Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ،مازندران با ۲۲ شهرستان و ۶۳ نقطه شهری ، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی دارد. میانگین وسعت زمین هر شهرک صنعتی استان ۵۰ هکتار است. کمبود زمین یکی از مهم ترین چالش‌های اجرای طرح‌های توسعه‌ای در نواحی و شهرک‌های صنعتی به شمار می رود. موضوعی که به گفته یاسر امینی به صورت ویژه مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار این که دولت همسو با رویکرد حمایت ویژه از تولید کنندگان واقعی با هدف افزایش تولید و تثبیت اشتغال کار های بزرگی را انجام داده است، افزود: طی یک سال گذشته با همکاری دستگاه های مرتبط به خصوص اداره کل دادگستری، اداره کل بازرسی و نهادهای انتظامی، امنیتی، نسبت به آندسته از واحدهای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان که به تعهدات مندرج در قرارداد فی مابین عمل نکرده اند ،برخورد قاطع و قانونی شده است.

وی با بیان این که  طی یک سال گذشته  تعداد ۳۰۰ قرارداد راکد و غیرفعال تعیین تکلیف شدند که  با آزادسازی ۳۵ هکتار زمین صنعتی از رشد ۲۲۰ درصدی برخوردار است، اظهار داشت: در همین راستا، هر گونه نقل و انتقال زمین صنعتی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان به منظور جلوگیری از اعمال رانت، فساد و دلالی زمین و حذف بازار خرید و فروش غیر قانونی در دفاتر معاملات ملکی، بطور کلی ممنوع است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران با اظهار این که  شرکت حتی از بانک های عامل که برخی از واحدهای داخل شهرکها و نواحی صنعتی استان را تملیک  کرده است  غافل نیست ؛ ادامه داد : طی یکسال گذشته  با برگزاری جلسات مداوم هفتگی در کارگروه احیاء واحدهای تولیدی و کارگروه اقتصاد مقاومتی استان، نسبت به رفع موانع ۱۱۷ واحد تملک شده، اقدام شد به  طوری  که این واحد ها  مجدداً به سرمایه گذاران قبلی یا جدید واگذار و با بکارگیری بیش از یکهزارو  ۲۰۰ نفر مجدداً راه اندازی شدند.

وی اخذ سند ثبتی به مساحت ۳۸ هکتار و دریافت سند تفکیکی برای ۴۹ هکتار از زمینهای شهرکها و نواحی صنعتی استان، از دیگر فعالیت های یکساله گذشته  شرکت شهرک های صنعتی عنوان کرد و گفت: همچنین شهرک صنعتی شهدای میاندورود نیز با مساحت ۳۸ هکتار بعنوان شهرک تخصصی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی نامگذاری که عملیات اجرایی آن با اجرای پروژه های زیرساختی به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال درحال انجام است.

امینی فعالیت های  دولت سیزدهم را طی یکسال گذشته در شهر کها  و نواحی صنعتی مازندران را جهادی و انقلابی توصیف کرد و بیان داشت ؛شهرکها و نواحی صنعتی نقش تعیین کننده و حیاتی در توسعه اقتصاد و صنعت این خطه ایفا می کنند و در واقع محل استقرار واحدهای تولیدی، پژوهشی و فناوری هستند و شرکت شهرکهای صنعتی مازندران نیز با اجرای وظایف ذاتی خود در ایجاد، شکل گیری و تأمین زیرساختها، زمینه‌های رشد و توسعه صنعت در استان را مهیا می‌ کند.

امینی توضیح داد:استان مازندران در مجموع، دارای ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی به مساحت ۲هزارو  ۲۹۷ هکتار بوده که شامل ۲۷ شهرک صنعتی به وسعت ۲هزارو  ۲۷۸ هکتار و ۱۲ ناحیه صنعتی با مساحت ۱۸۵ هکتار است.

انعقاد ۱۰۵ قرارداد جدید با ۳۴هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی مازندران 

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران با بیان این که در شرکت شهرکهای صنعتی استان مازندران، از آغاز فعالیت خود تاکنون  ۲هزارو ۲۹۱ قرارداد با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۶۵هزار و ۱۰۸  میلیارد ریال منعقد شده است، ادامه داد: در مجموع، پیش‌بینی اشتغال برای ۷۲هزارو ۲۷۳ نفر صورت گرفته است که تعداد یکهزارو ۸۳۹ واحد با حجم سرمایه گذاری  ۷۲هزارو ۶۵۳ میلیارد ریال و اشتغال ۴۷هزارو ۳۱۰ نفر نیز به بهره برداری رسیده است.

وی بیان داشت: طی یکسال گذشته اقدامات مناسبی برای فعالیت هرچه بیشتر شهرکها و نواحی صنعتی استان انجام شد ،یعنی  ۱۰۵ قرارداد با متقاضیان جدید، با حجم سرمایه‌گذاری ۳۴هزارو ۱۹۸ میلیارد ریال منعقد شد که بیش از ۶۳ هکتار زمین برای استقرار و راه اندازی طرح به آنها واگذار شد و پیش بینی می شود با راه اندازی این تعداد از واحدهای تولیدی، برای سه هزارو ۷۸۲ نفر اشتغال ایجاد شود.

امینی ادامه داد که همچنین ۹۷ واحد صنعتی با اشتغال تعداد ۲هزارو ۸۳۴ نفر و حجم سرمایه‌گذاری ۱۱هزارو ۲۴ میلیارد ریال در این یک سال ، راه اندازی و به بهره برداری رسید.

اقدامات عملی برای توسعه زیر ساخت های شهرک های صنعتی مازندران 

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران با بیان این که در راستای اجرا و تکمیل زیرساخت ها در شهرکها و نواحی صنعتی استان  در طول یک سال از فعالیت دولت مردمی اقدامات توسع ای زیادی صورت گرفته است، گفت: اجرای آسفالت معابر به مساحت ۱۱۰ هزار مترمربع، زیرسازی معابر به حجم ۵۵ هزار مترمکعب، جدول گذاری و دفع آبهای سطحی به طول هشت کیلومتر، شبکه گازرسانی به طول ۴ کیلومتر بانضمام نصب علمک های پراکنده، شبکه آب به طول ۱۳ کیلومتر بانضمام تجهیز و حفر چاه، شبکه توزیع برق ۲۰ کیلوولت به طول ۱۲ کیلومتر، شبکه روشنایی برق به طول هفت کیلومتر، شبکه فیبرنوری به طول ۴۳ کیلومتر، اجرا و تکمیل و اصلاح و لایروبی شبکه جمع آوری فاضلاب به طول بیش از ۱۵ کیلومتر، ساخت ۴ آشیانه و ایستگاه آتش نشانی و خرید ۲ دستگاه ماشین اطفاء حریق، اصلاح تأسیسات ساختمان IT و نصب ۲ دستگاه ترانس برق از طرح های اجرا شده در یکسال گذشته است.

وی  با بیان این که بر اساس تبصره ۱۵ بودجه سال ۱۴۰۰ این شرکت مبادرت به تنظیم تفاهم نامه ای با شرکت برق منطقه ای استان کرده است، توضیح داد: طی یک سال گذشته سه پشت برق اختصاصی ۲۰/۶۳ کیلوولت برای شهرکهای صنعتی شهدای محمودآباد، بندپی شرقی بابل و شهید سلیمانی بهشهر عملیاتی شد .

وی ادامه داد: با اجرای این پست ها مشکل برق این شهرکها خصوصاً مشکل ۱۵ ساله برق شهرک صنعتی شهدای محمودآباد مرتفع شد ،این درحالی است که از آغاز فعالیت شرکت تا پایان سال ۱۳۹۹ تنها تعداد ۵ پست اختصاصی برق در سطح شهرکها و نواحی صنعتی مازندران ایجاد شده بود که با انجام مفاد این تفاهم نامه و پرداخت ۵۵۰ میلیارد ریال به عنوان قدرالسهم این شرکت، تعداد پست های برق به ۸ پست اختصاصی افزایش یافت.

وی ادامه داد : ساخت تصفیه خانه های فاضلاب، مطالعه، طراحی و اجرای مدول های دوم و سوم در سه شهرک صنعتی، خرید ۳۰ عدد شیر هیدرانت آتش نشانی برای واحدهای پرخطر، ممیزی HSEE برای ۴۵ واحد تولیدی و اتصال ۶۵ واحد تولیدی به شبکه فاضلاب مرکزی شهرکها و نواحی صنعتی استان، از جمله طرحهای مهمی است  که در راستای حفظ محیط زیست، در این یک سال گذشته  با صرف هزینه ۲۶۰ میلیارد ریال انجام شد. در حال حاضر در ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی، به طور متوسط پالایش ۶ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه روز انجام می‌شود و ۸۳۱ واحد صنعتی بهره‌بردار، متصل به شبکه فاضلاب صنعتی هستند.

وی از مطالعه و تملک اراضی به میزان پیشنهادی ۲۵ هکتار برای توسعه شهرک صنعتی شهید مصطفی خمینی ساری، به منظور تغییر کاربری و مهیا سازی صنعتی برای واگذاری به سرمایه گذاران دارای اهلیت خبر داد و گفت: ساخت ناحیه صنعتی ساری ۴ (چوب و کاغذ) در زمینی به وسعت ۱۴ هکتار، یکی دیگر از برنامه های این شرکت است که بر اساس ضوابط سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و با رعایت دستورالعملهای زیست محیطی و استعلام از مراجع ذیربط، اقدامات اولیه آن مطابق برنامه انجام شد که در مجموع برای تملک اراضی مورد نظر مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی یکی از برنامه های شاخص این شرکت در راستای اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جاری را برگزاری کلینیکهای سیار کسب و کار در سطح شهرکها و نواحی صنعتی عنوان کرد و ادامه داد: شرکت شهرکهای صنعتی مازندران به منظور نهادینه‌کردن فرهنگ استفاده از خدمات کلینیکی و مشاوره ای در امور تخصصی و فنی و ایجاد زمینه تعامل متخصصین و مشاوران حرفه ای با مجریان اصلی تولید در جهت رفع مشکلات پیش روی صنعتگران استان، در طول این یک سال ۹ کلینیک سیار در شهرکهای صنعتی شهید سید مصطفی خمینی ساری، امامزاده عبداله آمل، بهشهر، شهدای محمودآباد، سلمانشهر، بشل سوادکوه شمالی، بندپی شرقی بابل، نکا و بابکان آمل برگزار کرده است.

امینی بیان داشت: اجرای برنامه های توانمندسازی و رقابت پذیرکردن واحدها، برگزاری دوره های مختلف آموزشی، برگزاری رویدادهای استارتاپی با محوریت دانشگاه مازندران، تأمین مالی و سرمایه گذاری (فرابورس و بورس کالا)، توسعه شبکه ها و خوشه های کسب و کار و فراهم آوردن زمینه ارائه خدمات مهندسی، مشاوره ای بخشی دیگری از فعالیتهای توسعه ای این شرکت است که در یکسال اخیر، با حمایت مالی و معنوی این شرکت بمنظور مانع زدایی و پشتیبانی از واحدهای صنعتی به اجرا درآمده است.

برچسب‌ها ساری مازندران شهرک صنعتی اشتغال زایی پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری مازندران شهرک صنعتی ساری مازندران شهرک صنعتی اشتغال زایی شهرکها و نواحی صنعتی استان شهرک های صنعتی مازندران نواحی صنعتی استان شرکت شهرک های صنعتی حجم سرمایه گذاری شهرکهای صنعتی میلیارد ریال یک سال گذشته ناحیه صنعتی یکسال گذشته شهرک صنعتی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌ المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

عادل شهرزاد با اشاره به ۷ ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته، افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین المللی می‌تواند در ارتقا کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره ۱۸ برای تجهیز واحدهای تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جز سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثر بخش خواهد بود.

کد خبر 6089526

دیگر خبرها

  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده