Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-06@08:08:56 GMT

محمدرضا گرایی؛ به دنبال هتریک طلایی در بلگراد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۱۲۶۸

محمدرضا گرایی؛ به دنبال هتریک طلایی در بلگراد

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان قرار است از روز شنبه نوزدهم شهریورماه  و به مدت 9 روز در شهر بلگراد صربستان برگزار شود. به همین دلیل و در فاصله دو هفته تا آغاز این رقابت ها، ما هم تصمیم گرفته ایم که تا روزانه یک وزن از اوزان دهگانه هر یک از دو بخش آزاد و فرنگی را مورد بررسی قرار دهیم و در این مطلب به بررسی وزن 67 کیلوگرم کشتی فرنگی خواهیم پرداخت که در روزهای 20 و 21 شهریورماه انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*محمدرضا گرایی و مأموریت سخت دفاع از عنوان قهرمانی
تنها فرنگی کار تاریخ کشتی جهان که توانسته در یک سال به مدال طلای هر دو رقابت المپیک و قهرمانی جهان برسد، بیستم شهریورماه برای دفاع از عنوان قهرمانی سال گذشته خود در بلگراد به روی تشک خواهد رفت. محمدرضا گرایی که سال ۲۰۲۱ را به رویایی ترین شکل ممکن پشت سر گذاشت، در تنها حضور امسال خود در رقابت های بین المللی در وزن ۷۲ کیلوگرم به میدان رفت و اگرچه قهرمان تورنمنت تورلیخانوف شد اما در مرحله گروهی برای چهارمین بار متوالی در چند سال اخیر مقابل میرژان شرماخانبت قزاقستانی شکست خورد تا  در آستانه سومین حضور این کشتی گیر شیرازی در رقابت های جهانی، زنگ خطر برای او به صدا در بیاید.

*السید یا تورسن، رقیب احتمالی گرایی در نیمه نهایی
محمدرضا گرایی با اقتدار و با کسب 98 هزار امتیاز در صدر رنکینگ وزن 67 کیلوگرم قرار گرفته و سید نخست این وزن را به خود اختصاص داده است تا رقیب احتمالی او در مرحله یک چهارم نهایی، سید شماره هشت یعنی ویتالیس لازوفسکی آلمانی و جانشین فرانک استابلری باشد که پس از کسب مدال برنز در المپیک توکیو از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. در سمت مقابل جدول اما دو کشتی گیر مدعی دیگر حضور دارند. یکی محمد ابراهیم السید مصری که دو بار قهرمان امیدهای جهان شده و در المپیک توکیو نیز توانست با غلبه بر آرتم سورکوف به مدال برنز دست پیدا کند و قرار است نخستین بار پس از توکیو، در صربستان به روی تشک برود. دیگری نیز مورتن تورسن نروژی است که اگرچه امسال در قهرمانی اروپا و جام متئو پلیکونه از دور رقابت ها کنار رفت، اما در جام وهبی امره به مدال نقره رسید و عنوان قهرمانی اروپا در سال 2020 را در کارنامه دارد.

*جدال جوانان و باتجربه ها در پایین جدول
در غیاب دو شگفتی سال گذشته این وزن یعنی راماز زویدزه و پرویز نصیب اف، سید دوم را مراد فیرات ترکیه ای در اختیار گرفته که پس از پنجمی سال گذشته در اسلو، در شرایطی قرار است دومین حضور خود در مسابقات جهانی را تجربه کند که در سال جاری، هم در قهرمانی اروپا هم در بازی های مدیترانه به مدال طلا رسیده است. رقیب احتمالی فیرات در مرحله یک چهارم نهایی ریو هانسوی 34 ساله است که همچنان در مسابقات مختلف برای کره ای ها به میدان می رود. قهرمان سابق جهان که سابقه شرکت در دو المپیک را دارد، امسال نیز تا فینال قهرمانی آسیا پیش رفت اما با شکست مقابل شرماخانبت قزاق به مدال نقره رسد. سید سوم این وزن ستاره نوظهور کشتی آذربایجان یعنی حسرت جعفراف 20 ساله است که سال گذشته قهرمان جوانان و امیدهای جهان شد و در اسلو نیز به مقام پنجم بزرگسالان جهان رسید. او امسال نیز عملکرد خیره کننده خود را ادامه داد و پس از سومی در اروپا، در جام متئو پلیکونه و بازی های همبستگی کشورهای اسلامی به مدال طلا دست پیدا کرد. متئوس برناتک لهستانی که فراز و نشیب زیادی در سال های اخیر داشته و پس از مدال نقره ای که در سال 2017 در پاریس به دست آورد، فقط سال گذشته توانست به نایب قهرمانی اروپا برسد، در سید 6 جای گرفته و پس از شکست 5 بر 2 در قهرمانی اروپا، احتمال دارد که در بلگراد نیز به مصاف جعفراف برود.

*سایر مدعیان
قبل از نام بردن از مدعیان بدون سید این وزن، باید به لیست عجیب تیم قزاقستان اشاره کرد که نام بسیاری از کشتی گیران مدعی این کشور از جمله میرژان شرماخانبت در آن دیده نمی شود و نماینده وزن 67 کیلوگرم آنها دین محمد کشکار است که ماه گذشته در صوفیه به مدال برنز جوانان جهان رسید. اما در مورد سایر مدعیان این وزن، مهم ترین نام ماته نمس صربستانی و نماینده کشور میزبان است که سال 2019، هم در بازی های اروپایی هم در قهرمانی جهان به مدال برنز رسید و سال گذشته نیز قهرمان اروپا شد. این کشتی گیر صربستانی قصد دارد یکسال پس از شکست 4 بر 1 مقابل فرانک استابلر در المپیک توکیو، در مقابل چشمان هموطنان خود به عرصه مسابقات برگردد.

دیگر مدعی این وزن مرد برنزی ارمنستان یعنی اسلاویک گالستیان است که مدال برنز جوانان و بزرگسالان جهان را در کارنامه دارد و در دو دوره قهرمانی اروپا از جمله رقابت های امسال به عنوان سوم رسیده است. نماینده این وزن قرقیزها نیز امانتور اسماعیلوف است که برنز بازیهای آسیایی و قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد و در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه نیز با شکست 3 بر 1 مقابل حسرت جعفراف به مدال نقره رسید. البته نباید از نام ابرار آتابائف ازبکستانی و قهرمان 2018 نوجوانان جهان هم غافل شد که امسال در تورنمنت تورلیخانوف به قهرمانی رسید و با فنی که در ثانیه های پایانی دیدار نیمه نهایی به میثم دلخانی زد، باعث پارگی رباط دست او شد. همچنین می توان به کشتی گیران دیگری از جمله کاتسواکی اندوی ژاپنی و کریستین وانتسای مجارستانی اشاره کرد.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کشتی فرنگی تیم ملی کشتی فرنگی محمدرضا گرایی قهرمانی اروپا مدال برنز مدال نقره سال گذشته رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۱۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان یخ نوردی جهان در شورای شهر اصفهان تجلیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صفدریان از کارکنان سازمان آتش نشانی اصفهان، دارنده ۲۴ مدال در رشته یخ نوردی است که ۱۲ مدال از این مجموعه، در مسابقات جهانی به دست آمده است.

به پاس موفقیت‌های اخیر این ورزشکار اصفهانی در مسابقات بین المللی از وی در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان تجلیل شد.

محمدرضا صفدریان در صحن علنی شورا با تقدیر از مدیریت شهری اظهار کرد: مدیریت شهری در دوره اخیر نگاه ویژه‌ای به حضور بنده در مسابقات بین المللی داشته است و پیگیری‌های مؤثری در خصوص شرایط و اعزام من صورت گرفته است.

وی با تشکر از همکاری‌های سازمان آتش نشانی گفت: در سال‌های اخیر به بیش از ۶۰ رویداد بین المللی اعزام شدم که آقای ستایش مربی من و از هیمالیانوردان اصفهانی، نقش مؤثری در موفقیت‌های بنده داشت.

این قهرمان یخ نوردی جهان با بیان اینکه من یک سرباز کوچک از میلیون‌ها جوان ایرانی هستم که توانستم پرچم کشورم را به اهتزاز در بیاورم، گفت: چند سال پیش تلاش کردیم یک پارک برفی در اصفهان ایجاد کنیم، اما کیش در این حوزه گوی سبقت را از اصفهان ربود و در ماه هزاران نفر از این پارک بازدید می‌کنند.

وی افزود: ایجاد این پارک برفی سرمایه بسیار زیادی نیاز ندارد و می‌توانیم چنین پارکی را به عنوان یک جاذبه ورزشی و تفریحی در اصفهان ایجاد کنیم.

مقدس زاده مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: محمدرضا صفدریان از ارزش‌های شهرداری اصفهان است و افتخاری برای اصفهان و ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: او بارها پرچم کشور را در سراسر جهان به اهتزاز درآورده و این یک افتخار بزرگ برای ما به شمار می‌رود.

کد خبر 6097194

دیگر خبرها

  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • قهرمان یخ نوردی جهان در شورای شهر اصفهان تجلیل شد
  • خداحافظی تیلور از تشک کشتی؟ جادوگر مربی می‌شود
  • دیوید تیلور از کشتی خداحافظی می‌کند؟
  • ورزشکار کردستانی مدال برنز مسابقات کشتی آزاد نونهالان کشور را تصاحب کرد
  • رونمایی از پدیده کشتی یزد تا برق مدال برنز دختران دارت باز
  • گل تماشایی ذخیره طلایی خیرونا برای قهرمانی رئال
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • کشتی‌گیر و مربی تیم ملی آمریکا برنده جایزه شدند
  • بویری: بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی او را رو به جلو می‌برد