Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@12:18:57 GMT

افزایش شیرین سازی میعانات گازی به ۸۰ هزار بشکه

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۰۸۳۹

افزایش شیرین سازی میعانات گازی به ۸۰ هزار بشکه

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از شهرستان عسلویه، محمدباقر قالیباف صبح امروز پس از ورود به فرودگاه عسلویه، از پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی بازدید کرد.

حسین باغبان مدیر پالایشگاه دوم با اشاره به افزایش میزان تولیدات در پالایشگاه دوم، اظهار داشت: این پالایشگاه روزانه بالغ بر ۶۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین و ۵۵ هزار بشکه میعانات گازی را تولید می‌کند و رکورددار تولید گاز به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با افتتاح واحد مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی، خنثی‌سازی پساب کاستیکی و سرویس‌های وابسته، آمادگی داریم روزانه ۸۰ هزار بشکه میعانات را فرآورش کنیم که نقش موثری در ارزاوری برای کشور ایفا می‌کند.

مدیر پالایشگاه دوم افزود: واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی توانایی دارد تا سقف ۱۰۰ واحد در میلیون (PPM) مرکاپتان زدایی از میعانات را انجام دهد که نقش موثری در ارتقاء کیفیت محصول و شیرین سازی میعانات دارد.

در این بازدید، باهوش مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی، استاندار و نماینده ولی فقیه استان بوشهر، نمایندگان کمیسیون انرژی و استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان محلی حضور داشتند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت مهدی تاج مقتدی صدر قالیباف رئیس مجلس عسلویه پارس جنوبی میعانات گازی مذاکرات وین انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت مهدی تاج مقتدی صدر پالایشگاه دوم میعانات گازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۰۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: هم‌اکنون نسبت به پارسال روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت داریم، همچنین خوراک شماری از پالایشگاه‌های کشور را نیز تأمین می‌کنیم.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی در آیین روز کارگر گفت: اگر پایداری تولید داشته‌ایم به همت کارگران است و هرچه به کارگران خدمت کنیم بازهم کم است.

وی با قدردانی از همه افرادی که در تحقق حداکثری تولید نفت تلاش کرده‌اند، افزود: گستره جغرافیایی شرکت نفت و گاز گچساران در چهار استان است که افزایش تولید با همت دولت سیزدهم و تلاش در مجموعه نفت کشور رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد: هم‌اکنون نسبت به پارسال روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت داریم، همچنین خوراک بیشتر پالایشگاه‌های کشور را نیز تأمین می‌کنیم.

کمالی با بیان اینکه امروز جشن تولید ۶۳۰ هزار بشکه نفت در روز را می‌گیریم، افزود: کارگران رزمندگان جبهه اقتصاد هستند، اما دنیا ما را تحریم کرده است و نمی‌خواهد روی پای خودمان بایستیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰درصد نفت کشور در این منطقه تولید می‌شود، بیان کرد: در همه کتاب‌های مدیریتی از نیروی انسانی به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه یاد می‌شود. نقش نفتی‌ها در اقتصاد کشور بیش از هزار و ۴۰۰ همت در سال است که انتظار می‌رود مشکل‌های کارکنان صنعت نفت رفع شود.

علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در ادامه گفت: متخصص‌ترین و کارآمدترین نیروهای حوزه کار کشور در اینجا هستند. گچساران نه‌تنها بزرگ‌ترین سرمایه ملی، بلکه پنجمین ابرمخزن نفت جهان است. اینجا بزرگ‌ترین سرمایه نیروی انسانی بی‌مانند را دارد و شهدای نفت گواه این مهم هستند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس تأسیسات نفت و گاز گچساران بارها بمباران شد، اما تولید متوقف نشد. حیف است کشورهای منطقه به‌دلیل مسائل مالی، جوانان ما را جذب خود کنند. دولت باید تدبیری در این زمینه بیندیشد.

دیگر خبرها

  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد