Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@09:15:04 GMT

هفته فرهنگی کاشان در پایتخت تاجیکستان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۰۷۱۲

هفته فرهنگی کاشان در پایتخت تاجیکستان برگزار می‌شود

دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی از برگزاری هفته فرهنگی کاشان در پایتخت تاجیکستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، خسرو ناظری صبح امروز در دیدار با احمد دانائی‌نیا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان ، ضمن اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد منطقه کاشان، اظهار داشت: کاشان شهر شگفتی‌ها و معماری اصیل ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کاشان و دوشنبه را دارای وجوه مشترک فرهنگی و تمدنی دانست و تصریح کرد: میراث فرهنگی زبان گویای همه ملت‌ها است و کشورهایی که میراث فرهنگی مشترکی دارند، میراث‌بانان همدیگر هستند.

دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی  تاکید کرد: با رایزنی‌هایی که با سفیر تاجیکستان در ایران انجام خواهم داد، برنامه‌ای تحت عنوان هفته فرهنگی کاشان در شهر دوشنبه را برنامه‌ریزی و برگزار خواهیم کرد.

احمد دانائی‌نیا نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار بر لزوم تشکیل خانه فرهنگ تاجیکستان در کاشان و دوشنبه اظهار داشت: آمادگی داریم تا در یکی از خانه‌های تاریخی در هر دو کشور، خانه فرهنگ کاشان و دوشنبه تشکیل شود تا هر دو کشور با فرهنگ، تاریخ و حوزه تمدنی مشترکی که دارند، بیشتر و عمیق‌تر آشنا شوند.

قائم مقام وزیر میراث‌ فرهنگی: خراسان بخش مهمی از سرزمین ایران فرهنگی را شامل می‌شودقائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی: انجمن خیرین میراث‌فرهنگی به زودی آغاز به کار می‌کندشمسی نژاد: جشنواره فرهنگی هنری مهر ایران مروج فرهنگ مقدس قرض الحسنه است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان این منطقه را دارای اصالت و قدمت بالایی عنوان کرد و افزود: منطقه کاشان با وجود تمدن هفت هزار ساله و منطقه سیلک قدمت خود را به رخ جهانیان می‌کشد.

انتهای پیام/801/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار تاجیکستان اخبار تاجیکستان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۰۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد

سرگرد مهیار یونس‌آبادی گفت: ۱۷۴ گروه جهادی شهرستان اجرای برنامه‌های مختلف از جمله عمرانی و پزشکی را بر عهده دارند.

وی از ساخت ۲ خانه در منطقه پشت بسطام شاهرود برای خانواده‌های نیازمند خبر داد و گفت: این ۲ واحد مسکونی طی هفته بسیج با حضور مسئولان شهرستان واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی ۱۰ خانه در مناطق محروم در حال انجام است، ابراز کرد: اجرای طرح‌هایی به نفع عموم از جمله بازسازی گلزار شهدای شاهرود، کلامو و قلعه نو و خرقان با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است.

مسئول معاونت بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود ادامه داد: طرح آبرسانی و آبخیزداری در منطقه بیارجمند با همکاری اداره آبفا و امور عشایری در این هفته افتتاح می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی؛ از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از کنشگران فرهنگی
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود