Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتطامی اصفهان سرهنگ سید مصطفی مرتضوی روز پنجشنبه افزود: بتازگی شاهد شیوه جدیدی از کلاهبرداری در فضای مجازی هستیم که در آن مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، با فروش کالاهای ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه انگیز و تخفیفات چشمگیر پوشاک، کیف، کفش، در شبکه‌های اجتماعی قصد تطمیع شهروندان را داشته و از این طریق کلاهبرداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی اظهار داشت: این مجرمان با مهندسی اجتماعی و چرب زبانی اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می‌خواهند نیمی از پول کالای سفارشی خود را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کنند ولی  شهروندان بعداز واریز وجوه به حساب کلاهبردار هیچ گونه کالایی دریافت نکرده و کسی پاسخگو نبوده و یا کالای تحویلی به آنها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی است.
رییس پلیس فتا استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد: فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه آخر فصل و قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند.
وی همچنین در خصوص تبلیغ تورهای زیارتی، سیاحتی، پیش فروش بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس به صورت کذب در سایت های واسطه گر که با هدف کلاهبرداری از شهروندان گفت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد کلاهبرداران با درج مبالغ ناچیزی  کاربران را فریب داده و اقدام به اخذ وجه از آنان می‌کنند، در حالی که از ارائه خدمات خبری نیست.
سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه درخواست خدمات از چنین کانال‌هایی، فاقد امنیت بوده و هیچ تضمینی ندارد گفت: در صورتی که تبلیغات مذکور شما را به سایتی هدایت کردند، آن سایت باید تمامی موارد مربوط به فروشگاه‌های معتبر اینترنتی را رعایت کرده باشد.
وی با تاکید بر اینکه شهروندان برای خریدهای اینترنتی خود حتما به سایت های معتبر شرکت هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند مراجعه کنند افزود:هنگام خرید از سایت های واسطه گر باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله، هرگونه تبادل وجهی را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

برچسب‌ها جرایم سایبری اصفهان انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جرایم سایبری اصفهان انتظامی جرایم سایبری اصفهان انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۱۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری

خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری و پرداخت مبلغی به خانوارها جعلی است.

به گزارش ایسنا، خبری با عنوان فعال شدن دهک ریاست جمهوری در فضای مجازی دقایقی است که به نقل از این خبرگزاری منتشر و لینکی هم برای ورود شهروندان معرفی شده است، اما این خبر واقعیت نداشته و جعلی است و ایسنا نیز چنین خبری را منتشر نکرده است.

مردم از باز کردن این لینک خودداری کنند.

این برای چند بار است که سودجویان و کلاهبرداران با سوء استفاده از نام و اعتبار خبرگزاری دانشجویان ایران ـ ایسنا ـ به‌دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهروندان مراقب این مدل از کلاهبرداری پر رونق باشند | فیلم
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • با این کلاهبرداری‌های اینترنتی آشنا شوید
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟