Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: احیای دشت قزوین را با اختیارات کامل استانی و اتکا به دانش و علم روز و با احتیاط انجام خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ محمد مهدی قاسمی مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور صبح روز پنجشنبه برا ی  بررسی وضعیت کشاورزی دشت قزوین  و بازدید از ظرفیت های این منطقه به قزوین سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نشستی که برای بررسی نحوه احیای دشت قزوین در پی تاکید وزیر جهادکشاورزی در سالن جلسات باغستان تشکیل شد گزارشی از وضعیت گذشته و حال دشت قزوین توسط کارشناسان ارائه شد.

میثم پیله فروش در این نشست گفت: شاید برخی قوانین از جمله حفظ کاربری اراضی کشاورزی، بهره وری در منابع آبی فعلا قابل تغییر نباشد اما خوشبختانه با تفویض اختیار از سوی وزیر جهاد کشاورزی به آقای افلاطونی می توان گفت اختیار کافی برای تصمیم گیری وجود دارد.

وی افزود: از آنجا که قوانین کمی تغییر کرده و شرایط نیز متفاوت شده شاید نتوان به گذشته رجوع کرد اما با دانش و تکنولوژی روز باید برای احیای دشت قزوین اقدام کرد. 

پیله فروش تصریح کرد: استقلال و منفک شدن وزارت آب برای حل چالش های پیش رو از محتمل ترین شرایط پیش روست و به دلیل اهمیت موضوع حتما وزارت انرژی و آب در آینده شکل خواهد گرفت تا کارها سامان یابد. 

معاون اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: دشت ممنوعه از دهه چهل حاکم بوده لذا توسعه این دشت حتما باید با احتیاط و با علم روز باشد.

وی اظهارداشت:امروز مصرف آب در بخش کشاورزی بسیار بالاست و حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب مصرف بالا نگران کننده است که باید برای مدیریت مناب آبی تدبیر کرد. 

وی گفت: در یک مقطع زمانی مسائل فنی رعایت نشد و تعداد بهره برداران بالا رفت و شاهد توسعه بی رویه دامداری ها بودیم و هنوز طرح کشت متناسب با امکانات ومنابع موجود و ظرفیت منابع آبی محقق و هوشمند نشده است‌ 

پیله فروش افزود: باید از اختیارات استانی استفاده کرده و طرح های مهم را با جدیت اجرایی کنیم و آمادگی داریم هرجا موانعی وجود داشت برطرف کنیم.

وی گفت: رعایت الگوی کشت، بهینه سازی فعالیت دامداری ها، مدیریت و استفاده بهینه از منابع آبی در احیای دشت قزوین ضروری است.

پیگیر دریافت سهم استان قزوین از آب شاهرود هستیم

وی بیان کرد: با جدیت پیگیر دریافت سهم خود از آب شاهرود هستیم و از همه ظرفیت و امکانات خود برای انتقال این آب استفاده خواهیم کرد.

قاسمی در پایان این جلسه به همراه رئیس سازمان جهاد کشاورزی برای بازدید از طرح های آبیاری نوین، سدشاکین و دشت الله آباد عازم دشت قزوین شد. 

انتهای پیام

 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۱۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از شست‌وشوی ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب این استان خبر داد.

داراب بیرنوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از احداث ۴.۵ کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب در این استان طی یک‌سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: طی همین مدت ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان شست‌وشو شده است.

وی افزود: تکمیل و افتتاح اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز نخست تصفیه‌خانه شریفیه و گندزدایی تصفیه‌خانه فاضلاب تاکستان از دیگر خدماتی بود که با هزینه‌کرد ۷۸.۵ میلیارد تومانی انجام شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین از پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبگرم خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای هشت قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب به اتمام رسیده، ۱۰ قرارداد در حال اجرا است و شش قرارداد جدید نیز منعقد کردیم.

بیرنوندی با اشاره به برگزاری مناقصات احداث بخش نخست تصفیه‌خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه‌خانه نیکویه و احداث لاگون های جدید در تصفیه‌خانه فاضلاب قزوین ادامه داد: مجموع هزینه این اقدامات به همراه ۲۴ قرارداد یاد شده ۲۷۶ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه پژوهشی نیز انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهرهای قزوین و تاکستان و مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین، ناحیه شهری منفصل چوبیندر، ضیاآباد و روستاهای آتان و آکوجان منطقه الموت را داشتیم و برای مطالعات پژوهشی در زمینه بومی‌سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان عقد قرارداد انجام دادیم.

کد خبر 747608

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی
  • مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد