Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی برای کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی هشت پروژه و بررسی وضعیت کشاورزی خراسان شمالی وارد شهرستان فاروج شد و از شرکت کشت و صنعت مزرعه سبز خرم این شهرستان بازدید کرد.

مجموعه کشت و صنعت خرم در سال ۱۳۴۷ در شهرستان فاروج به بهره برداری رسید و محصولات این مجموعه شامل رب، انواع کمپوت میوه جات و انواع کنسروهای غیرگوشتی صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت صنعتی و کشاورزی با اشتغالزایی ۱۵۰ نفر به طور مستقیم سالانه بین پنج تا ۱۰ هزار تن رب گوجه فرنگی تولید می کند و محصولات این شرکت به کشورهای افغانستان، پاکستان روسیه، اوکراین و عراق صادر می شود.

 هشت پروژه در بخش های آب و خاک، امور دام، باغبانی و صنایع شامل افتتاح کارخانه فرآورده گیاهان دارویی در شیروان، پروژه ۸۳۰ هکتاری آبیاری نوین در مانه و سملقان، پروژه مجتمع پرورش و اصلاح نژاد گوسفند در جاجرم و پروژه انتقال آب دشت صفی آباد اسفراین امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح می شود.

خراسان شمالی از قطب های کشاورزی و باغداری کشور محسوب می شود و کشاورزی به عنوان نخستین محور توسعه این استان تعریف شده است.

سهم کل استان خراسان شمالی ۰.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی کلیه بخش های اقتصادی کشور را تشکیل می دهد و ۳۶.۴ درصد از سهم اشتغال در استان نیز مربوط به بخش کشاورزی است که بالاترین نرخ اشتغال در سطح کشور است.

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در نواحی روستایی سکونت دارند و این استان ۳۴۴ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد که سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات از این سطح برداشت می شود.

برچسب‌ها بجنورد وزارت جهاد کشاورزی فاروج خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد وزارت جهاد کشاورزی فاروج بجنورد وزارت جهاد کشاورزی فاروج خراسان شمالی خراسان شمالی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۰۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : این میزان از سطح یک و نیم هکتار از گلخانه های استان در سال گذشته برداشت شده است. 

شایسته با اشاره به اینکه قیمت هر شاخه گل رز ۲۵ هزار تومان است افزود: گل های رز علاوه بر داخل استان برای فروش به استانهای مشهد و تهران ارسال می شوند. 

وی گفت: ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز سی و هفت میلیارد و پانصد میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارقام موجود گل رز ، هلندی، زرد، سفید و قرمز است.

در گلخانه های استان ۱۲ نفر فعالیت می کنند. 

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی