان بنادر و دریانوردی در موضوع حمایت از دانش بنیان ها یکی از سازمان های پیشرو در کشور  به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش حمایتی سازمان بنادر و دریانوردی درجهت تولید و ساخت تجهیزات و سامانه های دریایی توسط متخصصان بومی در صنایع داخلی ادامه داد: در بسیاری از موضوعات علمی که در گذشته به کشورهای دیگر وابسته بودیم، سازمان بنادر و دریانوردی توانسته با بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان و با حمایت مادی و معنوی، تجهیزات و سامانه های حوزه دریایی را بومی سازی کند.  

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این رابطه به بومی سازی اجرای طرح ملی کنترل ترافیک دریایی( vts)  ) اشاره کرد و افزود: این طرح در ماه های آینده به صورت عملیاتی در تمامی بنادر اشاعه خواهد یافت.

علی نازی به خبرخوش پذیرش طرح آب توازن یک شرکت دانش بنیان اشاره کرد و گفت: این طرح تاییدیه های بین المللی خود را دریافت نموده و پس از تاییدیه نهایی می توانیم از آن برای استفاده در کشتی ها و شرکت های کشتیرانی کشور در فاز نخست و درگام بعدی  با نگاهی بین المللی به صادرات آن فکر کرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی حضور شرکت های دانش بنیان در صنعت دریایی را تکمیل کننده زنجیره ارزش و تبدیل دانش به ثروت دانست.

وی به پرهیز از تمرکز زدایی و برگزاری نشست های شورای معاونت دریایی سازمان بنادر در استان ها نیز اشاره کرد و گفت: نشست امروز در بندر شهید رجایی به درخواست مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بوده و بر این باوریم که با حضور میدانی در محل بهتر می توان در خود استان تصمیم گیری کرد و زودتر به نتیجه مطلوب رسید.

علی نازی اضافه کرد: سیاست جدید سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه امور دریایی بر این است؛ برخی از نشست ها و کمیته ها از جمله کمیته های بررسی حوادث و سوانح مربوط به هر استان وهمچنین  مباحث مربوط به ایمنی آبراهه ها و دیگر مسائل حوزه دریایی استان ها را در خود بنادر مورد پایش قرارداد .

گفتنی است، بازدید از مرکز آموزشی دریایی و اسکله نفتی حرا قشم، دیدار با مالکان شناورها در جزیره قشم و بازدید از بندر مسافری حقانی بخشی از برنامه های سفر دو روزه معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به استان هرمزگان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی کشتی تین روابط عمومی بندر شهید رجایی بومی سازی امور دریایی کنترل ترافیک ثروت قشم بندر مسافری معاون سازمان بنادر و دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اسکله نفتی شرکت دانش بنیان دریایی کنترل ترافیک دریایی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود

فاطمه شیرازی، حافظ، قاری و داور مسابقات قرآن با حضور در نمایشگاه دستاوردهای وقف در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: اولین سالی است که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنم و مشتاق هستم تا بدانم عرصه‌های فعالیت سازمان اوقاف در بخش‌های مختلف به چه صورت است. البته با فعالیت قرآنی سازمان از سال ۱۳۷۴ آشنا هستم از چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن همراه اوقاف بوده ام و کاملاً به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سازمان اشراف دارم.

وی اظهار کرد: اما در زمینه حمایت اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و اهدافی که برای وقف بیان شده که موقوفه حفظ شود و در راستای نیت واقف باشد، مسلماً در اقداماتی که در عرصه علمی صورت می‌پذیرد به عنوان مثال در حوزه تولید وسایل پزشکی که تکنولوژی آن در دست کشورهای اروپایی است مانند فیلتر دیالیز که در دوران تحریم به مشکل برخوردیم و در این نمایشگاه مشاهده کردیم که یکی از شرکت‌ها در این زمینه فعالیت می‌کند و باعث خرسندی است اگر اوقاف در این زمینه سرمایه گذاری کند. قطعاً واقفان نیز خشنود خواهند شد.

شیرازی بیان کرد: امید است اوقاف در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی مستدام باشد. در عرصه کمک به فناوری و هر آنچه باعث شود ایران ما یک پله بالاتر رود ارزشمند است و باید مردم مشارکت داده شوند. ما مردم خالص و مخلص و جوانان نخبه داریم که باید به کار گرفته شوند و مسئولان اهتمام داشته باشند که بتوانیم ایران را ارتقا دهیم و در دنیا بدرخشد.

وی تصریح کرد: یکی از مسایلی که جای کار دارد بحث تأمین دارو است که با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و حمایت سازمان اوقاف می‌توانیم در این زمینه به خودکفایی برسیم. البته قبل از هر اقدامی باید حول محور پیشگیری فعالیت شود و اوقاف نیز می‌تواند در این زمینه ورود کند.

کد خبر 6092189 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا