Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@21:04:16 GMT

خراسان بخش مهمی از سرزمین ایران فرهنگی را شامل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۱۵۱۶

خراسان بخش مهمی از سرزمین ایران فرهنگی را شامل می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دارابی در جلسه با مدیران اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اظهار کرد: ۶ پیشران توسعه در سازمان برنامه و بودجه نوشته‌اند که گردشگری جزو سه پیشران اول توسعه کشور است، این موضوع اهمیت و جایگاه این وزارتخانه را نشان می‌دهد.

معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به تغییر جایگاه و نقش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سیاست‌های کلی نظام و برنامه هفتم توسعه کشور اشاره کرد و افزود: چالش‌های زیاری پیش رو داشتیم که برطرف شده یا در حال برطرف شدن است، با برنامه‌ها و اقدامات پیش‌رو تحول آفرینی و تغییرات اساسی را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کمبودهایی قطعاً وجود دارد که به آن‌ها واقف هستیم اما برای رفع این مشکلات به‌صورت زیربنایی تلاش می‌کنیم.

دارابی هم‌چنین با اشاره به برنامه‌های وزارت در حوزه روابط‌عمومی، اطلاع‌رسانی و به‌ویژه تولید محتوا گفت: رسانه برای ما موضوع مهمی است و به همین دلیل تلویزیون اینترنتی را راه‌اندازی کردیم و در صدد توسعه ارتباطات و اطلاعات حوزه‌های سه‌گانه در رسانه‌های مختلف هستیم.

معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان این‌که ما در حوزه روابط عمومی و رسانه نیازمند توسعه هستیم، افزود: راه‌اندازی شبکه مسائل وزارتخانه در حال پیگیری است و یکی از بحث‌های جدی ما روابط عمومی است.

وی هم‌چنین درباره طرح ملی مهمان امام رضا (ع) تصریح کرد: خراسان رضوی محور اصلی این طرح است و ضرورت دارد که این استان سهم ویژه‌ای در این طرح داشته باشد.

دارابی با اشاره به جایگاه خراسان رضوی در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: خراسان رضوی متفاوت با دیگر استان‌های کشور است و موضوعات این استان با توجه به بعد ملی که دارد به صورت ویژه رسیدگی خواهد شد.

معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: جلسه‌ای ویژه مسائل استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد و موانع و مشکلات درون وزارتخانه‌ای بررسی خواهد شد، هم‌چنین موضوعات و چالش‌های با دیگر دستگاه‌ها نیز با هماهنگی و همکاری طرفین برطرف خواهد شد.

ساختار اداری اداره‌کل و پایگاه‌های میراث‌فرهنگی نیازمند بازنگری است

هم‌چنین سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اظهار کرد: ساختار اداری اداره‌کل و پایگاه‌های میراث‌فرهنگی نیازمند بازنگری است، شرایط نیروی انسانی طی سال‌های اخیر به گونه‌ای پیش رفته است که اکنون با برخی کمبودها مواجه‌ایم‌.

هم‌چنین معاونان و مدیران اداره‌کل گزارشی از عملکرد حوزه کاری خود ارائه و چالش‌ها، مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

کد خبر 5578906

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برنامه هفتم توسعه کشور سیدجواد موسوی علی دارابی صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی هفته دولت بوشهر اربعین حسینی اربعین 1401 ویروس کرونا کرمانشاه گرگان قزوین افتتاح طرح عمرانی آمار کرونا اردبیل گناوه خراسان رضوی سانحه تصادف گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی خراسان رضوی خواهد شد اداره کل هم چنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۱۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل در ارومیه
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس