Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی قائم‌مقام وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با توجه به جایگاه خراسان رضوی در حوزه گردشگری گفت: این استان متفاوت با دیگر استان‌های کشور است و موضوعات آن با توجه به بعد ملی که دارد به صورت ویژه رسیدگی خواهد شد.

علی دارابی اظهار کرد: ۶ پیشران توسعه در سازمان برنامه و بودجه نوشته شده که حوزه گردشگری جزو ۳ پیشران اول در کشور است و نشان دهنده جایگاه این وزارتخانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تغییر جایگاه و نقش میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سیاست‌های کلی نظام و برنامه هفتم توسعه کشور اشاره کرد و افزود: چالش‌های زیادی پیش رو داشتیم که برطرف شده یا در حال برطرف شدن است، با برنامه‌ها و اقدامات پیش رو تحول آفرینی و تغییرات اساسی را شاهد خواهیم بود.

دارابی تصریح کرد: به کمبودها واقف هستیم اما اهتمام ما بر این است که شرایط شایسته‌ای را به‌ وجود آوریم که کارکنان احساس غرور کنند که در این وزارتخانه فعالیت می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های وزارت در حوزه روابط‌عمومی، اطلاع‌رسانی به‌ویژه تولید محتوا گفت: رسانه برای ما موضوع مهمی است و به همین دلیل شبکه راه‌اندازی میراث‌ فرهنگی را در دستور کار قرار دادیم. در همین راستا به روابط‌عمومی‌های قوی در استان‌ها احتیاج داریم و قصد داریم قوی‌ترین روابط‌عمومی در کشور را داشته باشیم. همچنین در حال پیگیری شبکه مسائل وزارتخانه هستیم و یکی از بحث‌های جدی ما روابط عمومی است

قائم‌مقام وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در خصوص طرح ملی مهمان امام رضا(ع) تصریح کرد: خراسان رضوی محور اصلی این طرح است و ضرورت دارد که این استان سهم ویژه‌ای در آن داشته باشد.

دارابی با اشاره به جایگاه خراسان رضوی در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت: خراسان رضوی متفاوت با دیگر استان‌های کشور است و موضوعات این استان با توجه به بعد ملی که دارد به صورت ویژه رسیدگی خواهد شد.

وی تصریح کرد: جلسه‌ای ویژه مسائل استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد و موانع و مشکلات درون وزارتخانه‌ای بررسی خواهد شد، همچنین موضوعات و چالش‌ها با دیگر دستگاه‌ها نیز با هماهنگی و همکاری برطرف خواهد شد.

اقدامات حوزه گوهرسنگ‌ها در مشهد مصداق بارز اقتصاد بدون نفت است

قائم‌مقام وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در بازدید از نمایشگاه شهر جهانی گوهرسنگ‌ها اظهار کرد: با توجه به اشتغال و ارزآوری که با راه‌اندازی نمایشگاه گوهرسنگ‌ها، مجموعه گوهرتراشی در توس مشهد و دبیرستان هنرهای اسلامی ایرانی در این رشته به وجود می‌آید می‌توان گفت که این حوزه مصداق اقتصاد بدون نفت است.

وی ادامه داد: مسئله مهمی که در این حوزه باید به آن توجه کرد  تجاری‌سازی و برندینگ است. در این راستا همچنین باید بسته‌بندی خوب و معرفی شایسته‌ای داشته باشیم که در وزارت دنبال راه‌اندازی محتوا برای این موضوع هستیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دارابی با بیان اینکه ایران بزرگ و ایران فرهنگی پر از آثار باستانی و میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی، معادن و اکناف کانی‌ها است، افزود: بخش زیادی از سنگ‌های گران‌قیمت کشور در خراسان قرار گرفته است.

همچنین سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: ساختار اداری اداره‌کل و پایگاه‌های میراث‌ فرهنگی نیازمند بازنگری است، شرایط نیروی انسانی طی سال‌های اخیر به گونه‌ای پیش رفته است که اکنون با برخی کمبودها مواجه‌ هستیم‌.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهر جهانی گوهرسنگ ها خراسان رضوی روابط عمومی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۱۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: این اداره‌کل در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) حضور فعال خواهد داشت.
علیرضا جیلان تأکید کرد: افزون‌بر دو هزار و ۵۰۰ میهمان خارجی شامل سفیران و سرمایه‌گذاران از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این اداره‌کل امسال برای دومین سال متوالی در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) شرکت می‌کند.
جیلان گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور (اکسپو) از روز شنبه هشتم اردی‌بهشت‌ماه جاری کار خود را آغاز می‌کند.
وی یادآور شد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

دیگر خبرها

  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است